4.barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.510 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2023

Anonym trådstarter

Hej

Er der andre som planlægger eller venter sit 4.barn?

Vi har i forvejen 3 børn på 8 år, 13 år og 14,5 år og jeg glæder mig til at opleve det hele igen sammen med min mand. 

Fik fjernet spiral 16/8 så nu må vi se hvor lang tid der går, min mand og jeg er jo blevet væsentlig ældre nu end da vi fik de andre børn. Vi har ikke delt det med nogen endnu, tænker nok der kan komme nogle fordomme om at 4 er mange. Enig, det er mange Og det dejligt.

Hører gerne jeres andres historie hvis der er nogen andre med mange børn. 
Selv havde jeg aldrig troet vi skulle have 4. Først troede jeg at vi stoppede ved 2 børn. Så ved 3.

Vi har som sikkert alle andre en begivenhedsrig hverdag og nyder at være i gang hele tiden så det bliver en søskende som kommer med på oplevelser. Håber at det, at de andre børn er “så store” gør, at det hele kommer til at gå så fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2023

Anonym

Det lyder som en skøn beslutning - tillykke med den og held og lykke med projektet. Jeg har endnu ikke selv erfaringer, men overvejer at forsøge på en lille efternøler (som bliver nummer 3) - og jeg glæder mig helt ved tanken!! 

Anmeld Citér

22. august 2023

PenelopePie

Det lyder som en dejlig tid I går i møde. Kender kun alt for godt alle tankerne ang fordomme, men dem må man leve med, og så gå sin egen vej og tage de beslutninger der er rigtigst for én selv.

Anmeld Citér

22. august 2023

Anonym

Vi prøver også at få en 4.er Held og Lykke hos jer! Jeg synes ventetiden er lang når man har taget beslutningen

Anmeld Citér

22. august 2023

Anonym

Her venter vi også på at baby nummer 4 vil bo og gro i min mavse

Anmeld Citér

22. august 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Er der andre som planlægger eller venter sit 4.barn?

Vi har i forvejen 3 børn på 8 år, 13 år og 14,5 år og jeg glæder mig til at opleve det hele igen sammen med min mand. 

Fik fjernet spiral 16/8 så nu må vi se hvor lang tid der går, min mand og jeg er jo blevet væsentlig ældre nu end da vi fik de andre børn. Vi har ikke delt det med nogen endnu, tænker nok der kan komme nogle fordomme om at 4 er mange. Enig, det er mange Og det dejligt.

Hører gerne jeres andres historie hvis der er nogen andre med mange børn. 
Selv havde jeg aldrig troet vi skulle have 4. Først troede jeg at vi stoppede ved 2 børn. Så ved 3.

Vi har som sikkert alle andre en begivenhedsrig hverdag og nyder at være i gang hele tiden så det bliver en søskende som kommer med på oplevelser. Håber at det, at de andre børn er “så store” gør, at det hele kommer til at gå så fint

Jeg har 4 på mellem 3 og 13 år Ønskebørn alle 4 og kunne ikke undvære en eneste af dem. Ja det er til tider skide hårdt men også super givende. Der er ikke noget der kan gøre mig blød i knæene som når jeg ser kærligheden mellem dem

Folk har mange forestillinger og fordomme om at have mange børn, men dem skal man bare lade være med at lytte til. Nej jeg kan ikke være lige så meget på det enkelte barn som hvis vi kun havde en, men til gengæld er de super selvhjulpne og gode til at hjælpe og være der for hinanden.

Anmeld Citér

22. august 2023

Flnad84

Min mand og jeg prøver på at få nr 3 sammen - min 4. og hans 5. - en klar efternøler.

Mine børn er knapt 16, 12 og 8 - med fødselsdage inden for halvanden måned allesammen, så de når i hvert fald at være et år ældre. Jeg var 21 da jeg blev gravid med min ældste - bliver 39 i næste måned.

Vi har prøvet 1 år og jeg har været gravid 2 gange, men desværre med SA og provokeret senabort. Vi håber det snart er vores tur (igen) til et sund og raskt barn.

Anmeld Citér

22. august 2023

Anonym

Her har vi også 4. 

3 stk. med mine store børns far, og en efternøler med min "nye" mand. Det er fantastisk, og de store kan være storesøskende på en helt anden måde nu. I vil ikke fortryde - selvfølgelig. Held og lykke

Anmeld Citér

22. august 2023

Anonym trådstarter

Hvor er det dejligt at høre at der findes mange flere :-)

Man føler sig lidt alene når alle ens veninder har 2 børn.

Jeg var også 21 år da jeg blev gravid med den første. Nu er jeg 36. De 3 andre gange er jeg blevet hurtigt gravid - i 2. cyklus med nr 1, første cyklus med nr 2 og 3 cyklus med nr. 3. Med baggrund i det tror jeg måske også det bliver lidt svært at vente tålmodigt her - trods jeg forsøger at tænke vi skal tage det helt stille og rolig og vide det kan tage tid. 

Hvor længe har i andre prøvet og ventet og er der forskel nu fra da i evt var yngre?

Og har jeres store børn egentlig en holdning til endnu en søskende? Mine 2 store piger sys bare jeg er “for mærkelig” når jeg har åbnet lidt om ønsket med en kommentar hist og her og selvom jeg har fortalt at jeg ønsket kommer fordi jeg elsker tiden med dem og alt det vi hr og har haft, jamen så kan de ik se meningen

Håber de alligevel bliver glade når/hvis men jeg er lidt i tvivl.

Anmeld Citér

23. august 2023

Flnad84

Jeg har ikke sådan talt cyklusser de første 2 gange - det var jeg slet ikke inde i den gang men

første gang tog forholdsvist lang tid fordi han far var i hæren og kun hjemme hveranden weekend. Jeg var 21.

anden gang to nok 3 mdr men endte i MA - jeg blev så gravid igen med den mellemste inden jeg fik mens igen. Da var jeg 25.

Min fjerde graviditet endte desværre med at hjertet pludseligt var holdt op med at slå i 15. Uge. Vi ventede på obduktion og gik først igang derefter og der blev jeg så gravid med det samme - så ca 6 mdr efter jeg havde født. Da var jeg 29.

Næste graviditet tog 3 mdr men endte i SA i uge 6/7 stykker - jeg var 37. 
Derefter gik der næsten 8 mdr, men jeg var også sygemeldt i  næsten 4 mdr med arbejdsrelateret stress, så det tænker jeg helt sikkert havde noget at sige. Og den graviditet valgte vi så at afslutte her i juli (14+5) da vi fandt ud af vores lille pige havde downs syndrom. Jeg er nu 38 - 39 i næste måned - så jeg håber det snart er vores tur igen. Og denne gang med en lykkeligt slutning!

Min yngste vil helt vildt gerne være storesøster. Hun er 8 1/2.
den mellemste vil overhovedet ikke have en mindre søskende siger han - i hvert fald ikke en søster han bliver 13 lige om lidt.

Den ældste er knapt 17 og synes vist det er lidt skørt, men han elsker små børn og jeg ved han vil være en lige så fantastisk storebror til den som til de andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.