Dåb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu har jeg efterhånden læst flere steder at når folk har fået deres barn døbt, at jamen så siger de glædeligt at så har han/hun fået sit flotte navn. 

Og nu kommer jeg med et lidt surt opstød, men er der virkelig SÅ mange der misforstår dåbens betydning? NEJ, barnet får ikke sit navn der. Barnet HAR allerede fået sit mavn inden. Man siger JA til at barnet skal voksne op i den kristne tro. Det har INTET med barnets navn at gøre! Det er jo skræmmende, at så mange tydeligvis misforstår det!  
Ja undskyld, mit sure opstød, men er efterhånden godt træt af, at se hvor mange der egentlig åbenlyst tror noget andet! 

Er jeg virkelig den eneste der ved hvad dåben går ud på??

Nej - vi er to, der ved det. Du er altså ikke helt alene. Det må være trygt for dig at vide. Jeg er lærer i bl.a. kristendomskundskab, og to ting, der kan gøre mine nætter søvnløse, er hhv. uvidenhed om dåbens og om pinsens betydning. 
Verden er af lave. Jeg er ret sikker på, det bliver vores civilisations endeligt - glem klimakatastrofe, atomkrig og zombieinvasion. Uvidenhed om dåbens betydning - dér har du apokalypsen. 

Forresten er der lige én omstændighed mere, som jeg efterhånden er godt træt af at se: Folk, der skriver længere (eller kortere) indlæg med helt forkert tegnsætning. Jamen, så skriver de glædeligt - eller nok rettere gladeligt - adskillige sætninger uden kommaer og/eller sætter dem forkert. - Ingen nævnt, ingen glemt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

BandyA

Vores børn har altså først fået deres navn i forbindelse med dåben. Så jeg ved ikke helt, hvad du mener? Jeg kender ikke et eneste par der har valgt at navngive deres barn, inden det blev døbt.