Jeg samsover med mine børn på 3 og 5 år.
Vi bor småt og min seng står på deres værelse. Men jeg er ved at blive vanvittig over at ligge med dem i 30 min plus, nogle gange op til 2 timer, fordi den mindste på 3 år, karter rundt og snakker, synger og fjoller. (Jeg har også prøvet at rykke sengetiden, men ingen ændring pga det) Hun er død træt, men hun kæmper en kamp. Hun kan også ligge stille men kæmpe. Og hun vil drikke vand hele tiden. Vi har drikke dunk med vand ved sengen, men alligevel. Hun forstyrre søster på 5 år, som faktisk er god til at ligge sig til at sove normalt, men hun ender jo også med at begynde og grine og fjolle, og holde sig vågen.
Vi læser næsten hver dag en bog, og vi synger to sange hver gang inden det er godnat og derefter starter det Big time.
Oftes ender det med jeg må skælde ud, for at få det stoppet fordi de simpelthen ikke hører efter.
jeg overvejer at lave vores puttemåde HELT OM, overvejer at smide min seng ud, og købe en junior seng til hver barn og have stående i hver side af rummet, og putte dem med bog og sang som vi plejer, men så godnat og sov godt og så går jeg ud. Men jeg føler mig ond bare ved tanken.
jeg sover jo også i sengen og oftes sover jeg med 4-5 puder, nærmest siddende, fordi de svinger med arme og ben og jeg 5 ud af 7 gange så vil blive ramt i hovedet. Og nogle gange vågner jeg helt ondt i kroppen fordi jeg ligger i spænd i to børn og i samme stilling hele natten
Og så en anden ting, de vågner lynhurtigt hvis jeg fx er faldet i søvn på sofaen. De vågner hvis jeg ikke er der og den er sten sikker
Jeg ville så lægge min top madras på min sofa og lave den til sovesofa i mine tanker.
jeg har virkelig brug for nogle at snakke med om dette, da jeg er itvivl og føler mig ond.
nu har jeg fx ligget i 30 min og nu er det så min datter på 5 som ikke kan falde i søvn, men min datter på 3 sover.
hvad tænker i om dette?
Hvordan putter i andre?
samsover i?
jeg er alene mor på fuldtid og kan ikke putte dem forskellige tider
hvad ville i selv gøre??