Hvornår sov jeres børn hele natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Fra da hun var omkring 7 uger sov hun igennem. Hun er knap 10 mdr. og gør det stadig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Vi lærte vores baby at sove igennem ved 8-9 måneders alderen. I den alder behøver de ikke spise om natten, så vi følte det var det rette tidspunkt. Hun fylder snart et år og vågner kun om natten hvis hun bliver forstyrret eller er syg. 

Man kan ikke lærer børn at sove igennem, da børn vågner af andet end en flaske vane

Ingen af mine har fået mad om natten efter de 9-10 måneder, men det betyder da langt fra at de har sovet igennem

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi lærte vores baby at sove igennem ved 8-9 måneders alderen. I den alder behøver de ikke spise om natten, så vi følte det var det rette tidspunkt. Hun fylder snart et år og vågner kun om natten hvis hun bliver forstyrret eller er syg. 

I lærte simpelthen jeres barn at ikke vågne om nattten?? Hold da op. Havde jeg bare vidst at man kunne det. Sagde I: hej barn, nu må du ikke vågne om natten mere? Og så sov barnet bare uden at vågen?

Anmeld Citér

9. august 2023

HilliHallo

Først og fremmest er der forskel på alderen og de såkaldte vågne perioder. 

Min den ældste var knap 9år før han sov rigtigt igennem. Dvs. ikke kom ind til os om natten længere eller skal have vand. 

Den mellemste har egentlig sovet igennem siden 3-års alderen. Han er 6år nu og sover hele natten uden nogen opvågning. 

Den yngste på knap 2år har det sidste år sovet igennem. Og så alligevel ikke. Hun vågner altid kl 22 og skal med ind i seng. Og nogen nætter roder hul rundt. Skal have vand eller bare en hånd på sig. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Min ældste sov igennem første gang, da hun var 1,5 år og næste gang lige før hendes 3 års fødselsdag. Nu sover hun for det meste igennem. 

Min yngste har sovet igennem fra hun var 3 måneder, dog med et par opvågninger nogle gange om måneden. 

Børn er bare forskellige, og man ved aldrig om et søvnmønster holder. Det eneste man kan gøre er at skabe gode (og kærlige) putterutiner. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Min 7årige kan jeg regne med sover hver nat hele natten og det har været sådan i et halvt års tid

Min 5årige sover *teknisk set* igennem alle nætter, men går altså i søvne (eller kravler eller ruller afhængig af hvilke dyr h*n drønmer om) 3-5 gange om ugen

Min 1 årige vågner mange gange og skal bare lige have et kram

Jeg har ammet om natten i hhv 2 år, 1,5 år og 10 mdr. Ingen har sovet igennem fordi jeg stoppede med mad Til gengæld sov jeg bedre når jeg ikke vågnede op i totale amme-aversioner

Som en anden påpeger så ændres opvågningerne og hvor meget de kræver, med alderen. Fra de to store blev opvågningerne "nemme"=meget hurtige omkring 2års alderen. Altså bortset fra den 5 åriges søvngængeri. H*n kan råbe og skrige og græde og er helt ukontaktbar mens h*n går rundt i huset. Stopper først når vi har puttet igen. Til gengæld er det oftest før vi går i seng, hvor tidligere var det midt på natten og nogle gange 2-3 gange hver nat

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

I lærte simpelthen jeres barn at ikke vågne om nattten?? Hold da op. Havde jeg bare vidst at man kunne det. Sagde I: hej barn, nu må du ikke vågne om natten mere? Og så sov barnet bare uden at vågen?

Ja vi satte os ned og lavede en skriftlig anmodning som hun godkendte med mitID.  Så gik det smurt bagefter.....

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Fortvivlet skriver:

Man kan ikke lærer børn at sove igennem, da børn vågner af andet end en flaske vane

Ingen af mine har fået mad om natten efter de 9-10 måneder, men det betyder da langt fra at de har sovet igennem

Som du selv siger, kan der være mange grunde til at børn vågner. De har som os en søvncyklus og nogle børn skal hjælpes videre fra den ene cyklus til den næste.  Man kan godt lære børn at hjælpe sig selv videre fra den ene cyklus til den næste, hvis det er derfor, de vågner. Og inden hele baby.dk går amok og begynder at snakke om gråd oh stress hormoner, så kan det gøres  uden gråd. Men det er jo ikke sikkert, det er noget alle har lyst til at gøre, og det er heldigvis op til forældrene selv. Jeg fortæller bare hvad vi gjorde, og hvad der virkede for os.

Anmeld Citér

10. august 2023

Anonym

Vores har sovet igennem siden han var 2 måneder uden opvågninger. Der har lige været enkelte gange hvis det her været pga sygdom eller tænder. Han er 11 måneder nu vi håber vi er ligeså heldig med lillebror

Anmeld Citér

10. august 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja vi satte os ned og lavede en skriftlig anmodning som hun godkendte med mitID.  Så gik det smurt bagefter.....

Ahh så det derfor, mener ikk MitID var der da min søn blev født

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.