Ønsket om et sidste barn + køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2023

Kir

Med min første (dreng) havde vi sex dagen før ægløsning eller på dagen (er ikke 100% sikker). Med min datter havde vi sex 4-5 dage før ægløsning. Men om det har noget på sig eller om det er rent tilfælde skal jeg ikke kunne sige

Tænker det bare er at prøve det af og se, og så indstille sig mentalt på at det kan blive en dreng. Kan i øvrigt godt forstå dig, med min datter vidste jeg at vi ikke skulle have flere efter hende, og ville så gerne have en datter. Selvfølgelig ville jeg elske en dreng lige så meget, men for mig betød det bare noget særligt at få en pige. Det tror jeg mange kvinder kan sætte sig ind i. Og det er ok, så længe det ikke betyder man lader det påvirke sit forhold til sine børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2023

Anonym trådstarter

Med min første (dreng) havde vi sex dagen før ægløsning eller på dagen (er ikke 100% sikker). Med min datter havde vi sex 4-5 dage før ægløsning. Men om det har noget på sig eller om det er rent tilfælde skal jeg ikke kunne sige

Tænker det bare er at prøve det af og se, og så indstille sig mentalt på at det kan blive en dreng. Kan i øvrigt godt forstå dig, med min datter vidste jeg at vi ikke skulle have flere efter hende, og ville så gerne have en datter. Selvfølgelig ville jeg elske en dreng lige så meget, men for mig betød det bare noget særligt at få en pige. Det tror jeg mange kvinder kan sætte sig ind i. Og det er ok, så længe det ikke betyder man lader det påvirke sit forhold til sine børn. 

Altså den fremgangsmåde skal som minimum med på prøve BEGGE mine drenge er lavet PÅ ægløsning. Tak fordi du forstår..

Nej, selvfølgelig ikke. Da jeg fandt ud af, at nummer 2 var en dreng (til scanningen) græd jeg af sorg over det ikke var en pige i 10 min og så kom jeg videre. Har SÅ tæt et bånd til ham som den første og ville aldrig (nu) at det skulle have været anderledes. 

Så ærligt, vil squ nok græde af sorg igen i 10 min, men derefter skulle det jo bare være sådan så  

Men ja, og mænd med drenge. Tror det er forestillingen om alle de ting far kan med drengene (drengeting) som jeg ikke kan være lige så meget med til. Så kunne det være så rart at have en med mig også at blive mormor. Osv osv. 

Der er selvfølgelig også mange ting jeg kan med mine drenge. Men igen. Det jo altid sjovt at få en af sit eget køn, da der er større chance for at man deler interesser senere hen. 

Jeg vil aldrig gå glip af en fodboldkamp eller andet (med mindre det er helt umuligt pga noget man ikke selv kan planlægge) og jeg vil altid være deres største cheerleader og de skal aldrig mærke forskel på deltagelse i ting uanset hvad. Men kunne være rart også at sidde og følge med og faktisk selv have interesse i selve sportsgrenen f.eks. Giver det mening?

Tak for din kommentar og din forståelse

Anmeld Citér

12. august 2023

månehvisker

Anonym skriver:

Hej søde damer (og herre). 

Jeg ønsker mig et tredje og sidste barn. Jeg har to drenge som jeg elsker ubetinget og uanset hvad jeg får næste gang, vil det være det samme. 

Men de fleste kan nok relatere til, at man kan gå med et ønske om, også at få en pige når man allerede har to drenge. 

Er der noget jeg/vi kan gøre for at øge chancen for at blive gravid med en pige? I forhold til sædkvalitet (bedre sædkvalitet skulle give flest drenge siges der), synes jeg altid min mand har passet på alle de ting man skal stoppe med, for at få bedre sædkvalitet. 
Altså.. Han ryger, spiser ikke sundt og træner aldrig. Tror nærmest ikke han kunne gøre noget for at mindske den, hvis det han gør nu ikke gør det?

Hjælper det at varme klodserne inden sex eller have udløsning alle dage inden? At have sex 4 dage før ægløsning? Alder? Eller er der noget som hjælper? 
Ved godt nogen mener det er myter, men del gerne alle de myter i kender, som skulle tale til fordel for en pige. Det kan vel ikke skade  

Obs: 

Jeg forsøger ikke at støde nogen. Jeg VED godt der er mange som i det hele taget kæmper med at blive gravide og jeg er virkelig ked af det på jeres vegne. 

Jeg ville ikke elske endnu en dreng mindre overhovedet. Men igen… Kan godt være dem som har det sådan ikke tør sige det højt, men tror mange (ikke alle), har ønsket om begge køn. Så håber ikke i tror det er fordi jeg vil træde på jeres sorg eller mangel på graviditet. I har min dybeste medfølelse. Men alle situationer er jo forskellige.  

På forhånd tak

Der er forskellige teorier man kan følge for at undfange en pige.

Bl.a. skal både din og din mands pH-værdi være lav. Og månen har også en afgørende indflydelse.

Send mig en PB, vil gerne rådgive dig.

Anmeld Citér

13. august 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Der er teorier om alting. Men sandheden er bare, at det er tilfældighedernes spil, om det er en sædcelle med x eller y-kromosom, der først når dit æg. Og det er 50/50. Så du må bare slappe af i det og forsøge at lave en sund og rask baby (uanset køn).

Jeg har tit overvejet, hvis vi skulle have en nr. tre. Vi har en storebror og lillesøster. Hvad ville passe bedst til dem, uden at der er én, der kommer til at føle sig udenfor? Jeg er altid lidt betænkelig med at få lavet "et tredje hjul"

Det behøver ikke at være køn kun jo. Vi som søskende er, udover mig som pige, også en dreng og en anden pige. Og dér var det min søster, som er yngst, der blev holdt lidt uden for af min bror og jeg. 

Det var da synd for hende, men sådan var det bare. Vi legede nok bedst sammen to og to

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.