Mit barn og fællesskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2023

Anonym trådstarter

Vores datter på 4 år, er ked af det for tiden, det er nu sket 3 gange, at hendes 2 bedste venner fortæller, at feks den ene skal til den andens fødselsdags, hun var ikke blevet inviteret, og feks idag siger den ene af hendes venner, at idag skal han det med min datter og to andre fra børnehaven, hvor jeg så siger, at det har vi ikke hørt noget om, og min datter er ret så ulykkelig over, at hun føler hun ikke er god nok mere. Hendes sprog ikke er alders svarende, så hun har svært ved at sætte ord på hendes følelser.

Hvordan tackler i sådanne situationer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Vores datter på 4 år, er ked af det for tiden, det er nu sket 3 gange, at hendes 2 bedste venner fortæller, at feks den ene skal til den andens fødselsdags, hun var ikke blevet inviteret, og feks idag siger den ene af hendes venner, at idag skal han det med min datter og to andre fra børnehaven, hvor jeg så siger, at det har vi ikke hørt noget om, og min datter er ret så ulykkelig over, at hun føler hun ikke er god nok mere. Hendes sprog ikke er alders svarende, så hun har svært ved at sætte ord på hendes følelser.

Hvordan tackler i sådanne situationer?

Jeg ville snakke med forældrene og spørge (uden at være bebrejdende), om det er rigtigt, at din datter ikke var inviteret med til de her ting.. 

Og er det rigtigt, så ville jeg måske lave nogle legeaftaler med en masse af de andre, så hun måske får nogle flere venner, og bliver en større del af fællesskabet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.