Menstruationskop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.823 visninger
17 svar
1 synes godt om
12. august 2023

Anonym trådstarter

Hejsa.

Håber i har nogen gode råd. Jeg har købt en menstruationskop for første gang - i den rigtige størrelse (til én der har født), og synes den glider ud af mig. Den danner vacuum, er foldet helt ud og holder helt tæt, men kan mærke den glider ned. 

Er der nogen der har erfaringer med det, og har fundet en løsning på problemet?

Kan det simpelthen bare være mærket der ikke passer til mig? (All matters)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det kan være du ikke får sat den højt nok op. Oplevede det i starten indtil jeg havde lært den rigtige placering. Den skal ikke bare sidde i skeden, men helt oppe i toppen rundt om livmoderhalsen. Hvis jeg sætter den "midt i" får jeg den fornemmelse som du har skrevet

Anmeld Citér

12. august 2023

fehår

Det kan sagtens være mærket. Jeg prøvede en masse forskellige mærker og blev frustreret, fordi de var ubehagelige. 

Jeg vil varmt anbefale en menstruationsdisk i stedet. Jeg fik det anbefalet af en kollega og elsker min. Der kom to forskellige størrelser i pakken. Det er denne her: https://mooncatcher.eu/

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Det kan være du ikke får sat den højt nok op. Oplevede det i starten indtil jeg havde lært den rigtige placering. Den skal ikke bare sidde i skeden, men helt oppe i toppen rundt om livmoderhalsen. Hvis jeg sætter den "midt i" får jeg den fornemmelse som du har skrevet

Du har sikkert ret i, at jeg ikke får den højt nok op. Men ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få den længere op. Skubber så langt op, som jeg kan nå med mine fingre, når jeg samtidig skal holde koppen foldet sammen.

Og så bliver næste problem, hvordan jeg får den ud igen, hvis jeg først får den helt op. Jeg har været nødt til at klippe spidsen af, fordi den generede helt vildt

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det kan sagtens være mærket. Jeg prøvede en masse forskellige mærker og blev frustreret, fordi de var ubehagelige. 

Jeg vil varmt anbefale en menstruationsdisk i stedet. Jeg fik det anbefalet af en kollega og elsker min. Der kom to forskellige størrelser i pakken. Det er denne her: https://mooncatcher.eu/

Tak for råd. Har aldrig hørt om den før. Men det ser ud som om den er svær at sætte ind? Hvordan kan man skubbe den ind med fingeren? Den vil vel folde sig ud, når du slipper på midten? Og hvordan “graver” du den ud igen

Anmeld Citér

12. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Har du født for nylig? Jeg har efter mine to sidste fødsler ikke rigtig kunne bruge den før 6-8 mdr efter fødslen. Måske fordi bækkenbunden skal være stærk nok til at holde den på plads. Og er du sikker på at den danner vacuum? Det skal være så den næsten er svær at få ud. 

De første gange jeg brugte den, syntes jeg det var nemmest de dage med kraftigst blødning, så de dage øvede jeg mig, og ventede så til næste cyklus og prøvede igen. Til sidst var den der

Anmeld Citér

12. august 2023

fehår

Anonym skriver:

Tak for råd. Har aldrig hørt om den før. Men det ser ud som om den er svær at sætte ind? Hvordan kan man skubbe den ind med fingeren? Den vil vel folde sig ud, når du slipper på midten? Og hvordan “graver” du den ud igen

Det er slet ikke svært, især i forhold til en menstruationskop! Det er i hvert fald min erfaring. Man folder den sammen, og så folder den ud, når den er på plads - dybt oppe i skeden ved livmoderhalsen, hvor der er plads. Jeg kan ikke mærke den og husker den nogle gange kun, fordi jeg sætter en alarm til, når der er gået 12 timer. 

Det var til gengæld et farligt gris at fjerne den de første 5-10 gange, indtil jeg vænnede mig lidt til det. 

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Har du født for nylig? Jeg har efter mine to sidste fødsler ikke rigtig kunne bruge den før 6-8 mdr efter fødslen. Måske fordi bækkenbunden skal være stærk nok til at holde den på plads. Og er du sikker på at den danner vacuum? Det skal være så den næsten er svær at få ud. 

De første gange jeg brugte den, syntes jeg det var nemmest de dage med kraftigst blødning, så de dage øvede jeg mig, og ventede så til næste cyklus og prøvede igen. Til sidst var den der

Nej, det er snart to år siden jeg har født

Ja den danner vacuum. Jeg kan ikke få den ud medmindre jeg trykker den flad i bunden.

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det er slet ikke svært, især i forhold til en menstruationskop! Det er i hvert fald min erfaring. Man folder den sammen, og så folder den ud, når den er på plads - dybt oppe i skeden ved livmoderhalsen, hvor der er plads. Jeg kan ikke mærke den og husker den nogle gange kun, fordi jeg sætter en alarm til, når der er gået 12 timer. 

Det var til gengæld et farligt gris at fjerne den de første 5-10 gange, indtil jeg vænnede mig lidt til det. 

Men er du ikke nødt til at slippe den på midten, og skubbe den det sidste stykke med spidsen af en finger? Folder den sig ikke ud med det samme du slipper på midten?

Anmeld Citér

12. august 2023

fehår

Anonym skriver:

Men er du ikke nødt til at slippe den på midten, og skubbe den det sidste stykke med spidsen af en finger? Folder den sig ikke ud med det samme du slipper på midten?

Jeg skubber den op med fingeren, men den folder ikke ud, før den er på plads. Materialet er meget blødt, så den folder sig ikke ud, før den har pladsen til det, hvis det giver mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.