Sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.666 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Min datter på snart 4 uger vil ikke tage sut. Jeg har prøvet flere forskellige former og materialer. Hun bliver enten sur, får gang i bræk refleksen eller spytter den ud. Jeg har dyppet den i mm og sukkervand, og hun er fuldstændig ligeglad. Mit første barn brugte ikke sut, og det var forfærdeligt. Så jeg håber sådan at hende her vil acceptere den. Men hvordan? Har i nogen gode tips?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Det der virkede for mig var at bruge den sut jeg synes “virkede bedst” og fortsætte med den og prøve den en lille smule hver dag. Der gik dog 4 måneder før der var succes og var faktisk kun en uge fra at jeg havde besluttet mig for at nok var nok. Men så lige pludselig så tog hun den

Anmeld Citér

23. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Man skal forsøge med samme sut i 14 dage før man kan konstaterer at barnet ikke vil tage den. Har dog tjekket at størrelsen er rigtig (ren lillefinger i munden og når barnet begynder at sutte tager du fingeren ud og der hvor barnet suttede til er den længde du skal gå efter på sutten)

Anmeld Citér

23. september 2023

Tip!

Det kan komme meget senere.. min søn er knap 8 mdr og han har først for nylig ville bruge sut.. - efter han begyndte at hugge hans kusines.. han havde bare ikke behov for det før åbenbart. 
Han bruger almindelig rund sut fra bibs. 

Anmeld Citér

23. september 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores yngste ville heller ik ha sutten, og fik både bræk fornemmelse og blev ked, når vi prøvede.

Hun har kort tungebånd, hvilket læger mente ik var et problem, selvom vores sundhedsplejerske mente det nok var derfor, hun ik ville ha sutten. 

De første 8 mdrer, var hun lidt et brystbarn, der bare ville ammes,  og ik spise rigtig mad, andet end lige et par bider. Syntes det var lidt hårdt.

Da hun startede i dp, begyndte hun at stjæle de andres sutter. Ik fordi hun ku finde ud af at bruge den, men nok mere for at lege med dem.

Dp mente at hun sku da ha en sut, men må indrømme at det sagde vi nej til..

På plus siden, var der aldrig bøvl med, at afvende hende fra sutten�� vh Stine 

Anmeld Citér

23. september 2023

fehår

Min ældste tog sut i første forsøg. Med de to andre prøvede jeg og far i månedsvis. Mange forskellige mærker, mange forskellige metoder. Ingen af dem tog sut.

Det har aldrig været et problem.

Anmeld Citér

23. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Min yngste tog aldrig sut, vi forsøgte alle “tricks” og intet virkede. Siden har jeg været ganske glad for det - han havde jo tydeligt ikke behøvet, og det var bedre for både ham og tænderne bare at lade helt være, så slap vi også for at skulle tage den fra ham igen. Får jeg et barn mere, tænker jeg helt at lade være med at introducere en sut, for jeg har sidenhen tænkt, at det sgu er en lidt spøjs ting, at stå så fast på noget, som jo er et “kunstigt” behov

Anmeld Citér

23. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvorfor var det forfærdeligt med den første? 

Vores har heller aldrig ville have sut, men til gengæld har vores datter en bamse og vores søn et tæppe som trøst, som de har knyttet sig til 

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym

Min datter på 11 måneder bruger ikke sut. Hun ville ikke. Fint

Anmeld Citér

23. september 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg har hørt, at folk fejlagtigt giver barnet sutten, når det er ked. Og så forbinder det sutten med noget negativt . Vi introducerede begge børn for sutten, mens de var glade og hyggede sig, og så tog de hjertens gerne sutten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.