Har mistet lysten til få børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.891 visninger
3 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2023

Anonym trådstarter

Efter at have ventet tre-fire år på, at min kæreste, blev klar til at starte projekt baby, er vi nu endelig blevet enige om at gå i gang

MEN, Men, men... nu er jeg begyndt at tvivle på, om jeg overhovedet vil være mor... jeg føler, at jeg, som 31-årig, er blevet for gammel til at skulle være mor for første gang. Derudover kan jeg mærke, at jeg er fuldstændigt mentalt slidt op efter at have ventet på ham i så mange år. Føler at jeg har mistet lysten til at få børn

Er der andre, som har oplevet at miste modet inden projekt baby rigtigt kom i gang? Jeg er så forvirret og ked af det... kan næsten ikke være i mig selv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2023

Anonym

Tror du måske, det kan være sådan lidt ‘kolde fødder’ - at nu hvor det bliver til noget, så bliver du pludselig i tvivl? Kan selv huske, at jeg meget gerne ville være gravid ved mit første barn - men da jeg så havde taget den positive test blev jeg pludselig sindssygt meget i tvivl, om det nu var det rigtige. Tror det er ret normalt, at når tingene bliver alvor, så får man kolde fødder. Det er jo supernemt at drømme om alt muligt - men når virkeligheden banker på, så er det lidt noget andet.

Jeg tænker også, om du kan have lidt lyst til at ‘straffe’ din kæreste for at holde dig hen? At nu, hvor han endelig har lyst til at gå i gang, så har du måske ubevidst lidt behov for, at han skal gennemgå lidt af det, du har været igennem ved at vente på ham? Det er selvfølgelig ikke en særlig konstruktiv følelse, men synes ikke det ville være unaturligt at have det sådan.

Og det sidste jeg tænker er, at hvis du virkelig ikke har lyst til at få børn længere - så handler det måske om, at du ikke har lyst, dybest set. Måske har du simpelthen ændret dig i løbet af de sidste par år. Det er jo helt ok, så skal du jo bare noget andet i dit liv end at have børn. Eller måske har du ikke lyst til at få børnene med din kæreste? Måske er det et wake up call om, at I ikke skal binde jer til hinanden på den måde, fordi dine følelser har ændret sig.

Det er alt sammen bare gætværk fra min side. Måske rammer jeg noget, måske er jeg helt ude i skoven. Det er i hvert fald helt sikkert, at du ikke er for gammel til at blive mor for første gang

Måske kan det hjælpe dig at tænke ti år frem i tiden og mærke, om du har lyst til at have nogle børn omkring dig. Nogle gange kan man godt glemme, at ‘projekt baby’ ikke bare handler om graviditet og en lille nuser baby - men faktisk handler om resten af ens liv. Graviditet og baby er jo kun begyndelsen på alt det med børn. Så måske kan du tænke over, om du gerne vil have et barn i dit liv, og ikke så meget om du gerne vil ‘få et barn’… hvis du forstår…

Håber du kan bruge mine tanker lidt

Anmeld Citér

27. juli 2023

Anonym

For gammel til første barn?? Hvis det er den eneste årsag så synes jeg du skal snakke med nogen om det måske mere handler om der ligger noget andet bag.

Men det er altså også ok at ikke vil have børn. Hvis du ikk vil ha børn alligevel, skal du selvfølgelig ikke. Det er hårdt at få børn og man skal have lyst til det. 

Anmeld Citér

27. juli 2023

Kir

Altså 31 er overhovedet ikke gammelt, så det kunne lyde som om din hjerne prøver at finde på undskyldninger?

Jeg tænker det måske er som en anden skriver, at du får kolde fødder fordi det pludseligt er blevet virkeligt. Jeg gik selv og var i tvivl da jeg endelig blev gravid, til trods for at det var et ønskebarn. Måske har du svært ved at håndtere at det endelig er muligt for dig at få børn efter at have ventet længe? Måske beskytter din hjerne dig. Jeg kan nogen gange få følelser, der ikke er sådan jeg rigtig har det, fordi jeg bliver bange og så fortæller hjernen mig at det har jeg ikke lyst til. Har oplevet det både som nævnt da jeg blev gravid, men også fx hvis jeg skal noget ukendt som jeg egentlig har glædet mig til. Men så kan det også være lidt overvældende og skræmmende, og så kan jeg pludselig få en følelse af overhovedet ikke at have lyst. Ved ikke om det er tilfældet for dig, men synes det lyder sansynligt.

Medmindre der er noget du ikke har fortalt om dit forhold (at du er træt af kæresten, at I ikke har det godt el. lign.) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.