Hej
Jeg springer lige ud i mine tanker. Mit barn på 6 år blev udredt tidligere i år, infantil autisme og adhd. Skolen mærker en smule og sfo siger det går strålende. Altså de mærker ikke hans diagnoser. Det gør vi hjemme. Det er fordi at folk med diagnoser kan maskere ude i offentligheden og så vælter overskuddet hjemme.
PPR er jo også med til at rådgive om det hele barn og vi har også modtaget rådgivning til hjemmet.
Et barn på 8 år forstår jo mere og mere at de er anderledes, og vil måske også forstå at de bliver "undersøgt/udredt". Vi fik af vide af psykolog at vi skulle snakke med barnet om at man kan være god til noget (løbe, læse, en god ven mm) og have svært ved noget (matematik, koncentration, mm). Og herigennem snakke om at det kan man få hjælp til. Ligesom hvis der er en ordblind i klassen eller hørehæmmet, en med briller, så kan man få mere hjælp. Mht styrker og svagheder så skal man ikke kun tale om hvad ens barn er god/mindre god til. Men tage udgangspunkt i nogle fra klassen, sig selv, morfar og selvfølgelig også tale om barnet selv. Bare for at vise at alle har noget de er gode til og noget man kæmper lidt med, og det er forskelligt fra person til person.
Håber i finder en løsning, og ræk ud efter hjælp for hele familiens skyld 
Anmeld
Citér