Min kæreste og jeg har været sammen siden 2006. Vi har 2 børn sammen.
Jeg er begyndt at løbe for 1/2 år siden. Dette gør jeg på mine fridage i hverdagene og i weekenderne når jeg har fri. Jeg står gerne op tidligt for at priotere en løbetur for mig selv i skoven imens resten af huset sover. Så går det ikke udover tiden sammen med dem.
Jeg er også begyndt at bage boller eller morgenbrød i weekenderne. Det er dog kun mig der vil have dem. De andre vil hellere have brød fra bake off fra Lidl. Det er også fair nok. Jeg syntes det er hyggeligt at bage.
Nu til problemet….min kæreste bliver sur på mig når han finder ud af, at jeg har været ude og løbe om morgenen. Vi er ude mennesker og kan godt lide at gå ture i skoven. Han mener, at jeg istedet for at løbe selv godt kunne gå en tur med dem istedet for. Jeg har forklaret, at det ene udelukker ikke det andet, og at jeg meget gerne vil med ud og gå en tur i skoven. Min datter spurgte sidst om vi ikke snart skulle ud i skoven hvortil han svarede, at det kan vi ikke da mor jo har været ude i skoven tidligere idag.
Og når jeg bager boller/brød så kan han ikke forstå hvorfor vi ikke bare kan spise det samme allesammen. Han føler, at jeg skal gøre mig bedre end de andre, og at jeg distancerer mig fra dem.
Han mener, at så må jeg spise de boller/brød på et andet tidspunkt. Bare ikke til morgenmaden når vi er sammen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal lægge låg på mig selv, når jeg har det godt med at løbe og bage?? Det giver konflikter og diskussioner mellem ham og jeg.
Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal få ham til at forstå at det jeg gør intet har med de andre i familien af gøre!!!
Jeg føler mig bundet og fanget og lagt låg på.
Anmeld
Citér