Ægløsning efter missed abortion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.472 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej alle,

Jeg har netop været igennem en missed abortion, opdaget d. 16/8.

Jeg fik medicinsk behandling d. 18/8, hvor jeg blødte så meget, at jeg var tæt på at besvime og blev hentet i ambulance.

Jeg blev scannet hvor de sagde at alt væv var kommet ud.

Den 25/8 er jeg til tjek og det viser sig desværre, at jeg har restvæv I livmoderen.

Jeg skal derfor have resten af vævet fjernet ved kirurgisk indgreb d. 28/8.

Den 4/9  (i mandags) bliver mit HCG målt til 55. De sidste to døgn har jeg haft en del smerter/jag og min mand synes, at jeg skulle prøve at tage en ægløsningstest.

Jeg er i tvivl om mit HCG kan være faldet nok, til at jeg kan have ægløsning allerede nu, eller om testen slår ud på HCG.

Jeg tænker at tage en tidlig graviditetstest i morgen. Hvis den er negativ, kan jeg så tro på at ægløsningstesten er god nok?

Det virker vildt, hvis det er rigtigt, da det kun er 13 dage siden det kirurgiske  indgreb.

Min test ser sådan ud. Hvad tænker i?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Ægløsningstest kan godt reagere på HCG  

Anmeld Citér

9. september 2023

MortilF+V

__anonym skriver:

Ægløsningstest kan godt reagere på HCG  

Det ved jeg godt, at de kan. Jeg mente mere om at hvis jeg tester negativ på en tidlig graviditetstest I morgen, kan jeg så godt have ægløsning allerede nu, 13 dage efter udskrabning?

Anmeld Citér

9. september 2023

fehår

Jeg var lige nødt til at gå fem år tilbage i min kalender for at dobbelttjekke forløbet, men her er min historie: 

Den 23. juli får jeg bekræftet, at der ikke er liv mere. Den 26. juli får jeg en medicinsk abort. Da den ikke er tilstrækkelig, får jeg en udskrabning den 31. juli. Den 5. august begynder jeg at styrtbløde og bliver akut indlagt. Her får jeg udskrabning nummer 2. 

Den 20. august, altså 15 dage senere, får jeg en positiv ægløsningstest. Jeg har stadig svagt brunligt udflåd, så vi tør ikke prøve igen. Den positive ægløsningstest bekræftes to uger senere, da min menstruation kommer den 3. september.

Timingen er jo meget, meget lig din. Derfor vil jeg slet ikke udelukke, at du kan have ægløsning allerede.

Jeg blev forresten gravid i næste cyklus og fik en sund og rask baby  

Anmeld Citér

9. september 2023

MortilF+V

fehår skriver:

Jeg var lige nødt til at gå fem år tilbage i min kalender for at dobbelttjekke forløbet, men her er min historie: 

Den 23. juli får jeg bekræftet, at der ikke er liv mere. Den 26. juli får jeg en medicinsk abort. Da den ikke er tilstrækkelig, får jeg en udskrabning den 31. juli. Den 5. august begynder jeg at styrtbløde og bliver akut indlagt. Her får jeg udskrabning nummer 2. 

Den 20. august, altså 15 dage senere, får jeg en positiv ægløsningstest. Jeg har stadig svagt brunligt udflåd, så vi tør ikke prøve igen. Den positive ægløsningstest bekræftes to uger senere, da min menstruation kommer den 3. september.

Timingen er jo meget, meget lig din. Derfor vil jeg slet ikke udelukke, at du kan have ægløsning allerede.

Jeg blev forresten gravid i næste cyklus og fik en sund og rask baby  

Tak for dit svar. Jeg synes det er vildt, hvis det er rigtigt, at ægløsning allerede kommer så hurtigt efter, men ��

Første gang jeg oplevede en ufrivillig abort gik der en måned fra medicin til ægløsning, så synes det er hurtigt.

Anmeld Citér

9. september 2023

fehår

KNV skriver:

Tak for dit svar. Jeg synes det er vildt, hvis det er rigtigt, at ægløsning allerede kommer så hurtigt efter, men ��

Første gang jeg oplevede en ufrivillig abort gik der en måned fra medicin til ægløsning, så synes det er hurtigt.

Jeg var også overrasket! Og selvom jeg havde testet HCG ude ved hjælp af graviditetstest, var jeg stadig i tvivl, da ægløsningstesten var positiv. Det var først, da min menstruation kom 14 dage efter, at jeg følte mig sikker. 

Kirurgen sagde dengang til mig, at HCG tit falder hurtigt efter kirurgisk abort, men jeg ved ikke, om det passer. Jeg tror mest, de prøvede at trøste mig efter et langt og opslidende forløb. Men som sagt: det gik hurtigt hos mig. Og det håber jeg virkelig, at det også har gjort det for dig

Anmeld Citér

9. september 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg tror desværre stadig det er rest-hcg den slår ud på. Jeg havde selv en MA for nogle år siden, som også blev fjernet kirurgisk. Mit hcg var langsomt om at falde. Især de sidste 150 tog lang tid. Min erfaring er at ægløsning først kommer når hcg er helt i bund. 
Hvis jeg var dig ville jeg teste hver/hveranden dag til graviditetstesten er negativ  og derefter begynde at teste for ægløsning. Efter min MA har jeg mistet 2 gange mere. Min ægløsning er alle 3 gange kommet 14 dage efter at hcg er faldet helt. 

Anmeld Citér

9. september 2023

Darling

Jeg tror det er rest hcg, de gange jeg har mistet og hcg er blevet målt har det sidste taget et stykke tid om at falde

Du kan prøve med en graviditetstest for at se om den slår ud. 

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

fehår skriver:

Jeg var også overrasket! Og selvom jeg havde testet HCG ude ved hjælp af graviditetstest, var jeg stadig i tvivl, da ægløsningstesten var positiv. Det var først, da min menstruation kom 14 dage efter, at jeg følte mig sikker. 

Kirurgen sagde dengang til mig, at HCG tit falder hurtigt efter kirurgisk abort, men jeg ved ikke, om det passer. Jeg tror mest, de prøvede at trøste mig efter et langt og opslidende forløb. Men som sagt: det gik hurtigt hos mig. Og det håber jeg virkelig, at det også har gjort det for dig

Jeg håber virkelig. Det er jeg nødt til. Håbet er næsten det eneste jeg har, selvom det er rigtigt svært efter sådan en omgang.

De har intet sagt til mig og jeg har også kun fået taget den ene blodprøver efterfølgende. Jeg ville gerne have haft haft bare en mere ugen efter, altså på mandag, for at være sikker. Lægen mener ikke, at det er nødvendigt, da den allerede var så lav efter en uge.

Ih hvor jeg håber, at du har ret

Anmeld Citér

10. september 2023

MortilF+V

Tami skriver:

Jeg tror desværre stadig det er rest-hcg den slår ud på. Jeg havde selv en MA for nogle år siden, som også blev fjernet kirurgisk. Mit hcg var langsomt om at falde. Især de sidste 150 tog lang tid. Min erfaring er at ægløsning først kommer når hcg er helt i bund. 
Hvis jeg var dig ville jeg teste hver/hveranden dag til graviditetstesten er negativ  og derefter begynde at teste for ægløsning. Efter min MA har jeg mistet 2 gange mere. Min ægløsning er alle 3 gange kommet 14 dage efter at hcg er faldet helt. 

Sidste gang oplevede jeg at min ægløsning kom 14 dage efter, at mit HCG blev målt til 12, så derfor er jeg også meget i tvivl.

Jeg prøver en tidlig graviditetstest I morgen, dem der kan måle allerede fra HCG ligger på 10..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.