Hvornår sov jeres børn hele natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.239 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2023

Anonym trådstarter

Hvornår sov jeres børn hele natten de fleste nætter? 

Uh jeg synes det er hårdt at gå på arbejde når man har en baby der stadig vågner meget om natten og som kun kan trøstes af mig ved amninge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvornår sov jeres børn hele natten de fleste nætter? 

Uh jeg synes det er hårdt at gå på arbejde når man har en baby der stadig vågner meget om natten og som kun kan trøstes af mig ved amninge

Min datter stoppede med at vågne fast om natten da vi stoppede amningen da hun blev 3. Dog var opvågningerne nemme da vi samsov, så jeg trak hende bare til mig, gav hende Babs og sov videre selv. - det gjorde jeg allerede da hun var under 1 år.

Nu er hun 3,5 og vågner lidt i perioder, men ikke fast længere.

Anmeld Citér

9. august 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min store pige sov først igennem da hun var seks år. Den lille er nu snart tre og er vågen flere gange om natten stadig. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Pb18

Omkring 4,5 års alderen, men tror kun at det er fordi far pt sover på hendes værelse (da baby er lidt af en søvnterrorist og der ikke er grund at vi begge skal vækkes 8-10x per nat). Når den store er på overnatning hos bedsteforældrene vågner hun stadig om natten 

Anmeld Citér

9. august 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

2 år og 2 måneder - sådan cirka. Indtil da vågnede han kort 2 gange om natten. Natamningen stoppede da han var 10 måneder. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Mit barn er næsten 5 og vågner stadig en gang eller to. Har vænnet mig til det. Kun ganske få gange har vi fået en hel nat uden afbrydelser. Det paradoksale er at når de så fylder 14 eller deromkring er de ikke til at få ud af sengen

Anmeld Citér

9. august 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg har fire børn, og det har været meget forskelligt men sådan hver nat med garanti har først været ved skolealderen. Den mindste er nu 4 år og vågner stadig om natten. MEN nu skal du ikke miste modet, for der er stor forskel på en baby og et lille barn som vågner. Min datter på fire vågner, går ind til os og lægger sig i vores seng og nogle gange opdager jeg det slet ikke eller vågner bare kort op, åbner dynen og sover videre med den lille varme barnekrop i mine arme (hvilket faktisk er ret hyggeligt). Så jeg får min søvn okay, men ikke som før jeg fik børn, men slet slet ikke så slemt som da de var helt små. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

4 børn og sådan gennemsnitlig ved 3 års alderen nogen før, nogen efter

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Vi lærte vores baby at sove igennem ved 8-9 måneders alderen. I den alder behøver de ikke spise om natten, så vi følte det var det rette tidspunkt. Hun fylder snart et år og vågner kun om natten hvis hun bliver forstyrret eller er syg. 

Anmeld Citér

9. august 2023

fehår

3 børn her: 1. sov igennem fra 2 år (men har stadig haft jævnlige perioder med opvågninger), 2. sov igennem fra 4 år, 3. er 1 år og ikke i nærheden af at sove igennem natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.