Cerenia skriver:
Jeg er nok i den anden boldgade. Måske hun ikke bør have Snapchat til at starte med. Men jeg synes det er lidt grænseoverskridende at i læser hendes beskeder på Snapchat. Da jeg var i den alder skrev jeg også med drenge og ja der var nogle creepy ind i mellem - men damn jeg havde blevet så ked af det og følt et kæmpe tillidsbrud hvis mine forældre havde læst mine beskeder. Også selvom jeg kun var 12.
Det han skriver er på ingen måde okay! Og en 12 årig kan heller ikke forventes at sætte grænser på den måde. Men så handler det måske mere om at hun ikke skal have Snapchat endnu.
jeg synes det er vigtigt at børn og unge har ret og krav på privatliv og ellers laver man en aftale med dem så de ved at deres Snapchat bliver tjekket, i stedet for at gå bag ryggen på dem. Fordi det er altså et stort tillidsbrud. Også tænker jeg også at man snakker opførsel på nettet inden og hvordan de skal agere hvis de oplever mænd der skriver klamt. Fordi det vil ske. Det skete for mig da jeg var på hendes alder og sker stadig og jeg er 33. Så det er mere hvordan man kan tackle det.
Som jeg skriver så har vi jo netop en aftale om at vi må følge med. Det er en aftalte vi lavede fordi vi følte vi så kunne “beskytte” hende lidt på de sociale medier.
Anmeld
Citér