Menstruationskop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2023

MP5769

Profilbillede for MP5769
Anonym skriver:

Nej, det er snart to år siden jeg har født

Ja den danner vacuum. Jeg kan ikke få den ud medmindre jeg trykker den flad i bunden.

Når jeg sætter min i så skubber jeg den yderligere op efter den har foldet sig ud(for mig er det vigtig at der enten er noget sekret så den er nemmere at skubbe op eller skylle den i kold vand lige inden jeg sætter den op, så glider den nemmere). Hvis ikke jeg gør det, så kan jeg mærke den, men på denne måde mærker jeg den slet ikke, så lidt at jeg nogen gange helt glemmer den er der.

Det er som om jeg ligesom skubber den op så en lille smule af livmoderhalsen faktisk er nede i den.

Ved ikke om det kan hjælpe dig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Nej, det er snart to år siden jeg har født

Ja den danner vacuum. Jeg kan ikke få den ud medmindre jeg trykker den flad i bunden.

Er du lige startet med den? Som jeg skrev, tog det nogle cykli for mig at få helt styr på den. Så giv ikke op hvis den driller. Jeg har klippet stilken næsten helt af, da den ellers sad og generede

Anmeld Citér

12. august 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Du har sikkert ret i, at jeg ikke får den højt nok op. Men ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få den længere op. Skubber så langt op, som jeg kan nå med mine fingre, når jeg samtidig skal holde koppen foldet sammen.

Og så bliver næste problem, hvordan jeg får den ud igen, hvis jeg først får den helt op. Jeg har været nødt til at klippe spidsen af, fordi den generede helt vildt

Jeg folder den som et c først og holder den foldet med tre fingre. Når jeg så fører den op, kan jeg kun lige få den halvt op før jeg skal skifte greb. Den folder sig ikke helt ud der i midten selvom jeg slipper. Så justerer jeg ligesom fingrene så jeg klemmer på på midten med kun spidsen af to fingre og skubber den det sidste vej. Som en anden skriver skal livmoderhalsen være lidt nede i koppen. Når den er opper rykker jeg en finger i cirkler rundt om til den folder sig helt ud. Når jeg tjekker placeringen er den så langt oppe at jeg kun kan få én finger rundt langs kanten (og jeg kan ikke altid nå kanten). Den er altid våd når jeg sætter den op, ellers er det umuligt, så en skyller i koldt vand er et must

Jeg har bedst plads hvis jeg sidder på toilettet med den ene fod på en høj skammel. Den førende hånd/arm støtter på toiletsædet eller det løftede knæ med albuen så jeg nærmest "sidder" på min hånd for at få fingrene langt nok op. Det lyder skørt, men håber det giver bare lidt mening

Samme metode når den skal ud. Jo mere den er fyldt, jo mere har den sluppet vacuum. Men når jeg ikke kan nå at få fat om koppen (har selv klippet stilken af fordi den var træls) laver jeg sådan et pres, ligesom hvis jeg skulle skubbe en baby ud, så glider koppen ned så jeg kan nå den. På de mest blødende dage kan jeg trække den nemt ud blot jeg når med fingerspidserne (fordi vacuum er ultra svagt når den er fuld) de resterende dage skal jeg lige mase ind med en finger for at bryde vacuum

For mig tog det 3-4 cyklusser før jeg havde styr på teknikken. Hvis det stadig ikke virker for dig kan det også være du har for stor en kop. Jeg har født x3 og bruger stadig den som jeg købte før jeg fik børn.. den kan holde ca 15 ml

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg skubber den op med fingeren, men den folder ikke ud, før den er på plads. Materialet er meget blødt, så den folder sig ikke ud, før den har pladsen til det, hvis det giver mening. 

Det giver mening, tak

Vil give den et forsøg, hvis jeg ikke får den anden til at sidde ordentligt

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

Mange tak for svar. Havde dømt koppen ude, men vil give den et forsøg mere, og prøve at få den længere op

Havde ikke selv tænkt at koppen måske er for stor nærmere omvendt, nu den glider ud. Men jeg kan jo ikke få den større, når jeg har valgt den til kvinder, der har født. Men det kan da være jeg alligevel skal prøve en mindre str, hvis det her ikke virker

Anmeld Citér

13. august 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Mange tak for svar. Havde dømt koppen ude, men vil give den et forsøg mere, og prøve at få den længere op

Havde ikke selv tænkt at koppen måske er for stor nærmere omvendt, nu den glider ud. Men jeg kan jo ikke få den større, når jeg har valgt den til kvinder, der har født. Men det kan da være jeg alligevel skal prøve en mindre str, hvis det her ikke virker

Det er jo vildt forskelligt hvor meget de kan indeholde i ml. Og hvis selve koppen er stor, kan den føles meget lang inde i en = følelsen af at den glider ud.

Bækkenbunden er den dejlig dynamisk størrelse. Så når den fungere er den elastisk -bevæger sig op og ned i takt med vejtrækninger og belastninger gennem dagen. Når koppen danner vacuum ved livmoderhalsen vil den følge dens bevægelser -og den hænger sammen med bækkenbunden. Så man vil kunne føle at den er ved at glide ud, simpelthen fordi den fylder for meget i skeden. Den skal være så tilpas stor at den holder blødning inde i en aceptabel mængde tid og har plads til at bevæge sig lidt i takt med at man bruger sin krop

Anmeld Citér

13. august 2023

Cerenia

fehår skriver:

Det kan sagtens være mærket. Jeg prøvede en masse forskellige mærker og blev frustreret, fordi de var ubehagelige. 

Jeg vil varmt anbefale en menstruationsdisk i stedet. Jeg fik det anbefalet af en kollega og elsker min. Der kom to forskellige størrelser i pakken. Det er denne her: https://mooncatcher.eu/

Hvorfor synes du de er bedre?  

Anmeld Citér

13. august 2023

fehår

Cerenia skriver:

Hvorfor synes du de er bedre?  

Det er jo selvfølgelig smag og behag, men for mig er det en stor fordel, at disken sidder langt oppe. Jeg kan ikke lide, når koppen danner vacuum og fandt det ubehageligt. Der er ikke noget vacuum med disken. 

Derudover prøvede jeg en del kopper, og jeg spændte op med dem alle. Jeg kunne heller ikke tisse med kop i

Og så synes jeg, det er en stor fordel, at jeg kan have sex med disken i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.