Jeg tror, der findes flere måder at skamme sig på. Den ene er den der udskamning, hvor man føler sig skamfuld og slår sig selv oven i hovedet, men ikke får handlet på det. Den anden er at skamme sig og tænke "sådan vil jeg ikke gøre mere" og derfor ændre på noget.
I din situation har du - som et presset menneske og mor - fået sagt nogle ting, som ikke var i orden. Det er så menneskeligt og forståeligt med tanke på din situation, men derfor skal du selvfølgelig ændre det. Du kan ikke tage det sagte tilbage, men du kan sige undskyld. Forklare din søn, at du er ked af det, du fik sagt på en måde, som giver mening for dig og med tanke på hans alder.
Derudover håber jeg, at du kan finde noget hjælp eller aflastning hos venner eller familie. Måske bare nogle timer her og der, hvor du kan være dig selv og samle energi til at være den mor, som du ønsker at være.
Uanset hvad er dårlig samvittighed, der KUN bliver brugt til at slå dig selv oven i hovedet ikke værd at bruge energi på, og du fortjener bedre.
Husk det er okay at fejle og man får sagt nogle dumme ting, nør man er presset. Det vigtigste er at tage ansvar for det, så du og din søn kan finde hinanden igen. Selvfølgelig er det ikke for sent, men han er nok også presset af at skulle navigere i alt dette rod, og han mærker også din træthed. Men han er kun 8 år, I skal nok få styr på det hele.
Anmeld
Citér