Kan jeg tillad mig at…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2023

Anonym

Fortvivlet skriver:

Man er jo ikke syg fordi man hoster ?

Så er da, da heller ingen arbejdspladser som kan løbe rundt hvis folk melder sig syge fordi de hoster

Ts skriver: “jeg er blevet forkølet og har en tør hoste.” det er i mine ører lidt mere end blot den hoste man kan døje med længe nogle gange. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Ts skriver: “jeg er blevet forkølet og har en tør hoste.” det er i mine ører lidt mere end blot den hoste man kan døje med længe nogle gange. 

Forkølelse er ikke en sygdom

Anmeld Citér

23. september 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Fortvivlet skriver:

Selvfølgelig er det det. Forkølelser kan inkludere snot, hoste, feber mm og kan sagtens tage flere dage, så det har man selvfølgelig en pligt til ikke at sprede mere end højst nødvendigt.

Anmeld Citér

23. september 2023

UnderCover37

Anonym skriver:

Det er en tør hosten et par gange i timen og har ikke særlig meget snot tilbage. Er ret sikkert på at det er væk på mandag. Jeg tror bare at min kæreste irriteret på mig, da støj genere ham meget.

Rigtig god bedring

Anmeld Citér

23. september 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg er overrasket over den generelle holdning i tråden. For mig er forkølelse en naturlig del af livet, der ikke skal frygtes. Hvis man er arbejdsdygtig, går man selvfølgelig på arbejde uanset lidt snot og hoste. 
mht. fødselsdagen afhænger det også af hvem de andre deltagere er. Er det sårbare mennesker, skal en deltagelse overvejes en ekstra gang 

Anmeld Citér

23. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Fortvivlet skriver:

Altså det er jo faktuelt noget gevaldigt sludder, eftersom forkølelse pr. definition er en infektion i de øvre luftveje, som skyldes virus. Vær sød at blive hjemme, så vi andre slipper - og hvis du reelt er forkølet hele vinteren, så tag forbi lægen og få tjekket om alt er som det skal være … 

Anmeld Citér

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
StortOgSmåt skriver:

Altså det er jo faktuelt noget gevaldigt sludder, eftersom forkølelse pr. definition er en infektion i de øvre luftveje, som skyldes virus. Vær sød at blive hjemme, så vi andre slipper - og hvis du reelt er forkølet hele vinteren, så tag forbi lægen og få tjekket om alt er som det skal være … 

Så skal vi da til at ringe alle børnene hjem i vuggestuen

Det er helt normalt at man er lidt småforkølet i de kommende måneder, feber og hvis man er syg, så bliver man selvfølgelig hjemme, men ellers er der intet i vejen for at komme afsted 

Anmeld Citér

24. september 2023

Hbv1

Ikke alle "blir kun lidt småsløje" af en forkølelse.. Det varierer. Og selvom jeg kun har astma, så kan en forkølelse virkelig slå mig ud og jeg kan få lungebetændelse og andre trælse komplikationer..

Det er i princippet ligegyldigt, hvornår du er rask igen - om du er klar til arbejde på mandag. Man må jo formode, at det er fordi du er ved at blive rask. Men vil blot minde om, at når du smitter, så skal den/de nysmittede igennem hele møllen med alle symptomer og faser..

Og god bedring Er glad for, at du blev hjemme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.