Kan jeg tillad mig at…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.052 visninger
17 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2023

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Vi står og skal til fødselsdag hos et vennepars datter i dag og jeg er blevet forkølet og har en tør hoste. Jeg havde egentlig tænkt mig at tage afsted, da jeg ikke føler mig dårlig eller noget, så jeg ville også have taget på arbejde hvis drt havde været hverdag.
Min kæreste har en anden holdning og synes at det lidt træls at jeg hoster så han synes ikke at man kan tillade sig at tage til en fødselsdag hvor man hoster (for ham, så meget) da det er til gene for de andre gæster da deres stue ikke er vildt stor.
Mit spørgsmål er, har han ret bør jeg vise dem respekt ved at blive hjemme med den mindste eller er det okay at vi også tager med, selvom at jeg hoster? Hvad vil i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Min holdning er, at man har pligt til at blive hjemme, hvis man risikerer at smitte andre. Det er “egoistisk” at andre skal bøvle med småsygdom, fordi man ikke lige ville blive hjemme - uanset om det er på job eller til sociale arrangementer. Jeg bliver generelt ret træt af det, når folk ikke tager hensyn til andre på den måde, men nævner det sjældent for dem - selvom jeg har lyst.  

Anmeld Citér

23. september 2023

UnderCover37

Anonym skriver:

Hej alle. 

Vi står og skal til fødselsdag hos et vennepars datter i dag og jeg er blevet forkølet og har en tør hoste. Jeg havde egentlig tænkt mig at tage afsted, da jeg ikke føler mig dårlig eller noget, så jeg ville også have taget på arbejde hvis drt havde været hverdag.
Min kæreste har en anden holdning og synes at det lidt træls at jeg hoster så han synes ikke at man kan tillade sig at tage til en fødselsdag hvor man hoster (for ham, så meget) da det er til gene for de andre gæster da deres stue ikke er vildt stor.
Mit spørgsmål er, har han ret bør jeg vise dem respekt ved at blive hjemme med den mindste eller er det okay at vi også tager med, selvom at jeg hoster? Hvad vil i gøre? 

Jeg synes du skal følge din kærestes udmærkede råd om at blive hjemme - ikke fordi det er træls du hoster, men fordi de andre helt sikkert gerne vil undvære at dele din forkølelse med dig...

Det samme vil dine kollegaer nok foretrække til en anden gang

Anmeld Citér

23. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg vil sige det kommer an på hvor meget du hoster. Har du snot i lange baner og får hosteanfald så bliv hjemme. Er det bare en lille snue man ikke rigtig kan mærke på dig så tag af sted. En forkølelse kan være både i den ene og den anden ende af skalaen

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym trådstarter

Det er en tør hosten et par gange i timen og har ikke særlig meget snot tilbage. Er ret sikkert på at det er væk på mandag. Jeg tror bare at min kæreste irriteret på mig, da støj genere ham meget.

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg tager ikke afsted og tak for at i vil bruge tid på at skrive jeres holdning omkring dette.

Anmeld Citér

23. september 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle. 

Hvorfor tage hen og smitte andre? 

Så jo jeg ville blive hjemme og få det bedre. Kan godt være at du kun ser det som lidt hoste og ondt i halsen, men i morgen kan det være værre.

Anmeld Citér

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Når det bare er forkølelse var jeg taget afsted ellers kan man jo melde afbud hele efteråret/vinteren

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym

Fortvivlet skriver:

Når det bare er forkølelse var jeg taget afsted ellers kan man jo melde afbud hele efteråret/vinteren

Lige netop derfor folk ikke skal komme med deres lorteforkøleleser så man blir ved med at få et eller andet.

Man skal nok få sin andel gennem vinteren, men det er bare så træls når folk kommer til socialt arrangement eller på arbejde og er syge. Specielt med syge børn. Som om man ikk får nok fra insitutionerne 

Anmeld Citér

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Lige netop derfor folk ikke skal komme med deres lorteforkøleleser så man blir ved med at få et eller andet.

Man skal nok få sin andel gennem vinteren, men det er bare så træls når folk kommer til socialt arrangement eller på arbejde og er syge. Specielt med syge børn. Som om man ikk får nok fra insitutionerne 

Man er jo ikke syg fordi man hoster ?

Så er da, da heller ingen arbejdspladser som kan løbe rundt hvis folk melder sig syge fordi de hoster

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.