Vi vil have hjælp til at få barn nr. 2. Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.952 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2023

Anonym trådstarter

Hej,

Min kone og jeg forsøger at få endnu et barn og vi har forsøgt en del uden held. Nu er vi kommet dertil, hvor vi ønsker "hjælp" af nogle professionelle og da denne verden er ret ny for os, så vil jeg høre, hvad I har af anbefalinger/erfaringer, som kan hjælpe os på i den rigtige retning.

Hvad er der af muligheder, hvad vil I anbefale og hvem vil I i så fald anbefale?

Vi har allerede et barn, så det er ikke fordi, vi er førstegangsfødende, men vi vil så gerne have et til og selv efter ufatteligt mange forskellige ægløsningstest, sex hvor selv duracell-kaniner bliver misundelige, diverse piller, så har vi ikke kunne lykkedes med at få en positiv graviditetstest.

Så igen - del gerne jeres tip/anbefalinger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2023

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Henvisning på jer begge fra egen læge og i kan få hjælp til inseminering, med klinikker der har overenskomst. Så skal i selv betale hormoner og det der det. 

Ivf er egen lomme. 

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym trådstarter

Mange tak for svar!

Henvisning fra egen læge, har vi hørt, ikke er så nemt, når man allerede har fået et barn. Er det bare en "skrøne"?

Desuden skulle det - igen blot hvad jeg har hørt - være en lang process - kontra, hvis man selv kontakter en klinik.

Det skal dog siges, at vi har bestilt tid hos egen læge.

Jeg er måske mere interesseret i at høre, hvilke muligheder, der er hos en klinik og hvad folk har af erfaringer.

Anmeld Citér

19. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Afsted til egen læge og bed om en henvisning. I skal have forsøgt omkring et års tid uden held. Det letteste og mindst invasive er starte med at udrede dig - altså tjekke din sædkvalitet. Hvis alt er tip-top udredes også din kone og eventuelt behandlingsforløb for ufrivillig barnløshed kan planlægges derefter.

Det tager lang … laaaaaang tid at komme igennem fertilitetsverdenen, så det kan betale sig at sætte sig ind i sagerne og skubbe godt bagpå. Alm. praktiserende læger har ikke altid fornødne ekspertise, så sørg for en henvisning til relevant sted. Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Afsted til egen læge og bed om en henvisning. I skal have forsøgt omkring et års tid uden held. Det letteste og mindst invasive er starte med at udrede dig - altså tjekke din sædkvalitet. Hvis alt er tip-top udredes også din kone og eventuelt behandlingsforløb for ufrivillig barnløshed kan planlægges derefter.

Det tager lang … laaaaaang tid at komme igennem fertilitetsverdenen, så det kan betale sig at sætte sig ind i sagerne og skubbe godt bagpå. Alm. praktiserende læger har ikke altid fornødne ekspertise, så sørg for en henvisning til relevant sted. Held og lykke med det hele.

Mange tak - vi har forsøgt i over et år, så den kan vi "heldgivis" vinke af.

Jeg har tidligere fået tjekket sædkvalitet, hvor den var gennemsnitlig, men det er alligevel før vores nuværende barn.

Mange tak! Og kan så læse, at chancen for success efter IUI-behandling blot er 15%, men jeg tænker nu, det er højere end det, vi har prøvet indtil nu.

Anmeld Citér

19. september 2023

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Jeg er selv enlig med barn i forvejen, som er i behandling. Det på lige fod med par. 

Var ved egen læge, og 2 dage efter ringede jeg og fik tid til en samtale på en klinik, var 4 ugers ventetid og så næste gang mens kom var jeg igang. 

Har haft første forsøg denne mdr så bestemt ikke fordi der var lang ventetid. 

Ellers kan i til hver en tid komme til på en privat uden ventetid, så er der egen betaling på det hele. 

Anmeld Citér

19. september 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis I kan nøjes med inseminering kan i få det betalt (egenbetaling på medicinen).

Hvis I skal igennem ivf/icsi er det for egen regning, når det er andet barn.

Anmeld Citér

19. september 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej,

Min kone og jeg forsøger at få endnu et barn og vi har forsøgt en del uden held. Nu er vi kommet dertil, hvor vi ønsker "hjælp" af nogle professionelle og da denne verden er ret ny for os, så vil jeg høre, hvad I har af anbefalinger/erfaringer, som kan hjælpe os på i den rigtige retning.

Hvad er der af muligheder, hvad vil I anbefale og hvem vil I i så fald anbefale?

Vi har allerede et barn, så det er ikke fordi, vi er førstegangsfødende, men vi vil så gerne have et til og selv efter ufatteligt mange forskellige ægløsningstest, sex hvor selv duracell-kaniner bliver misundelige, diverse piller, så har vi ikke kunne lykkedes med at få en positiv graviditetstest.

Så igen - del gerne jeres tip/anbefalinger.

Jeg ville starte med sædprøve, det er det nemmeste. Måske i kan købe jer til inseminationer. Det er den klart billigste og mindst indgribende behandling.

er sæden fin, kan i få undersøgt kvinden og tage den derfra

Anmeld Citér

19. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Mange tak - vi har forsøgt i over et år, så den kan vi "heldgivis" vinke af.

Jeg har tidligere fået tjekket sædkvalitet, hvor den var gennemsnitlig, men det er alligevel før vores nuværende barn.

Mange tak! Og kan så læse, at chancen for success efter IUI-behandling blot er 15%, men jeg tænker nu, det er højere end det, vi har prøvet indtil nu.

Fertiliteten ændrer sig igennem hele livet, både din og hendes, og derfor kan tingene godt se en del anderledes ud, blot hvis der er gået et par år. Alder, livsstil og en lang række andre faktorer spiller ind.

Og ja… de 15% er jo et statistisk gennemsnit som samler alle barnløse der modtager insemination (også de som aldrig lykkes) og derfor kan jeres individuelle chancer være helt anderledes, alt efter hvad problemet er. Det er ikke unormalt, at man skal flere forsøg igennem - eller at insemination ikke er den rigtige løsning, men at man i stedet må benytte IVF/ICSI. Metoden afhænger igen hvad problemet er (hvis man kan finde det - det er ikke altid muligt at påpege årsagen).

Rigtig meget held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

20. september 2023

Anonym

Vi har lige været igennem hele møllen, så kan da godt dele vores erfaringer. 
Vi har fået hjælp til barn nr. 3. 

I skal starte med at tage et smut forbi egen læge begge to. Her kan henvises til IUI (inseminering). For os var det ikke svært at få en henvisning. I forbindelse med henvisningen skulle min mand have lavet to gange sædtest. 
Vi fandt en klinik der tog imod henvisninger og herefter fik jeg lavet passageundersøgelse af æggelederne. Cyklussen efter havde vi første forsøg. 
Vi havde desværre ikke noget held med 3 x IUI og 1 x stimuleret hjemmeforsøg. Egenbetalingen for disse forsøg var udelukkende for medicin. 

Vi valgte derfor at skifte klinik hvor vi købte en 3-pak IVF (omkring 50.000 kr. + medicin). Vores første IVF-forsøg gav ingen befrugtede æg, og næste forsøg blev derfor konverteret til ICSI. Her endte vi med 3 5-dages æg (blastocytter). Et frisk og 2 på frys. Jeg blev ikke gravid på det første æg som blev lagt op frisk efter ægudtagningen, og ej heller det første af de to fryseæg. Men jeg går og bager på det sidste fryseæg nu og vi glæder os til at sige hej til en lillesøster til december. 

Vores “fertilitetseventyr” har føltes langt. Jeg fik taget spiral ud i oktober 2020, henvist til IUI i november 2021 og har termin december 2023. 

Man kan fristes til at spørge om man så ikke bare burde gå direkte til IVF, hvis man har råd til det. Jeg er dog glad for at vi startede med IUI da det var langt mindre indgribende for mig - og med 2 naturlige graviditeter bag mig virkede det også super oplagt.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.