IVF - hcg stiger for lidt, men hvad er nu det her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.817 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg har lige brug for at høre jeres bud på følgende - gerne med nogen der har erfaringer med det samme: 

Jeg fik for ca 2 uger siden lagt æg tilbage. Ville være 4+5 i dag. Har testet positiv godt og vel en uge. 

Til blodprøven i onsdags, da jeg var 4+1 havde jeg et hcg på 34. To dage senere var det kun steget til 41 og klinikken bad mog stoppe med medicin, da de mener det er en bio (eller kan sidde udenfor livmoderen). Under alle omstændigheder mente de ikke det var en levedygtig graviditet. 

Hele ugen har mine hjemmetest været af samme styrke. I dag ville jeg så lige tage en test for at tjekke at hcg faldt. Men nu er testen pludselig meget mørkere. Hvad tænker I?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2023

Anonym

Den bliver jo mørkere fordi hcg stiger, selvom det ikke stiger nok så stiger det stadig. En test er ikke lavet til at fortælle dig hvilken vej det går, men blot at hcg er til stede. De gange jeg har mistet det har mit hcg også steget, men ikke nok. Og derfor bliver testen mørkere

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den bliver jo mørkere fordi hcg stiger, selvom det ikke stiger nok så stiger det stadig. En test er ikke lavet til at fortælle dig hvilken vej det går, men blot at hcg er til stede. De gange jeg har mistet det har mit hcg også steget, men ikke nok. Og derfor bliver testen mørkere

Jeg ved godt at testene ikke er lavet til at fortælle hvor meget hcg der er i kroppen, men synes alligevel det er pudsigt, at tydeligheden af teststregen er den samme en hel uge og hvor hcg bliver målt til 34 og 41 (som i mine øjne er ca det samme), for så at komme med en meget mørk teststreg. Jeg tror ikke på en levedygtig graviditet for ellers havde klinikken nok ikke bedt mig stoppe med al medicin, så frygter virkelig en GUL. 

Vi har forsøgt i 3 år og har nu en MA, en gul, en bio og nu det her (om det så er en bio eller gul) bag os

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved godt at testene ikke er lavet til at fortælle hvor meget hcg der er i kroppen, men synes alligevel det er pudsigt, at tydeligheden af teststregen er den samme en hel uge og hvor hcg bliver målt til 34 og 41 (som i mine øjne er ca det samme), for så at komme med en meget mørk teststreg. Jeg tror ikke på en levedygtig graviditet for ellers havde klinikken nok ikke bedt mig stoppe med al medicin, så frygter virkelig en GUL. 

Vi har forsøgt i 3 år og har nu en MA, en gul, en bio og nu det her (om det så er en bio eller gul) bag os

Det er jeg virkelig ked af at høre at i har været igennem, vi kæmpede selv i nogle år og med flere tab. Jeg ved hvor ondt det gør

Og nej når hcg ikke stiger mere så tegner det desværre ikke på at det er en levedygtig gravditet. Når du ikke er længere henne så skal det jo gerne fordobles på 2 dage

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg virkelig ked af at høre at i har været igennem, vi kæmpede selv i nogle år og med flere tab. Jeg ved hvor ondt det gør

Og nej når hcg ikke stiger mere så tegner det desværre ikke på at det er en levedygtig gravditet. Når du ikke er længere henne så skal det jo gerne fordobles på 2 dage

Ja det er jo det. Klinikken sagde i fredags efter den sidste blodprøve, at det nok var en bio. Derfor tog jeg en test i dag for at se om den blev mindre tydelig. Det forventede jeg faktisk den ville blive. Derfor frustrerer det mig at den bliver mørkere og jeg frygter derfor nu endnu en gul

Anmeld Citér

17. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det kan godt tage lidt tid før hcg begynder at falde. Hvis den stadig stiger vil testen jo også blive tydeligere. Når den begynder at falde, vil du formentlig begynde at bløde indenfor kort tid. Jeg krydser fingre for, at det ikke er en gul.

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er jo det. Klinikken sagde i fredags efter den sidste blodprøve, at det nok var en bio. Derfor tog jeg en test i dag for at se om den blev mindre tydelig. Det forventede jeg faktisk den ville blive. Derfor frustrerer det mig at den bliver mørkere og jeg frygter derfor nu endnu en gul

Mit hcg steg fortsat fordi kroppen ikke havde fanget at gravditeten var gået i stå, først da den gjorde det begyndt hcg at falde igen.

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit hcg steg fortsat fordi kroppen ikke havde fanget at gravditeten var gået i stå, først da den gjorde det begyndt hcg at falde igen.

Åh jeg håber virkelig det er det samme her. Håber sådan kroppen selv fanger det og gør det den skal. Magter ikke at skulle igennem flere operationer i underlivet. Har tidligere både fået fjernet en æggeleder ved gul samt fået udskrabning ved MA som lavede ravage og som faktisk er skyld i at vi er i IVF behandling 

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Åh jeg håber virkelig det er det samme her. Håber sådan kroppen selv fanger det og gør det den skal. Magter ikke at skulle igennem flere operationer i underlivet. Har tidligere både fået fjernet en æggeleder ved gul samt fået udskrabning ved MA som lavede ravage og som faktisk er skyld i at vi er i IVF behandling 

Jeg håber selv din krop kan og den næste bliver en blivende graviditet

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym trådstarter

UPDATE: 

Begyndte igår at bløde som ved kraftig mens. Fik også målt hcg i dag, som nu siger 440. Forstår virkelig ikke hvad der foregår

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.