Jeg har et barn på 9 år, som ikke trives lige nu. Hun har autisme og går på en almen folkeskole, pt uden støtte men med en fast pause på biblioteket i det store frikvarter.
Hun fortæller hver dag at hun er blevet drillet, men det varierer lidt hvem der driller. Og nu vil hun ikke i skole, som i slet ikke. Hun er ked af det hver aften, og bruger morgenen på at sidde og knuge en bamse ind til sig indtil vi skal afsted. Og det er en diskussion hver morgen når vi skal afsted. Hun ved jeg er meget hjemme da jeg er syg og i gang med et ressourceforløb, der pt ikke byder på ret meget aktivitet (dette ændrer sig dog snart).
Skolen er på sagen og de vil holde et intern møde med klassens team, ledelsen og ppr, for de ser også en pige i nedadgående trivsel. De vil så lave en handleplan og informere os forældre bagefter.
Samtidig afventer vi at borgercenter handikap laver en §50 undersøgelse så vi kan få støtte i hjemmet (både pga autismen og min sygdom).
Jeg synes det er så svært! Jeg sidder bare i venteposition og føler ikke jeg kan gøre noget for at hjælpe hende lige nu og her. Jeg kunne teknisk set godt holde hende hjemme de fleste dage, men det synes jeg bare heller ikke er en god løsning.
Er der mon nogen der har været i en lignende situation? Hvad har I gjort?
Anmeld
Citér