baby nummer to - aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2023

Anonym

Sommersol2021 skriver:

Jeg er desuden lige blevet gravid og har en på 11 måneder. Om det er galt eller genialt aner jeg ikke, men jeg håber de bliver gode venner

Vi har samme aldersforskel på vores. Det første halvandet år var det galt, men nu er det genialt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror ikke på at det er særlig hensigtsmæssigt at ville planlægge livet i for mange af den slags detaljer - på samme måde som at fx uddannelse, parforhold eller boligkøb ikke kan sættes på den perfekte formel, så er antal og tidspunkt for eventuelle børn jo fuldkommen individuelt - og i øvrigt ikke noget man nødvendigvis selv er herre over.

Når man har lyst og overskud, er det vel et godt tidspunkt - hvor imod hvad andre synes, hvad man “bør”, eller for den sags skyld alderen på søskende … det er ikke ret gode grunde i mine øre?

Mine første to kom nogenlunde i rap - vi havde roen og lysten, var skrukke efter én mere, så det var svært at lade være. Vi har haft nogle herligt år med de to og de har skøn relation - og nu prøver vi nok at lave en efternøler indenfor det næste års tid. Det bliver jo nok noget lidt andet, men skønt på en anden måde, håber jeg …

Anmeld Citér

20. august 2023

Anonym

Den dag min ældste blev 1 år, valgte vi at starte på at lave en søskende. Det var gået nemt med at blive gravid med ham, så tænkte at det ikke var noget problem, og jeg havde stadig en god alder i slut-20'erne. Men der skulle gå 2,5 år og hele møllen igennem, inden det lykkedes via icsi, selv om alle vores prøver viste at vi begge var super fertile. Der blev så præcis 4 år imellem dem (minus to dage). 

Vi valgte at gøre brug af vores fryseæg for at få barn nr tre. Igen tænkte vi at det ikke kunne være så svært, når vi havde tre perfekte blastocyster i fryseren, og det første æg der blev lagt op i frisk forsøg bar frugt. Vi ville gerne prøve at have et forårs/sommerbarn, da de to andre er vinterbørn. Men igen var det altså ikke noget vi selv kunne bestemme. Der var først bid på det sidste æg, og det endte alligevel med at blive et vinterbarn, så vi nu har tre fødselsdage på ti dage

Men altså. Lige det der med at planlægge hvornår de kære børn kommer, er ikke altid så let. Vi ville gerne have haft vores tættere, men det endte med hhv fire og tre års forskel. Og det er faktisk bare rigtig fint. De har stadig super meget glæde af hinanden. Vi har på intet tidspunkt haft mere end et blebarn, og de fleste nætter er der kun natteroderi fra den mindste

Anmeld Citér

20. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Vi har samme aldersforskel på vores. Det første halvandet år var det galt, men nu er det genialt

Uhhhh hvor gamle er dine så nu? Det gør mig lidt nervøs mange siger det er svært de første år med den aldersforskel Vi har dog lige snakket om i dag, at hvis graviditeten ender vellykket og vi får en bebs til foråret, så prøver jeg at gå ned i tid på job efter barsel. 

Anmeld Citér

20. august 2023

Anonym

Sommersol2021 skriver:

Uhhhh hvor gamle er dine så nu? Det gør mig lidt nervøs mange siger det er svært de første år med den aldersforskel Vi har dog lige snakket om i dag, at hvis graviditeten ender vellykket og vi får en bebs til foråret, så prøver jeg at gå ned i tid på job efter barsel. 

Vores yngste er lige blevet 2 år og ældste 4 år om nogle måneder. 
Jeg startede på 37 timer efter anden barsel og allerede efter en måned gik jeg ned på 30 timer (for at sikre dagpenge). Jeg vil gerne længere ned, fordi vi har svært ved at få det til at hænge sammen. Børnenes mange sygedage koster også. Men selve det at have og håndtere to børn på en gang er blevet meget nemmere

Anmeld Citér

20. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Vores yngste er lige blevet 2 år og ældste 4 år om nogle måneder. 
Jeg startede på 37 timer efter anden barsel og allerede efter en måned gik jeg ned på 30 timer (for at sikre dagpenge). Jeg vil gerne længere ned, fordi vi har svært ved at få det til at hænge sammen. Børnenes mange sygedage koster også. Men selve det at have og håndtere to børn på en gang er blevet meget nemmere

Okay, ja det kan jeg godt se med sygedagene  Vi må se hvad der sker og tage det som det kommer. Graviditeten er planlagt, men vi havde ikke regnet med, det ville lykkes så hurtigt for at være ærlig… 

Anmeld Citér

20. august 2023

Anonym

Livet kan sjældent planlægges.. 
Vores yngste er 6,5 mdr og der er én mere på vej.. så der bliver 13 mdr mellem dem. 
Lille ny er ikke planlagt som vores yngste var, men nu er det jo sådan livet nogle gange slår kolbøtter og der sker ting man ikke selv er herre over (altså man kan godt planlægge helt afholdenhed, det er nok det sikreste i verden) Men den lille ny spire er velkommen, nok 1/2 år før beregnet, men pyt med det.  Vi får nok at se til, vi forældre er et godt team og skal nok få enderne til at mødes. Når man kan grine sig igennem natteroderi, for lidt søvn og sænker baren til hinanden ( og det kan vi) så skal det nok gå. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.