Positiv test, hvornår fortalte i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
16 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2023

Anonym trådstarter

Vi står endelig med en positiv test og er så lykkelige. Vi er ca 4+5 og vi ved selvfølgelig at der er en risiko, da det er meget tidligt. Ved første barn ventede vi til efter nakkefold med at fortælle det, men denne gang vil vi gerne have andre og dele det med

Hvornår fortalte i det ? Skal vi vente 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2023

Kontrast

Jeg ville vente til efter nakkefoldsscanningen, selvom jeg godt forstår utålmodigheden og begejstringen. Og tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

21. juli 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi var ved 2. Graviditet til scanning 7+2 hvor vi fortalte det til vores 5 år gamle pige samme dag. To dage senere blev det fortalt til øvrig familie

Anmeld Citér

21. juli 2023

HilliHallo

Jeg forstår ikke alt der "tys-tys" frem til nakkefold. Tænk nu hvis det går galt... Og hvad? Så skal man stå alene med sorgen? Der kan man virkelig tale om at skabe og bygge et kæmpe tabu. Og tabuer er jeg ikke fan af. 

Vi ventede troligt med at fortælle noget ved første barn. Men både ved nr 2 og nr 3 har vi fortalt det fra uge 5/6 stykker. Det er så lettende at fortælle. Intet at skjule. 

Anmeld Citér

21. juli 2023

Tip!

Det kan gå galt dagen efter scanningen (nf), uge 16, uge 20 og helt frem til fødslen. Blot fordi man er efter uge 12, betyder det ikke der man er mere sikker end før uge 12. 
Med min lille søn der nu er knap 6 mdr, der delte vi det tidligt - for jeg var bare hamrende træt. 
Jeg har mistet min nevø, der aldrig kom levende til verden, og min søster var i uge 38. 
Del det når I har lyst - og ikke hvad andre gør.

Anmeld Citér

21. juli 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vi kæmpede læænge og sagde det derfor til de nærmeste samme dag som test og weekenden efter Vi "offentliggjorde" det på Facebook Fredag 13. Marts 2020 da landet blev lukket ned  

Jeg ville sige det til de tætteste

Anmeld Citér

21. juli 2023

Ananas

HilliHallo skriver:

Jeg forstår ikke alt der "tys-tys" frem til nakkefold. Tænk nu hvis det går galt... Og hvad? Så skal man stå alene med sorgen? Der kan man virkelig tale om at skabe og bygge et kæmpe tabu. Og tabuer er jeg ikke fan af. 

Vi ventede troligt med at fortælle noget ved første barn. Men både ved nr 2 og nr 3 har vi fortalt det fra uge 5/6 stykker. Det er så lettende at fortælle. Intet at skjule. 

Fuldstændig enig

Anmeld Citér

21. juli 2023

Anonym

Da vi ventede vores første barn, tænkte vi slet ikke over noget med "hvornår". Vi ringede og sagde det til bedsterne med det samme - altså 10 minutter efter test vidste alle det.

Da vi ventede nr 2 sagde vi det i uge 5-6 stykker.

Med nr. 3 var det egentlig meningen at vi ville vente ad hensyn til børnene og ventetiden, men katten slap ud af sækken - også i uge 7-8 stykker.

Jeg har altid tænkt at hvis det gik galt ville jeg helst kunne dele sorgen, men har været forskånet for at have brug for det..

Anmeld Citér

22. juli 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Vi står endelig med en positiv test og er så lykkelige. Vi er ca 4+5 og vi ved selvfølgelig at der er en risiko, da det er meget tidligt. Ved første barn ventede vi til efter nakkefold med at fortælle det, men denne gang vil vi gerne have andre og dele det med

Hvornår fortalte i det ? Skal vi vente 

Stort tillykke

I skal gøre lige præcis det der føles rigtig for jer! Intet er mere eller mindre rigtigt

Efter 3 ufrivillige aborter, og 4. gang var lykkens gang, fortalte vi det nærmeste familie 6+5/6+6 efter tidlig scanning. Nærmeste venner efter NF, og sociale medier efter kønsscanning i 14+ det var for os det helt rigtige at gøre. 

Anmeld Citér

22. juli 2023

Anonym

Jeg har været gravid 7 gange og vi har fortalt det efter positiv test til vores forældre alle 5 gange. Vi mistede to af gangene og det var rart med støtte og forståelse hvis det gik galt som det jo desværre har gjort

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.