Ønsket om et sidste barn + køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.588 visninger
13 svar
14 synes godt om
9. august 2023

Anonym trådstarter

Hej søde damer (og herre). 

Jeg ønsker mig et tredje og sidste barn. Jeg har to drenge som jeg elsker ubetinget og uanset hvad jeg får næste gang, vil det være det samme. 

Men de fleste kan nok relatere til, at man kan gå med et ønske om, også at få en pige når man allerede har to drenge. 

Er der noget jeg/vi kan gøre for at øge chancen for at blive gravid med en pige? I forhold til sædkvalitet (bedre sædkvalitet skulle give flest drenge siges der), synes jeg altid min mand har passet på alle de ting man skal stoppe med, for at få bedre sædkvalitet. 
Altså.. Han ryger, spiser ikke sundt og træner aldrig. Tror nærmest ikke han kunne gøre noget for at mindske den, hvis det han gør nu ikke gør det?

Hjælper det at varme klodserne inden sex eller have udløsning alle dage inden? At have sex 4 dage før ægløsning? Alder? Eller er der noget som hjælper? 
Ved godt nogen mener det er myter, men del gerne alle de myter i kender, som skulle tale til fordel for en pige. Det kan vel ikke skade  

Obs: 

Jeg forsøger ikke at støde nogen. Jeg VED godt der er mange som i det hele taget kæmper med at blive gravide og jeg er virkelig ked af det på jeres vegne. 

Jeg ville ikke elske endnu en dreng mindre overhovedet. Men igen… Kan godt være dem som har det sådan ikke tør sige det højt, men tror mange (ikke alle), har ønsket om begge køn. Så håber ikke i tror det er fordi jeg vil træde på jeres sorg eller mangel på graviditet. I har min dybeste medfølelse. Men alle situationer er jo forskellige.  

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det hedder genetik og det kan man ikke gøre så meget ved, med mindre man har et lab og forstand med genetikken samt at tage æg ud osv

Nogen mænd laver bare flest drenge, har aldrig hørt det skulle være pga sædkvalitet 

Anmeld Citér

9. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har også hørt at god sædkvalitet giver øget sandsynlighed for drenge. Og da kvaliteten falder med alderen, er der større sandsynlighed for at en 'ældre' mand får en pige. Så måske taler jeres alder for at få en pige 

Det kan måske hjælpe at have samleje før ægløsning, men hvor let har I med at blive gravide? Hvis det ikke er for nemt for jer, ville jeg ikke undgå samleje under og lige efter ægløsning. 

Jeg tror det er meget lidt man kan rykke ved at prøve at påvirke. Og der er jo stort set 50/50 alligevel.

Jeg forstår dit indre ønske. Vi havde også to drenge da jeg blev gravid med nr 3. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at min mand kunne lave drenge, men det blev sørme en lille pige

Anmeld Citér

9. august 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej søde damer (og herre). 

Jeg ønsker mig et tredje og sidste barn. Jeg har to drenge som jeg elsker ubetinget og uanset hvad jeg får næste gang, vil det være det samme. 

Men de fleste kan nok relatere til, at man kan gå med et ønske om, også at få en pige når man allerede har to drenge. 

Er der noget jeg/vi kan gøre for at øge chancen for at blive gravid med en pige? I forhold til sædkvalitet (bedre sædkvalitet skulle give flest drenge siges der), synes jeg altid min mand har passet på alle de ting man skal stoppe med, for at få bedre sædkvalitet. 
Altså.. Han ryger, spiser ikke sundt og træner aldrig. Tror nærmest ikke han kunne gøre noget for at mindske den, hvis det han gør nu ikke gør det?

Hjælper det at varme klodserne inden sex eller have udløsning alle dage inden? At have sex 4 dage før ægløsning? Alder? Eller er der noget som hjælper? 
Ved godt nogen mener det er myter, men del gerne alle de myter i kender, som skulle tale til fordel for en pige. Det kan vel ikke skade  

Obs: 

Jeg forsøger ikke at støde nogen. Jeg VED godt der er mange som i det hele taget kæmper med at blive gravide og jeg er virkelig ked af det på jeres vegne. 

Jeg ville ikke elske endnu en dreng mindre overhovedet. Men igen… Kan godt være dem som har det sådan ikke tør sige det højt, men tror mange (ikke alle), har ønsket om begge køn. Så håber ikke i tror det er fordi jeg vil træde på jeres sorg eller mangel på graviditet. I har min dybeste medfølelse. Men alle situationer er jo forskellige.  

På forhånd tak

Nej der er ikke noget at gøre. Det hele er skrøner. 
der er 50/50 % chance for begge køn. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg har også hørt at god sædkvalitet giver øget sandsynlighed for drenge. Og da kvaliteten falder med alderen, er der større sandsynlighed for at en 'ældre' mand får en pige. Så måske taler jeres alder for at få en pige 

Det kan måske hjælpe at have samleje før ægløsning, men hvor let har I med at blive gravide? Hvis det ikke er for nemt for jer, ville jeg ikke undgå samleje under og lige efter ægløsning. 

Jeg tror det er meget lidt man kan rykke ved at prøve at påvirke. Og der er jo stort set 50/50 alligevel.

Jeg forstår dit indre ønske. Vi havde også to drenge da jeg blev gravid med nr 3. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at min mand kunne lave drenge, men det blev sørme en lille pige

Jeg har været gravid 4 gange, mistede 2 graviditeter. Blev gravid i første måned alle fire gange. Så med tidligere erfaringer nemt, men ved ikke om det ville være sådan nu. 

prøvede i nogle skrøner i ikke havde prøvet før?

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det hedder genetik og det kan man ikke gøre så meget ved, med mindre man har et lab og forstand med genetikken samt at tage æg ud osv

Nogen mænd laver bare flest drenge, har aldrig hørt det skulle være pga sædkvalitet 

Synes jeg bare der bekræftes mange steder når man søger på det

Anmeld Citér

10. august 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Man mener at pige sædceller svømmer langsommere da x kromosomet er tungere end y kromosomet. Ud fra den teori skal man have sex før ægløsning hvis man vil have en pige. Men det kræver at man også tror på hypotesen om at y sædceller har dårligere holdbarhed end x sædceller så de er døde eller i dårligere stand end x cellen når den når frem til ægget 

Personligt tror jeg ikke man kan påvirke udfaldet og jeg ville bestemt ikke 'varme klodserne' da det jo giver dårligere sædkvalitet. Hvilket måske også var intentionen her, men tænker du hellere vil have et barn uanset køn end ikke at få et barn

Anmeld Citér

10. august 2023

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg har selv haft tanken og fandt i den forbindelse nedenstående artikel. Det er små marginaler men da værd at prøve hvis det er et stort ønske. Jeg er ikke sikker på at vi skal have flere, men hvis vi skal, giver jeg nok denne metode en chance. ://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21051285/

Anmeld Citér

10. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg har været gravid 4 gange, mistede 2 graviditeter. Blev gravid i første måned alle fire gange. Så med tidligere erfaringer nemt, men ved ikke om det ville være sådan nu. 

prøvede i nogle skrøner i ikke havde prøvet før?

Vores to sidste er lavet på icsi (frisk + fryse af samme omgang æg) så det tæller nok ikke helt, men jeg var da sikker på at det kun var lykkes at befrugte med drengesæd. Men det lykkedes altså med en pige til sidst.

Det er da bare at prøve nogle dage inden æl og se om det lykkes, hvis det går så nemt for jer

Anmeld Citér

10. august 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Lillehjerte skriver:

Vores to sidste er lavet på icsi (frisk + fryse af samme omgang æg) så det tæller nok ikke helt, men jeg var da sikker på at det kun var lykkes at befrugte med drengesæd. Men det lykkedes altså med en pige til sidst.

Det er da bare at prøve nogle dage inden æl og se om det lykkes, hvis det går så nemt for jer

Hvis jeres børn er lavet med hjælp af icsi, så er det jo én sædcelle, der er blevet parret med ét æg og derfor 50/50 om det bliver en pige eller en dreng. Det er ved ivf at det oftest bliver en dreng.

Og at det gør det - altså at det ved ivf oftest bliver en dreng - bekræfter jo netop, at det er drengecellerne, der er de hurtigste og pigecellerne, der er de mest udholdende. 

Så TS vil I gå efter størst chance for en pige, så er det under dynerne et par dage op til ægløsning, for så vil mange af drengecellerne været nået at gå til, mens flere pigeceller overlever, når ægget løsner sig. I TERIORIEN - det er marginaler vi taler om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.