Lus, kom med bedste husmodertrick

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2023

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hedrin er bedst - den bekæmper både lus og æg. Vi har oplevet hedrin enorm effektivt. 

Fedt så prøver jeg at købe den

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2023

B&J

Alt det man kan finde med finger og kam først

Balsam fingerne og kam ind til jeg ikke kan spotte nogle

Så lusse Shampoo men tjekker stadig flere gange om dagen med finger og kam og vasker håret med basam så jeg får det hele med hver gang 

Anmeld Citér

26. juli 2023

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Ja, gerne olivenolie, men alle vegetabilske olier er fine til formålet. Det giver ovenikøbet virkelig lækkert hår bagefter.

Anmeld Citér

26. juli 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart bruge Hedrin

Anmeld Citér

26. juli 2023

UnderCover37

Savanna skriver:

Ja, gerne olivenolie, men alle vegetabilske olier er fine til formålet. Det giver ovenikøbet virkelig lækkert hår bagefter.

Men husk lige at efterfølgende skal shampoo masseres ind i håret inden vandet for at få set vasket ordentligt ud

Anmeld Citér

26. juli 2023

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg begyndte at bruge den fra Netto og den har virket ganske fint, og så skal der kæmmes længe og ofte. Min datter havde laaaangt hår og det tog 1-1½ time hver gang, bare for at kæmme, vi har taget små totter og været meget systematisk med at komme rundt på hele hovedet, alle æg jeg så blev trukket af håret og tørret af på et stykke toiletpapir. Min oplevelse er at æggene ikke forsvinder ved kæmning alene. Efter behandling har vi brugt balsam så håret var nemt og rede igennem. Så det er vigtigt at tage sig god tid hvis man gerne vil af med lus uden at skulle behandle igen og igen.

Anmeld Citér

26. juli 2023

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Jeg begyndte at bruge den fra Netto og den har virket ganske fint, og så skal der kæmmes længe og ofte. Min datter havde laaaangt hår og det tog 1-1½ time hver gang, bare for at kæmme, vi har taget små totter og været meget systematisk med at komme rundt på hele hovedet, alle æg jeg så blev trukket af håret og tørret af på et stykke toiletpapir. Min oplevelse er at æggene ikke forsvinder ved kæmning alene. Efter behandling har vi brugt balsam så håret var nemt og rede igennem. Så det er vigtigt at tage sig god tid hvis man gerne vil af med lus uden at skulle behandle igen og igen.

Vi har to langhåret piger, og jeg har også langt hår, så det har været en lang og omstændig omgang det værste er næste at min mand skal ordne mit hår

Men piller også de små æg ud med neglene. 

Anmeld Citér

26. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi fandt lus på min yngste, og gik i gang med behandling, og kæmmede håret hver anden dag, tog en kur mere da vi stadig fandt nogle, og da jeg kigger igen idag, er der helt ny udklækkede lus. Hvor længe kan de blive ved, sidder og klemmer og evt fjerner med neglen hvis jeg ser æg.

Vi har brugt linicin power plus og bagefter alm linicin 15 min kur.

Er det bare en proces der tager 14 dage, før man er færdig med dem? 

Nix shampoo vil jeg klart anbefale. Meget mere effektiv end de andre midler vi har prøvet. Nu ved jeg ikke hvor meget hår dit barn har, men da min store søn for nogle år siden havde lus tog jeg hele hans hårpragt med en trimmer Måske lidt kontroversielt, men yderst effektivt Han var ret korthåret i forvejen og pev meget over tættekammen, så det var en nem løsning. Men ikke lige noget man udsætter et barn med langt hår for

Anmeld Citér

27. juli 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg har selv brugt lusereden.dk - deres tinktur. Det eneste middel der 100% fjernede lus ved alle min tre børn. Varm anbefaling herfra 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg har selv brugt lusereden.dk - deres tinktur. Det eneste middel der 100% fjernede lus ved alle min tre børn. Varm anbefaling herfra 

Vi hoppede på hedrin once, og det gjorde simpelthen udslaget  nu er begge tøser lusefrie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.