Prutter og bøvser ved bordet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2023

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Unicorn1 skriver:

Men er der noget galt i, at det sker? Altså er det ikke bedre at få luften ud og så sige undskyld, end at gå og holde på det og få ondt i maven? 

Så længe barnet ikke gør det med vilje/fremprovokerer det?! Altså det er jo en naturlig ting, fordi luften skal ud ad kroppen

Men er muligheden ikke at gå fra bordet og slå sin prut eller bøvse, det behøver vel ikke foregå ved bordet? 
syntes det er dårlig stil at gøre det ved bordet, selvom man siger undskyld. Det er sjældent det kommer så meget bag på en at man ikke lige kan nå fra bordet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
McK skriver:

Hvordan kan man bøvse og især prutte, med vilje? Kan I det? Jeg kan sgu ikke. 

Jeg kan bøvse når jeg vil

Anmeld Citér

11. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
2skønnebørn skriver:

Men er muligheden ikke at gå fra bordet og slå sin prut eller bøvse, det behøver vel ikke foregå ved bordet? 
syntes det er dårlig stil at gøre det ved bordet, selvom man siger undskyld. Det er sjældent det kommer så meget bag på en at man ikke lige kan nå fra bordet.

Men barnet har svært ved at mærke sig selv, skriver TS.. Så barnet kan jo nok ikke nå at gå derfra.. Og jeg kan heller ikke altid nå at opdage det, før det er for sent.. Men nu tager vi heldigvis også let på det .. Så længe man ikke gør det med vilje og man siger undskyld bagefter 

Anmeld Citér

11. september 2023

Elias41

1. Børn skal lære reglerne fra en tidlig alder.
    Dem burde der ikke være mange af. Men det burde de være.
    I vores familie derhjemme kan du prutte når og hvor du vil.
    Men i samfundet er det ikke tilladt. Det er vigtigt for mig,
    at børn dyrker sport
  2. SSS

Anmeld Citér

12. september 2023

Anonym

Jeg har ingen problemer med bøvser med bordet. Så længe man lige skjuler dem lidt og ikke bare åbner munden og ræber derud af. 

prutter derimod hører ikke til ved bordet. Det har min søn lært siden han blev renlig som 4 årig. Han ved godt hvornår han skal prutte og han rejser sig pænt og går ud i gangen eller på toilettet og prutter hvis vi sidder og spiser. Sker det at den slipper (for det gør det jo) så griner han og siger undskyld. Han er 8 år. 

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym

Herhjemme bøvser man ikke højlydt ved bordet, og skal man prutte, går man ud i gangen.

Går meget op i, at mine børn har gode manerer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.