Jeg håber virkelig, nogen kan hjælpe, hvis ikke med håb, så måske nogle erfaringer, som kan gøre mig klogere og mindre forvirret og fortvivlet.
Min kæreste og jeg var så lykkelige og lettede at opdage i ferien, at jeg var/er gravid. Vi har prøvet en del tid, og selvom jeg ved, mange par prøver i lang tid, var vi virkelig lettede over at kunne uden hjælp. Siden den første positive test har jeg haft masser af symptomer, fuld plade på alt, undtagen kvalme. Jeg har ikke fået målt HCG, da min læge som udgangspunkt ikke måler på det, men jeg kan se på digitale tests, at det har været stigende gennem mange uger.
I går tog vi så til en tidlig scanning i det, der burde være uge 7+0. Det er i hvert fald det, der passer på positiv ægløsningstest, sidste menstruations første dag og positiv graviditetstest. Desværre havde vi en overall virkelig dårlig oplevelse til scanningen, dels med en jordemoder, som fremstod temmelig kølig og lidt afmålt på den lidt uempatiske måde. Derudover var hun meget lidt kommunikerende, hvilket var lidt utrygt, men hun gav os jo så også en dårlig besked, som var endnu sværere at håndtere, fordi vi var efterladt med så mange spørgsmål.
Den lille spire var slet ikke stor nok og målte omkring 3-4 mm, selvom den burde være omkring 8-11 i uge 7+0, fortalte hun. Der var heller ikke hjerteblink, og hun sagde, graviditeten nok var stoppet med at udvikle sig i uge 5+3. Altså, en såkaldt MA (måtte vi selv udlede). Puha, det gjorde så ondt, og vi sad bare og kiggede tomt ind i den skærm. Man ved jo godt, at risikoen er høj, og alligevel føltes det så uvirkeligt og ikke mindst drønuretfærdigt, at vi ikke skulle hjem med en positiv besked.
Vi spurgte ind til, om det mon kunne være fordi, jeg ikke var så langt henne som først antaget, men hun var aldeles skeptisk og sagde, at vi skal indstille os på en medicinsk abort.
Om en uge skal vi have en opfølgende scanning, for at være 100 % sikker. Og så hedder den ellers abort, hvis min krop ikke begynder at abortere.
Mit spørgsmål er: Er der mon nogen, som har været i lignende situation til en tidlig scanning - hvis ja, hvad skete der efterfølgende? Jeg synes, jeg læser om flere og flere, som har dårlige erfaringer med tidlige scanninger, som ikke har været retvisende. Endda nogle, som ender med at være tæt på at abortere, fordi de får forkert besked!
Og et spørgsmål i forlængelse af det: Er der nogen, som har oplevet, at hverken den anslåede længde svarer til, hvor langt I anslog, I var henne + manglende hjerteblink.
Vi indstiller os på at skulle abortere, og selvom det er vildt hårdt, vil jeg bare virkelig gerne blive klogere.
TAK ♥️