Jeres mening ift gaver.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2023

AnoMor

Anonym skriver:

4 søskende - en af dem har en baby. 

Forældre tager på ferie. Har dyr gave med til 3 af de her søskende + babyen. Den ene søskende, som er mor, får en lille ting (da hendes baby har fået gave også). 

Forskelsbehandler man her eller hvad ville I gøre? Håber det giver mening.. 

I teorien forskelbehandles der vel. Men kan ikke se noget problem med det. 

Jeg ville da ihverfald elske mere at få noget til mit barn end til mig selv. 
alternativet skulle jo være at baby ikke fik noget. Men bedsteforældre har der nu engang som oftest med at tænke børnebørn over børn og de har måske også et budget at holde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

4 søskende - en af dem har en baby. 

Forældre tager på ferie. Har dyr gave med til 3 af de her søskende + babyen. Den ene søskende, som er mor, får en lille ting (da hendes baby har fået gave også). 

Forskelsbehandler man her eller hvad ville I gøre? Håber det giver mening.. 

I kroner og øre har mor+baby sikkert fået for det samme som dem uden børn. Så nej der er ikke blevet forskels behandlet.
Og jeg har det helt fint som forældre med at jeg ikke får en gave mere, så længe mine børn får gaver. 
jeg får som forældre en større glæde af at se mine børn blive husket med en spontan gave end hvis jeg selv får en spontan gave. 

Anmeld Citér

21. juli 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det ville jeg have det så fint med!

Synes ikke det er forskelsbehandling. Beløbet til mor+barn er sikkert det samme.

Anmeld Citér

21. juli 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg vil gå imod strømmen og sige ja det er forskelsbehandling, men om det er forkert er en anden sag.

men var eksemplet at et par havde to børn, hvor den ene havde to børn og den anden kun et, så tror jeg de fleste ville synes det var mærkeligt hvis ene barnet fik dobbelt så store gaver som de to andre selvom det er det samme gave budgettet er delt pr barn.

personligt syntes jeg det er mærkeligt at blande gaver til børn og børnebørn sammen i en pulje, og kan også godt forstå en skuffelse over at man som mor pludselig ikke længere er vigtig og bare barnebarnets vedhæng.

men når alt det er skrevet, så var der købt gaver til alle og størrelsen ville ikke gøre mig noget.

Anmeld Citér

21. juli 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det er tanken der tæller

Anmeld Citér

22. juli 2023

Kir

Jeg synes også det er forskelsbehandling. Og synes det er mærkeligt at ens mor status pludselig betyder man ikke må få gaver. Så ville det give mere mening hvid reglen var at når man blev voksen så fik man ikke gaver mere. Jeg ville blive ked af det hvis jeg var den der ikke fik en gave og mine 3 søskende gjorde. Er enig i det en anden skriver, at det er underligt at blande gaver til børn og børnebørn sammen.

Synes ikke argumentet med at forældrene har et budget holder, så kan de jo købe lidt billigere ting så alle fire søskende og barnebarnet alle kan få noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.