Hjælp til nye putte-rutiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det der slår mig. Får han lov? For det lyder da som rent tidstrækning og tænker ikke på nogen måde det handler om tørst. Her får ham på 1,5 år en kop med vand inden at skal sove (og kun hvis han efterspørger det), ikke mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg tror heller ikke at det handler om tørst. Her har vi et glas vand stående ved siden af sengen. Han (2 år) får en tår, hvis han beder om det. Og hvis han spørger igen, siger jeg at det er sidste gang, og så er det sidste gang. 
Han får selvfølgelig alt hvad han kan drikke inden sengetid. 
Jeg læser en lille bog i sengen, synger altid den samme godnatsang og så er det godnat. Jeg bliver siddende til han sover. I øjeblikket er han gået væk fra middagslur, så det går lynhurtigt. Men ellers har det været ret afhængigt af hvor meget han har sovet i løbet af dagen. 
Jeg bliver siddende for at holde ham i ro, -det er det der går hurtigst her.

Anmeld Citér

2. august 2023

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Jeg tænker I er nødt til at skære ned på vandet og ofre den tid det tager at være hos ham, selvom det er længe. På sigt bliver det helt sikkert nemmere og kortere. Jeg hører gerne podcast eller lignende hvis det tager 100 år. Og så bruger vi godnathistorier på Spotify

Anmeld Citér

2. august 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker helt sikkert at så meget vand er en måde at trække tiden på, og slippe for at sove - fordi det er legitimt at være tørstig.

Og gå væk fra sutteflaske og til en kop, evt. en med låg der holder tæt når der ikke drikkes af den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.