Hvordan ville i handle nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2023

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Jeg er nok i den anden boldgade. Måske hun ikke bør have Snapchat til at starte med. Men jeg synes det er lidt grænseoverskridende at i læser hendes beskeder på Snapchat. Da jeg var i den alder skrev jeg også med drenge og ja der var nogle creepy ind i mellem - men damn jeg havde blevet så ked af det og følt et kæmpe tillidsbrud hvis mine forældre havde læst mine beskeder. Også selvom jeg kun var 12. 

Det han skriver er på ingen måde okay! Og en 12 årig kan heller ikke forventes at sætte grænser på den måde. Men så handler det måske mere om at hun ikke skal have Snapchat endnu. 

jeg synes det er vigtigt at børn og unge har ret og krav på privatliv og ellers laver man en aftale med dem så de ved at deres Snapchat bliver tjekket, i stedet for at gå bag ryggen på dem. Fordi det er altså et stort tillidsbrud. Også tænker jeg også at man snakker opførsel på nettet inden og hvordan de skal agere hvis de oplever mænd der skriver klamt. Fordi det vil ske. Det skete for mig da jeg var på hendes alder og sker stadig og jeg er 33. Så det er mere hvordan man kan tackle det. 

Som jeg skriver så har vi jo netop en aftale om at vi må følge med. Det er en aftalte vi lavede fordi vi følte vi så kunne “beskytte” hende lidt på de sociale medier. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2023

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Milla Mølgaard har skrevet en let lille bog “Min teenager deler da ikke nøgenbilleder”. Den beskriver de fælder de unge kan lande i på nette, og giver inspiration of forslag til hvordan forældre kan tage snakken omkring sociale medier. Kan klart anbefale den. 

Tusind tak, den vil jeg se om jeg kan finde

Anmeld Citér

30. august 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Havde det været min datter havde jeg slettet appen og fortalt hende at hun ikke er gammel nok til at have den. Hun har brudt here tillid ved at tilføje fremmede drenge. Og hun har ikke fortalt om ham der går langt over stregen (som jeg kan frygte slet ikke er en 12 årig dreng) 

ja det vil afskærer fra nogle fælle snap mellem veninderne. Men det er jo netop så konsekvensen af sine handlinger. 

jeg er ret kort og kontant på det punkt. 

Det er også med i vires overvejelser

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.