Arbejde i indskoling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.544 visninger
16 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2023

Anonym trådstarter

Er der nogen der arbejder i indskolingen. Enten som lærer eller pædagog? Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud? Hvor mange timer arbejder i? Hvornår møder i og hvornår har i fri? :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

Anonym

Jeg er lærer, og min arbejdstid hedder

7.30-15.30 en dag til 17.00. Vi har en lokalaftale, der giver os mulighed for at flexce 20% hvis det ikke gå ud over ens arbejde på skolen. Antal af møder svinger

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym

Jeg er lærer i indskolingen. Jeg underviser fra 7:50-13 tre dage i ugen, og 7:50-14 2 dage. Én af dagene har jeg 90 minutters "hul" midt på dagen til forberedelse. Har faste møder tirsdag/torsdag, dog ikke hver uge. Er på skolen til ca kl 15 de dage der ikke er møde, længere når der er. Jeg synes ikke jeg har tid nok til at gøre mit arbejde ordentligt, og jeg er TRÆT efter en arbejdsdag - selv hvis jeg "kun" har undervist til kl 13.

Jeg er klasselærer og jeg synes det er krævende.

Anmeld Citér

4. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Som lærer arbejder man 41 timer om ugen, uanset om det er indskoling, mellemtrin eller udskoling. På en del skoler har lærerne  tilstedeværelsespligt 35 timer og kan/må arbejde hjemme de resterende 6. 
Typisk møder man ind lidt i 8 - nogle steder 7.30 - og går til undervisning. På min arbejdsplads har man i gennemsnit ca. 20 undervisningstimer om ugen - vi kører med 60 minutters-lektioner, så altså fem klokketimers undervisning i snit. Hertil kommer så forberedelsestid, mødeaktivitet og diverse øvrige opgaver. 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Mor og meget mere skriver: