Hvordan startede jeres fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.674 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2023

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder hvordan startede jeres fødsel? Både første gang, anden gang osv. hvis i har født flere gange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2023

Anonym

1. gang startede med plukveer, som relativt hurtigt blev til veer med korte intervaller. Endte i akut kejsersnit grad 1. 

2. gang startede med veer, rimelig meget lige på og hårdt. 48 timer uden fremgang, men regelmæssige veer. Endte i akut kejsersnit grad 3. 

3. fik jeg ikke lov at forsøge og fik et rigtigt fint og ukompliceret planlagt kejsersnit. 

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym

Spontan vandafgang i uge 36 første gang, jeg er i uge 35 med andet barn og er spændt på hvornår og hvordan fødslen starter denne gang

Anmeld Citér

23. september 2023

Tip!

1. Gang med vandafgang midt nat 

2. gang efter en omgang hindeløsning. JM mente dog jeg fint selv var på vej i fødsel, hun fremskyndte bare processen lidt.. 

3. gang - det finder jeg ud af til Marts

Anmeld Citér

23. september 2023

nemisis

Profilbillede for nemisis

Første gang gik vandet 5 dage før termin. Jeg gik på toilettet for at tisse og kunne ikke forstå jeg kunne blive ved at tisse selvom jeg følte jeg var færdig indtil det gik op for mig at det var mit vand der løb��  til gengæld tog fødslen lang tid og jeg kan intet huske fordi jeg ingen kontrol havde over smerterne og var fuldstændig udmattet til sidst. Var slået helt ud af kurs i fleremåneder efter.

Anden gang fik jeg taget vandet 16 dage over tid..før det havde vi forsøgt flere gange hindeløsning, akupunktur osv. Havde før de tog vandet sagt nej til ve drop og fik veerne fint igang med rebozo, yoga bold og akupunktur da først vandet var taget. Fødslen var en drømmefødsel i vand, ro på, total kontrol over smerterne og kun 5 timers aktiv fødsel. Tog hjem fra hospitalet efter 2 timer

Anmeld Citér

23. september 2023

Stjernen15

1. Gang med milde menstruationssmerter og tegnblødning inden veerne blev regelmæssige. Fødte 9-10 timer efter første gang jeg mærkede noget. Fødte 40+6 

2. gang startede det med murren i maven og veerne satte sig med det samme omme i lænden. Fødte 3 timer senere fra første tegn hjemme på badeværelset. Fødte 39+4

3. gang startede det meget hurtigt med smerter i lænden og murren. Veerne tog hurtigt til. Jeg fødte 1 time senere på motorvejen fødte 41+2 

Anmeld Citér

23. september 2023

Flnad84

1. Gang: vandafgang 37+6 (født 11 1/2 time efter)

2. Gang: veer 40+0 (født 5 1/2 time efter første ve)

3. Småveer 40+6 fra om eftermiddagen - født kl. 3; 41+0

Anmeld Citér

24. september 2023

Liland

Profilbillede for Liland

1. Gang gik vandet i en stor skylle kl. 4 om morgenen, kl. 7 kom veerne væltende uden pause og jeg fødte 11.18.

2.gang havde jeg plukveer det meste af natten, kl. 5 tog de rigtige veer fat og de kom som perler på en snor, fødte kl. 7 uden smerte lindring.

Anmeld Citér

24. september 2023

Anonym

1. Tegnblødning efterfulgt af veer en halv time efter. Født efter 8,5 time, fordi baby lå skævt tog det “så lang tid” 
2. Meget lille tegnblødning og veer. Født efter 1,5 time, med knap 20 minutter på fødegangen. 

Anmeld Citér

24. september 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Første gang blev jeg sat igang 41+3. Fik første dosis piller kl 11 og fødte kl 3.55.

Anden gang havde jeg let lyserødt udflåd der tog til i løbet af dagen 39+6, og kl 22.50 begyndte veerne. Hun var født kl 13.05 40+0

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.