Hvordan kom i videre efter ufrivillig abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Tro mig, jeg prøver og min psykolog siger da også, at jeg er rigtig god til at være i og gennemleve alle de svære tanker og følelser.

Det rammer mig bare meget hårdere denne gang, end første gang jeg mistede.

Min egen svære erfaring er, at der ikke er nogen logisk opskrift på hvornår disse tab slår en omkuld. Jeg har mistet en 4-5 gange og nogle gange kunne jeg forsætte nærmest ubemærket ud over en tudetur hos kæresten eller en veninde, andre gange gik jeg komplet i opløsning i månedsvis og trak mig fra alt og alle. Det er umenneskelig hårdt - men man har ingen anden vej eller mulighed end at forsøge at udholde og “være i det”. Det er jo okay, at det er svært - følelserne er helt reelle og det ER noget lort man står i.

Ps: Du har “masser” af tid at løbe på. Jeg ved godt at det ikke føles sådan. Men 33 år er i fertilitetsbehandlings-verdenen ingen alder overhovedet!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja, spørgsmålet siger lidt sig selv. Det er nu 2,5 uger siden, at jeg måtte igennem en kirurgisk abort, da den medicinske behandling ikke virkede godt nok.

Graviditeten var længe ventet og højt ønsket og jeg har svært ved at finde ud af hvad der skal til, for at komme videre.

Jeg er så småt startet med at arbejde igen og har indtil nu været til psykolog 3 gange. Nogle dage er lige til at holde ud, mens andre er virkelig svære. Jeg går ture og hører en del musik/meditationsvideoer.

Jeg er meget følelsesladet, ked af det, vred, synes alt er unfair, og vil bare gerne have en ny baby i maven hurtigst muligt.

Hvad/hvem hjalp jer med at komme videre?

Jeg tror at for mig var det en kombi af at min far sagde at det var min krops måde at sige at den baby ikke kunne overleve, at vi havde en killing i huset og så en ny graviditet et par mdr efter.

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror at for mig var det en kombi af at min far sagde at det var min krops måde at sige at den baby ikke kunne overleve, at vi havde en killing i huset og så en ny graviditet et par mdr efter.

Håber det lykkes at blive gravid igen forholdsvis hurtigt og at baby så bliver derinde og vokser sig stor og stærk.

Det er dog lidt et mirakel at jeg blev gravid, så jeg håber på et nyt mirakel.

Anmeld Citér

17. september 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Jeg har desværre nok ikke så meget tid at løbe på mere, da jeg nu er 33 og dertil også har været igennem både inseminering og ivf for ca. 5 år siden, der ikke endte positivt.

Jeg mistede i min 1. graviditet og fik en datter i min 2. graviditet og mistede igen i 3. graviditet = nu her.

Jeg krydser for det snart lykkedes

Anmeld Citér

17. september 2023

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Jeg krydser for det snart lykkedes

Tak. Jeg håber, at du får ret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.