Skoleudsættelse - økonomisk kompensation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
4 svar
8 synes godt om
23. september 2023

Anonym trådstarter

Mit barn skal skoleudsættes og derfor blive et ekstra år i børnehave. Vi havde ikke regnet med en skoleudsættelse og den ekstra udgift til børnehave i et ekstra år vil gøre en del ondt.

Er der nogle der ved noget om at man kan få en form for økonomisk kompensation på grund af skoleudsættelsen?

fripladstilskud er desværre ikke en mulighed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2023

drabo

Profilbillede for drabo

det har jeg aldrig hørt om, men i mange kommuner koster en SFO plads omkring det samme som en børnehaveplads (forskellen er minimal medmindre man har en børnehave med kostordning i vores kommune - måske 200kr - 800kr, hvis der er kost i børnehaven) - da der ikke er noget loft over forældreandelen af betaling der.

Bare for at sige at medmindre jeres barn ikke skal passes i SFO er besparelsen ved at skifte til skole minimal.

Anmeld Citér

23. september 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det har jeg aldrig hørt noget om. I vores kommune koster sfo faktisk det samme som børnehave. Så skal barnet i sfo, bliver der alligevel ikke nogen besparelse.

Anmeld Citér

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker ikke at udgifterne er så meget højere, så må I jo spare på noget andet, sorry kommunen skal da ikke ind og ude kompensation for at jeres barn ikke er klar og får lov at blive et år mere (hvilket i forvejen er stort, for der er mange som har det behov som ikke får lov, netop fordi de koster mere )

Anmeld Citér

24. september 2023

årgang84

Profilbillede for årgang84

I kan jo søge tilskud som ift jeres indkomst. 

Hvis i allerede nu ved at i har skole udsættelse har i mulighed for at lægge en god plan for evt "opsparing " det ekstra år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.