Jeg frygter at få arven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis ikke han har adgang til dine konti, finder han jo aldrig ud af du har pengene.

Men når det er sagt flyt og søg om skilsmisse, det er da bedøvende ligegyldigt om han går med til det, selvom I er muslimer Det lyder ikke som noget sundt forhold

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2023

Babycrew

Lje skriver:

Dansk lovgivning står over muslimske traditioner. Hvis den ene part vil skilles, så bestemmer den anden part jo ikke, at det kan man ikke. 

Jeg ved ikke, om din oplevelse af jeres ægteskab er få grelt, at det er til krisecenter men fat i den der advokat og få hans hjælp. Han har sikkert en kollega, der kan hjælpe dig ifht skilsmisse. Ellers tænker jeg, at Mødrehjælpen (forudsat I har børn), Exit eller nogle af de andre organisationer kan hjælpe dig. 

De penge er jo oplagt som et springbræt til at komme ud af det forhold! Det lyder giftigt. 

Bh.

Ja dansk lovgivning slår traditioner, men tænker hun også gerne vil have en islamisk skilsmisse, da det er den der gælder for dem. Åh det lyder af alt for meget dem og os mentalitet, men håber i forstår hvad jeg mener.

Kære trådstarter, tag en snak med en imam. Jeg mener det er dem der kan rådgive dig omkring skilsmisse også. Og så kan du komme ud og ære din far ved at købe dit drømmehus, uden at skulle have spekulationer til din mands spillegæld.

Anmeld Citér

29. august 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvis ikke han har adgang til dine konti, finder han jo aldrig ud af du har pengene.

Men når det er sagt flyt og søg om skilsmisse, det er da bedøvende ligegyldigt om han går med til det, selvom I er muslimer Det lyder ikke som noget sundt forhold

Det er desværre rigtig nemt at sige. Han vil ikke acceptere det - desværre.. Det er fordi vi har børn. Mit liv er til et krisecenter men det er heller ikke holdbart. Det lyder totalt sygt, når jeg skriver det men Jeg ville aldrig kunne være i fred, kun den dag han er død.

Han er ustoppelig, krisecenter eller ej. Han skulle nok finde mig  

Hvor finder jeg er advokat til det primære spørgsmål, jeg havde?

Selvom jeg har et højtstående job og før havde "pæren i orden", så har han fucket så meget med min  hjerne, min selvopfattelse og selvbillede, at min hjerne ikke fungerer ordentligt længere, jeg kan ikke tænke rationelt.

Socialt har han også sørget for, at jeg ikke har venner længere - smart.

Og familie, som sagt så er jeg sidste arving i den familie, begge forældre og søskende er døde. 

Så jeg er alene og hold op, hvor er det ensomt. 

Anmeld Citér

29. august 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Mit liv er ekstremt komplekst. 

Jeg lever i et muslimsk forhold og jeg ville gerne søge om skilsmisse, men han vil ikke give mig lov. Der kunne blive skrevet bøger eller lavet en film om mit liv. 

Ovenstående blot for at forklare, hvorfor jeg ikke er gået fra manden for længst, for det ville give mest mening. Der er mange aspekter i mit liv, der trænger til at "blive renset op". 

At du er muslim, betyder ikke at du ikke kan søge om skilsmisse. Det er forbudt i islam at være ludoman, og en stor grund til at skilles. Prøv at tage fat i en imam, og fortæl din historie, du vil 100% blive bakket op om en skilsmisse. 

Anmeld Citér

29. august 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det er desværre rigtig nemt at sige. Han vil ikke acceptere det - desværre.. Det er fordi vi har børn. Mit liv er til et krisecenter men det er heller ikke holdbart. Det lyder totalt sygt, når jeg skriver det men Jeg ville aldrig kunne være i fred, kun den dag han er død.

Selvom jeg har et højtstående job og før havde "pæren i orden", så har han fucket så meget med min  hjerne, min selvopfattelse og selvbillede, at min hjerne ikke fungerer ordentligt længere, jeg kan ikke tænke rationelt.

Og familie, som sagt så er jeg sidste arving i den familie, begge forældre og søskende er døde. 

Du skal finde en advokat med speciale i familie og arveret. Hvis du googler advokat og arveret kommer der mange muligheder frem og så kan du finde en i det område du bor. 

Anmeld Citér

29. august 2023

Pb18

Anonym skriver:

Sikke en situation men en dansk skilsmisse vil trods alt nemmere sikre dig din arv (vil jeg tro, jeg er ikke jurist). Hvis dine forældre dog begge er allerede er døde, så vil det nok være sværere, da jeg vil tro at det hele afhænger af jeres økonomiske situationen på det tidspunkt hvor den person du arver, døde og boopgørelsen gik i gang (igen, jeg er ikke jurist, jeg har kun erfaring med at min mand har arvet og de forhold der var omkring det). 

Anmeld Citér

29. august 2023

Anonym

Jeg er også muslim, og kan godt se at det er en kompleks situation. Jeg ville ønske at dine forældre/søskende/familie havde hævet dig ud af den situation for længst. At han er ludoman er en synd, og han har absolut ingen råderet over dine penge som muslim. De penge du arver fra din forældre er 100% dine og skal altså slet ikke delles med ham, ikke en øre har han ret til, heller ikke hvis I skilles i forhold til islamisk tro. Desuden har han altså pligt til at forsøge jer, og ikke omvendt. Jeg ville personligt søge en imam, som evt. få talt lidt fornuft i ham, specielt hvis skilsmisse ikke er det du ønsker.

Alle andre gør ret i at råde dig til at søge en advokat, du har brug for at få nogen til at hjælpe dig med særeje, ikke kun i forhold til de penge du arver, men også i tilfælde af at han/du vil skilles. Jeg oplever ofte at i sådanne forhold så vil manden lige pludseligt skilles hvis han kan få fat i kvindens penge.

Jeg håber, du finder ud af det og det hele går godt. Jeg vil lige sige at krisecenter ikke altid er det bedste sted heller, det ville være bedre at være hos familie/bekendte, men hvis det er den sidste udvej så det jo sådan det er.

Anmeld Citér

29. august 2023

Anonym

Lje skriver:

Dansk lovgivning står over muslimske traditioner. Hvis den ene part vil skilles, så bestemmer den anden part jo ikke, at det kan man ikke. 

Jeg ved ikke, om din oplevelse af jeres ægteskab er få grelt, at det er til krisecenter men fat i den der advokat og få hans hjælp. Han har sikkert en kollega, der kan hjælpe dig ifht skilsmisse. Ellers tænker jeg, at Mødrehjælpen (forudsat I har børn), Exit eller nogle af de andre organisationer kan hjælpe dig. 

De penge er jo oplagt som et springbræt til at komme ud af det forhold! Det lyder giftigt. 

Bh.

Det er ikke muslimsk tradition at nægte konen lade sig skille.Ludomani/gambling er feks helt forbudt i islam, så hans problem er nok nærmere at han ikke følger regler og love ift islam, der også giver et problem. Så hvis han bruger religionen islam som argument for sit adfærd så er det forkert. Så vi skal passe på med at pakke alt ind under “islam” og “muslim”

Til trådstarter: hvis du tror det handler om islam så synes jeg du skal opsøge viden eller en imam for at afklare dine spørgsmål om de andre stridigheder i måtte have. I følge islam må man faktisk ikke tage nogen som helst penge fra sin kone, man skal forsørge sin kone om hun så var milliardær. 

Og en sidste ting, Islam var den første religion der gjorde det legalt/ lovligt til at blive skilt og ikke tvinge hverken mænd eller kvinder til at blive i et dårligt ægteskab. 

Anmeld Citér

29. august 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke muslimsk tradition at nægte konen lade sig skille.Ludomani/gambling er feks helt forbudt i islam, så hans problem er nok nærmere at han ikke følger regler og love ift islam, der også giver et problem. Så hvis han bruger religionen islam som argument for sit adfærd så er det forkert. Så vi skal passe på med at pakke alt ind under “islam” og “muslim”

Til trådstarter: hvis du tror det handler om islam så synes jeg du skal opsøge viden eller en imam for at afklare dine spørgsmål om de andre stridigheder i måtte have. I følge islam må man faktisk ikke tage nogen som helst penge fra sin kone, man skal forsørge sin kone om hun så var milliardær. 

Og en sidste ting, Islam var den første religion der gjorde det legalt/ lovligt til at blive skilt og ikke tvinge hverken mænd eller kvinder til at blive i et dårligt ægteskab. 

Til de to seneste anonyme svar: tak, tusind tak. Jeg ved det godt, jeg er dansk muslim og kender mine rettigheder og det var bla det der gjorde, at jeg faldt for religionen.

Jeg ville ønske at en af jer kunne skrive jeres navn, så jeg evt kunne skrive privat.

Han følger ikke sin islam, som i overhovedet ikke. Undskyldningen er stress og at han fx mangler penge. Til gengæld forventer og forlanger han at jeg gør.. Virkelig demotiverende, for at være helt ærlig. 

Jeg bor i en lille by og alle kender alle. Han  ville fuldstændig få et flip (at mangel på ord, hvordan jeg tror, han ville reagere) hvis jeg kontaktede en imam. De kender ham jo og jeg ville jo udstille ham fuldstændig. Jeg tør slet ikke at tænke tanken til ende. 

Anmeld Citér

29. august 2023

Mitguld

Anonym skriver:

Til de to seneste anonyme svar: tak, tusind tak. Jeg ved det godt, jeg er dansk muslim og kender mine rettigheder og det var bla det der gjorde, at jeg faldt for religionen.

Jeg ville ønske at en af jer kunne skrive jeres navn, så jeg evt kunne skrive privat.

Han følger ikke sin islam, som i overhovedet ikke. Undskyldningen er stress og at han fx mangler penge. Til gengæld forventer og forlanger han at jeg gør.. Virkelig demotiverende, for at være helt ærlig. 

Jeg bor i en lille by og alle kender alle. Han  ville fuldstændig få et flip (at mangel på ord, hvordan jeg tror, han ville reagere) hvis jeg kontaktede en imam. De kender ham jo og jeg ville jo udstille ham fuldstændig. Jeg tør slet ikke at tænke tanken til ende. 

Jeg kunne ikke læse din tråd uden at skrive til dig, og give dig en kæmpe krammer

Din situation rammer mig, min kusine er også dansk muslim, og står i en grim situation, de er gift og er gået fra hinanden, har 2 børn sammen, og hun har måtte gå under jorden med børnene, da han truer med grimme ting.

Min veninde har boet på krisecentre i en længere periode med hendes børn, og har kun positivt ting at sige, de hjalp hende med alt.

Håber nogle af de svar du har fået, kan være dig en hjælp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.