Ægløsning efter missed abortion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Darling skriver:

Jeg tror det er rest hcg, de gange jeg har mistet og hcg er blevet målt har det sidste taget et stykke tid om at falde

Du kan prøve med en graviditetstest for at se om den slår ud. 

Jeg prøver at tage en tidlig graviditetstest I morgen. Altså en af dem, der kan allerede fra HCG ligger på 10 og så må vi se.

Det er mere alle de smerter/jag, jeg har oplevet, der gør at jeg bliver forvirret. Opdaterer med et billede af testen, når jeg vågner senere igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2023

MortilF+V

__anonym skriver:

Ægløsningstest kan godt reagere på HCG  

Ægløsningstest så sådan ud igår (2 streger)

Tidlig graviditetstest ser sådan ud her til morgen (1 streg)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

fehår skriver:

Jeg var lige nødt til at gå fem år tilbage i min kalender for at dobbelttjekke forløbet, men her er min historie: 

Den 23. juli får jeg bekræftet, at der ikke er liv mere. Den 26. juli får jeg en medicinsk abort. Da den ikke er tilstrækkelig, får jeg en udskrabning den 31. juli. Den 5. august begynder jeg at styrtbløde og bliver akut indlagt. Her får jeg udskrabning nummer 2. 

Den 20. august, altså 15 dage senere, får jeg en positiv ægløsningstest. Jeg har stadig svagt brunligt udflåd, så vi tør ikke prøve igen. Den positive ægløsningstest bekræftes to uger senere, da min menstruation kommer den 3. september.

Timingen er jo meget, meget lig din. Derfor vil jeg slet ikke udelukke, at du kan have ægløsning allerede.

Jeg blev forresten gravid i næste cyklus og fik en sund og rask baby  

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

Tami skriver:

Jeg tror desværre stadig det er rest-hcg den slår ud på. Jeg havde selv en MA for nogle år siden, som også blev fjernet kirurgisk. Mit hcg var langsomt om at falde. Især de sidste 150 tog lang tid. Min erfaring er at ægløsning først kommer når hcg er helt i bund. 
Hvis jeg var dig ville jeg teste hver/hveranden dag til graviditetstesten er negativ  og derefter begynde at teste for ægløsning. Efter min MA har jeg mistet 2 gange mere. Min ægløsning er alle 3 gange kommet 14 dage efter at hcg er faldet helt. 

Ægløsningstest så sådan ud igår ( 2 streger)

Tidlig graviditetstest så sådan ud her til morgen (1 streg)

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

Darling skriver:

Jeg tror det er rest hcg, de gange jeg har mistet og hcg er blevet målt har det sidste taget et stykke tid om at falde

Du kan prøve med en graviditetstest for at se om den slår ud. 

Anmeld Citér

10. september 2023

fehår

KNV skriver:

Baseret på mine erfaringer og dine tests, tror jeg, den er god nok. Jeg

Anmeld Citér

10. september 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Jeg ved ikke helt om det forholder sig sådan men kunne man ikke også sige at det giver meget god mening med ægløsning nu, fordi ved aborten tømmes livmoderen jo ligesom ved menstruation. Så på en måde kan man se det som starten af en ny cyklus hvis ellers krop og sind ikke er blevet for stressede af aborten. Det graviditetsbevarende hormon forsvinder med aborten og så starter det forfra og passer måske meget fint med ægløsning nogle uger senere. Det er ikke fordi jeg ved super meget om det men for mig virker det logisk hvis ellers alt er forløbet uden komplikationer. 

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

fehår skriver:

Baseret på mine erfaringer og dine tests, tror jeg, den er god nok. Jeg

Tak for dit svar. Det er jo værd at håbe på

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

Agma skriver:

Jeg ved ikke helt om det forholder sig sådan men kunne man ikke også sige at det giver meget god mening med ægløsning nu, fordi ved aborten tømmes livmoderen jo ligesom ved menstruation. Så på en måde kan man se det som starten af en ny cyklus hvis ellers krop og sind ikke er blevet for stressede af aborten. Det graviditetsbevarende hormon forsvinder med aborten og så starter det forfra og passer måske meget fint med ægløsning nogle uger senere. Det er ikke fordi jeg ved super meget om det men for mig virker det logisk hvis ellers alt er forløbet uden komplikationer. 

Tak for dit svar.

Der var en del komplikationer inden det kirurgiske indgreb, men efterfølgende har der ikke været noget.

Så jeg håber på at testene giver et reelt resultat resultat

Anmeld Citér

10. september 2023

Tami

Profilbillede for Tami
KNV skriver:

Tak for dit svar.

Der var en del komplikationer inden det kirurgiske indgreb, men efterfølgende har der ikke været noget.

Så jeg håber på at testene giver et reelt resultat resultat

Graviditetstesten ser negativ ud og ægløsningstesten positiv. Så jeg vil også gætte på at din ægløsning er på vej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.