Anonym skriver:
Du har sikkert ret i, at jeg ikke får den højt nok op. Men ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få den længere op. Skubber så langt op, som jeg kan nå med mine fingre, når jeg samtidig skal holde koppen foldet sammen.
Og så bliver næste problem, hvordan jeg får den ud igen, hvis jeg først får den helt op. Jeg har været nødt til at klippe spidsen af, fordi den generede helt vildt 
Jeg folder den som et c først og holder den foldet med tre fingre. Når jeg så fører den op, kan jeg kun lige få den halvt op før jeg skal skifte greb. Den folder sig ikke helt ud der i midten selvom jeg slipper. Så justerer jeg ligesom fingrene så jeg klemmer på på midten med kun spidsen af to fingre og skubber den det sidste vej. Som en anden skriver skal livmoderhalsen være lidt nede i koppen. Når den er opper rykker jeg en finger i cirkler rundt om til den folder sig helt ud. Når jeg tjekker placeringen er den så langt oppe at jeg kun kan få én finger rundt langs kanten (og jeg kan ikke altid nå kanten). Den er altid våd når jeg sætter den op, ellers er det umuligt, så en skyller i koldt vand er et must
Jeg har bedst plads hvis jeg sidder på toilettet med den ene fod på en høj skammel. Den førende hånd/arm støtter på toiletsædet eller det løftede knæ med albuen så jeg nærmest "sidder" på min hånd for at få fingrene langt nok op. Det lyder skørt, men håber det giver bare lidt mening
Samme metode når den skal ud. Jo mere den er fyldt, jo mere har den sluppet vacuum. Men når jeg ikke kan nå at få fat om koppen (har selv klippet stilken af fordi den var træls) laver jeg sådan et pres, ligesom hvis jeg skulle skubbe en baby ud, så glider koppen ned så jeg kan nå den. På de mest blødende dage kan jeg trække den nemt ud blot jeg når med fingerspidserne (fordi vacuum er ultra svagt når den er fuld) de resterende dage skal jeg lige mase ind med en finger for at bryde vacuum
For mig tog det 3-4 cyklusser før jeg havde styr på teknikken. Hvis det stadig ikke virker for dig kan det også være du har for stor en kop. Jeg har født x3 og bruger stadig den som jeg købte før jeg fik børn.. den kan holde ca 15 ml
Anmeld
Citér