Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
11 svar
7 synes godt om
23. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Min kæreste og jeg oplevede til vores store forskrækkelse en MA da vi var til nakkefold start juni. Især jeg men også han har kæmpet med humøret siden, men vi er enige om vi gerne vil være gravide igen og det kan naturligvis kun gå for langsomt. Jeg er meget socialt anlagt og har mange mange arrangementer som inkluderer alkohol planlagt de næste måneder. Næstkommende er en endagsbillet til Skanderborg Festival som ligger d. 3/8 og jeg forventer menstruation d. 7/8. 
Jeg frygter VOLDSOMT endnu en MA, og på baggrund af min nærmest sindssyge omkring den frygt som jeg har oplevet siden det skete havde vi besluttet ikke at forsøge denne måned.. men men men jeg skulle selvfølgelig forsøge mig med ÆL test for at lære min cyklus at kende igen og i dag var den positiv - og vi kunne selvfølgelig ikke dy os. Vi havde sex selvom vi havde aftalt at lade være, fordi vi ønsker os den graviditet så meget. 

Nu er jeg i vildrede. Jeg fortryder ikke vi havde sex for en graviditet ville glæde mig langt mere end Skanderborg, men jeg ville blive SÅ ked af at have drukket alkohol hvis det viser sig jeg er gravid et par dage efter. Omvendt vil jeg ikke fratage mig selv en dag med frie tøjler på Skanderborg, for det ønsker jeg mig virkelig virkelig ovenpå alt der er sket, hvis jeg ikke er gravid. Jeg ville også føle mig som verdens kedeligste veninde overfor hende jeg har billet med, hvis jeg skulle sige “jeg er måske gravid, så jeg drikker ikke”..

Jeg ved det virkelig ikke. Har nogle af jer stået i situationen før? Hvad ville i gøre? 

.. Åh altså balancen mellem at ønske sig en vellykket graviditet og værne om sin egen glæde og fortsætte sit liv som det plejer. 

Har overvejet at teste tidligt, men der er jo ingen garantier for et troværdigt svar 4-5 dage før. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej alle, 

Min kæreste og jeg oplevede til vores store forskrækkelse en MA da vi var til nakkefold start juni. Især jeg men også han har kæmpet med humøret siden, men vi er enige om vi gerne vil være gravide igen og det kan naturligvis kun gå for langsomt. Jeg er meget socialt anlagt og har mange mange arrangementer som inkluderer alkohol planlagt de næste måneder. Næstkommende er en endagsbillet til Skanderborg Festival som ligger d. 3/8 og jeg forventer menstruation d. 7/8. 
Jeg frygter VOLDSOMT endnu en MA, og på baggrund af min nærmest sindssyge omkring den frygt som jeg har oplevet siden det skete havde vi besluttet ikke at forsøge denne måned.. men men men jeg skulle selvfølgelig forsøge mig med ÆL test for at lære min cyklus at kende igen og i dag var den positiv - og vi kunne selvfølgelig ikke dy os. Vi havde sex selvom vi havde aftalt at lade være, fordi vi ønsker os den graviditet så meget. 

Nu er jeg i vildrede. Jeg fortryder ikke vi havde sex for en graviditet ville glæde mig langt mere end Skanderborg, men jeg ville blive SÅ ked af at have drukket alkohol hvis det viser sig jeg er gravid et par dage efter. Omvendt vil jeg ikke fratage mig selv en dag med frie tøjler på Skanderborg, for det ønsker jeg mig virkelig virkelig ovenpå alt der er sket, hvis jeg ikke er gravid. Jeg ville også føle mig som verdens kedeligste veninde overfor hende jeg har billet med, hvis jeg skulle sige “jeg er måske gravid, så jeg drikker ikke”..

Jeg ved det virkelig ikke. Har nogle af jer stået i situationen før? Hvad ville i gøre? 

.. Åh altså balancen mellem at ønske sig en vellykket graviditet og værne om sin egen glæde og fortsætte sit liv som det plejer. 

Har overvejet at teste tidligt, men der er jo ingen garantier for et troværdigt svar 4-5 dage før. 

Jeg synes egentlig, du allerede har truffet dit valg, idet du har haft sex med din kæreste og et brændende ønske om graviditet. Bordet fanger - tænker jeg. Og det er ikke for at moralisere overhovedet - men hvis du viser dig at være gravid, og du har drukket til festivalen, vil du være bekymret og ked af det i et omfang, der langt overstiger ærgrelsen over ikke at drikke den ene dag. 
Selvfølgelig er det en skam, hvis du så viser dig ikke at være gravid, men er det så slemt at nyde Skanderborg uden alkohol? Og vil du overhovedet kunne nyde det med alkohol, når tankerne om en mulig graviditet er der? 

Anmeld Citér

24. juli 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Er ked af jeres tab  

Vi har mistet 3 gange inden vi fik vores datter, og for nyligt mistet for 4. gang. 

Min erfaring igennem de sidste 3,5 år. ca. med tab, og heraf udredning, er at jeg stoppede med at tænke “hvad nu hvis” hele tiden. 
Ønsket om graviditet var SÅ stort, og det kunne da ikke gå hurtigt nok. Men omvendt var jeg også drænet af, at lade mig begrænse hele tiden. 

Så mærk efter i dig selv, kun du ved hvad der er rigtigt for dig

Anmeld Citér

24. juli 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Det store spørgsmål er jo et kun du kan svare på.

Men du kan jo overveje, hvis du fester igennem på Skanderborg og så opdager du er gravid, hvordan vil du så have det med dig selv?

eller omvendt hvis du fester igennem og ikke tester positiv vil du så tænke, det er også fordi jeg drak på Skanderborg.

personligt var jeg selv til en stor fest få dage før jeg testede positiv, fordi ingen bliver jo gravide i første cyklus de prøver, og mange vi fortælle dig at det ikke betyder noget så tidligt i graviditeten, og det gør det sikkert ikke med en enkelt dag, det store spørgsmål er om du tror 100% på det eller vil gå med en masse hvad nu hvis tanker bagefter, og om det så er den festdag værd. 

men det er kun dig der ved om du kan slippe alle hvad nu hvis tankerne både på dagen og bagefter og evt hvor meget du vil ægre dig over ikke at have drukket, hvis testen er negativ.

tænker ikke der er noget rigtigt eller forkert, men kun at vælge den mulighed, som du tænker vil give dig færrest fortrydelser.

Anmeld Citér

24. juli 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Er det ikke livet naturlige cyklus, man bliver voksen og gerne vil stifte familie, det tror jeg ikke din veninde ville blive sur over 

jeg drikker personligt aldrig alkohol så har ikke forstået den der ide med at man ikke kan hygge sig uden.

du har taget et stort skridt med din kæreste, stå ved det og så er den ikke længere

Anmeld Citér

24. juli 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Altså Skanderborg er et nemt sted at fake man drikker -du svatter bare lidt øl ud af kruset i ny og næ, når din veninde ser væk (og lader være med at drikke når du tager øl til munden) alternativt kan du sikkert få serveret alkoholfri (og bare sørge for at gå alene op og hente til jet begge)

Tænker ikke du vil have det rart hvis du har drukket igennem, uanset hvad. Og forstår godt hvis du ikke orker at snakke om det.

Hvis du derimod synes det kunne være rart at hun ved det, så bare sig det og drik en masse sodavand

Anmeld Citér

24. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Jeg havde det sådan det første stykke tid, men nu er jeg stadig ik gravid og nu gør jeg det som gør mig glad - for at kunne være i det! Så jeg ville give den gas

Anmeld Citér

24. juli 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes egentlig, du allerede har truffet dit valg, idet du har haft sex med din kæreste og et brændende ønske om graviditet. Bordet fanger - tænker jeg. Og det er ikke for at moralisere overhovedet - men hvis du viser dig at være gravid, og du har drukket til festivalen, vil du være bekymret og ked af det i et omfang, der langt overstiger ærgrelsen over ikke at drikke den ene dag. 
Selvfølgelig er det en skam, hvis du så viser dig ikke at være gravid, men er det så slemt at nyde Skanderborg uden alkohol? Og vil du overhovedet kunne nyde det med alkohol, når tankerne om en mulig graviditet er der? 

Ja på sin vis har du ret i, at jeg har truffet en beslutning. Vores valg er nok primært truffet ud fra et spinkelt håb om at tingene kan forenes, men jeg ved jo godt at al evidens taler for at man skal holde sig fra alkohol. Du moraliserer ikke men rammer jo i virkeligheden hovedet på sømmet. Det er sundt at høre sandheden en gang i mellem. Må indrømme jeg dog synes det er en virkelig svær sandhed, for jeg ville sådan ønske alle mine arrangementer gik op i en højere enhed med ægløsningen.

Anmeld Citér

24. juli 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det store spørgsmål er jo et kun du kan svare på.

Men du kan jo overveje, hvis du fester igennem på Skanderborg og så opdager du er gravid, hvordan vil du så have det med dig selv?

eller omvendt hvis du fester igennem og ikke tester positiv vil du så tænke, det er også fordi jeg drak på Skanderborg.

personligt var jeg selv til en stor fest få dage før jeg testede positiv, fordi ingen bliver jo gravide i første cyklus de prøver, og mange vi fortælle dig at det ikke betyder noget så tidligt i graviditeten, og det gør det sikkert ikke med en enkelt dag, det store spørgsmål er om du tror 100% på det eller vil gå med en masse hvad nu hvis tanker bagefter, og om det så er den festdag værd. 

men det er kun dig der ved om du kan slippe alle hvad nu hvis tankerne både på dagen og bagefter og evt hvor meget du vil ægre dig over ikke at have drukket, hvis testen er negativ.

tænker ikke der er noget rigtigt eller forkert, men kun at vælge den mulighed, som du tænker vil give dig færrest fortrydelser.

Tusind tak for dit svar! 
Du har ret. Vægtskålen vejer tungest til den ene side, men begge sider er fyldt med kompromiser. Vidste jo nok godt der ikke var et endegyldigt svar da jeg skrev opslag. 
Årh jeg synes bare vi kvinder skal igennem en frygteligt masse i potentielt mange måneder for ingenting. En Skanderborg Festival som i mit tilfælde kommer bare ikke lige igen og hvor ville jeg dog ærgre mig hvis testen forblev negativ og jeg havde været på vandvognen hele dagen - for jeg elsker elsker elsker at tage på festival og for mig følger alkohol med. Ovenpå MA’en har min verden føltes så tom og en tur på festival er alt hvad jeg trænger til. Det samme er en ny positiv test..  Jeg ville omvendt HADE mig selv hvis endnu en graviditet ender med SA eller MA og jeg har forøget risikoen. Vi skulle nok have været stædige og ventet til næste måned, for jeg kan godt se at det her ikke rigtig kan forenes. Jeg håber ikke det lyder som ynk, for der findes absolut større graviditetsudfordringer end mine, men jeg synes sørme det er en svær periode.

Anmeld Citér

24. juli 2023

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Er ked af jeres tab  

Vi har mistet 3 gange inden vi fik vores datter, og for nyligt mistet for 4. gang. 

Min erfaring igennem de sidste 3,5 år. ca. med tab, og heraf udredning, er at jeg stoppede med at tænke “hvad nu hvis” hele tiden. 
Ønsket om graviditet var SÅ stort, og det kunne da ikke gå hurtigt nok. Men omvendt var jeg også drænet af, at lade mig begrænse hele tiden. 

Så mærk efter i dig selv, kun du ved hvad der er rigtigt for dig

Tusind tak for dit svar ❤️ Jeg er ked af at høre om jeres tab. Det lyder som en hård rejse i er på! 

Netop det med at være drænet kan jeg sagtens forstå og det er også den følelse jeg har og som plager mig. Ville ønske jeg kunne det hele.. og hvad er det værd når tingene alligevel går galt? Det er en meget negativ og ikke optimistisk tankegang, men det plager mig at ingen kan love der er et konkret højere formål med at holde sig tilbage. Jeg har jo kun stiftet et meget kort cirka halvårligt bekendtskab med det at være i et graviditetsforløb, så forestiller mig det kun kommer til at fylde endnu mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.