Er det utroskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.178 visninger
11 svar
25 synes godt om
26. august 2023

Anonym trådstarter

Hej 

Min mand igennem 10 år har forladt mig for 7 mdr. Siden. Vi er stadig gift men han vil ikke lade sig skille på papiret, det er vi igang med nu igennem en advokat. Han har sagt flere gange at han ikke vil mere, han har ingen følelser, han vil bare være selv, single og fokusere på sit eget liv.

Han flyttede for sig selv for 5 mdr siden og vi har ikke haft noget videre kontakt siden.

Sagen er den at jeg for en uge siden var til koncert og møder en fyr, vi er fulde og ender med at kysse og han giver mig finger. - End of story.

Men nu sidder jeg med utrolig dårlig samvittighed fordi, jeg jo stadig er gift på papiret, men jo ikke er sammen med min x?

Ved ikke lige hvad jeg vil med opslaget? Men hvordan tænker I om det? Jeg har aldrig været utro i mit forhold med min x, men dette her tæller vel som utroskab? Selvom min x og mig ikke er sammen, han har ytrygt det flere gange at det er slut (uden at nævne ordene at han vil skilles). Ååååh det er svært! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2023

Olismama

Profilbillede for Olismama

Han er flyttet og samtidig fortalt dig, at han ikke vil mere. Nej, det er bestemt ikke utroskab.

Anmeld Citér

26. august 2023

Darling

Nej det synes jeg ikke, han er flyttet og vil ikke mere

Anmeld Citér

26. august 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ja, det ville tælle som utroskab hvis vi levede i 1800-tallet eller hvis I er meget religiøse. Derudover synes jeg der er frit slag eftersom I ikke lever i et forhold længere.

Anmeld Citér

26. august 2023

Kontrast

Som de andre skriver, så er han flyttet og har meldt ud, at han ikke vil mere. At han ikke vil skilles officielt, er jo ikke din skyld. Du har lov til at lave, hvad du vil med hvem du vil. 

Anmeld Citér

26. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Selvfølgelig er du ikke utro, når han har afsluttet forholdet, men hvorfor afslutter han forholdet, men ikke vil skilles på papir, det lyder da for underligt ?

Anmeld Citér

26. august 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej det er ikke utroskab. Du har ikke længere et forhold på nogen måde med din eks. At han af uransagelige årsager ikke vil skilles på papiret, har intet med sagen at gøre. 

Anmeld Citér

26. august 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Selvfølgelig er du ikke utro, når han har afsluttet forholdet, men hvorfor afslutter han forholdet, men ikke vil skilles på papir, det lyder da for underligt ?

Det hele har været meget underligt hele vejen igennem. Også da vi stadig var sammen. 

Han vil ikke snakke om tingene, komme med en forklaring eller stå op til sit ansvar. 

Vi har også et barn sammen, men der opretholder han heller ingen kontakt.

Derfor har jeg advokat på, for hver gang jeg lægger bolden op til en konstruktiv samtale om de praktiske ting omkring vores barn og den fælles bil (som han heller ikke vil finde en løsning på, vi hæfter solidarisk) bliver han vred, kold og kører sin vej og så hører vi intet fra ham i omkring 14 dage til 1 mdr.

Han har aldrig nogensinde i de 10 år jeg har kendt ham opført sig på denne måde, han er en helt fremmed for mig og vores barn. 

Anmeld Citér

26. august 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Det hele har været meget underligt hele vejen igennem. Også da vi stadig var sammen. 

Han vil ikke snakke om tingene, komme med en forklaring eller stå op til sit ansvar. 

Vi har også et barn sammen, men der opretholder han heller ingen kontakt.

Derfor har jeg advokat på, for hver gang jeg lægger bolden op til en konstruktiv samtale om de praktiske ting omkring vores barn og den fælles bil (som han heller ikke vil finde en løsning på, vi hæfter solidarisk) bliver han vred, kold og kører sin vej og så hører vi intet fra ham i omkring 14 dage til 1 mdr.

Han har aldrig nogensinde i de 10 år jeg har kendt ham opført sig på denne måde, han er en helt fremmed for mig og vores barn. 

Kan der være tale om et eller andet psykisk, stress eller depression? Noget, der får ham til at opføre sig anderledes og heller ikke kunne overskue de her praktiske ting i forbindelse med et brud (salg af bil, opdeling af økonomi, samværsordning med jeres barn også videre? )

Anmeld Citér

26. august 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej 

Min mand igennem 10 år har forladt mig for 7 mdr. Siden. Vi er stadig gift men han vil ikke lade sig skille på papiret, det er vi igang med nu igennem en advokat. Han har sagt flere gange at han ikke vil mere, han har ingen følelser, han vil bare være selv, single og fokusere på sit eget liv.

Han flyttede for sig selv for 5 mdr siden og vi har ikke haft noget videre kontakt siden.

Sagen er den at jeg for en uge siden var til koncert og møder en fyr, vi er fulde og ender med at kysse og han giver mig finger. - End of story.

Men nu sidder jeg med utrolig dårlig samvittighed fordi, jeg jo stadig er gift på papiret, men jo ikke er sammen med min x?

Ved ikke lige hvad jeg vil med opslaget? Men hvordan tænker I om det? Jeg har aldrig været utro i mit forhold med min x, men dette her tæller vel som utroskab? Selvom min x og mig ikke er sammen, han har ytrygt det flere gange at det er slut (uden at nævne ordene at han vil skilles). Ååååh det er svært! 

Helt teoretisk på papiret så ja så er det utroskab. MEN det kan ikke anses som utroskab når i er ved at blive skilt og ingen kontakt har til hinanden mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.