P-pille stop,uregelmæssig menstruation,gravilitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2023

TLO

Jeg fik en henvisning til en obstetriker og blev så scannet flere gange, så han kunne holde øje med, at min(e) follikler voksede + der ikke var mere end 2. Det var ham som gav mig recept på piller. Tror det var pergotime  men det er jo som sagt meget længe siden.

Det er altså ikke nogen, du blot kan få via egen læge. Du skal have en henvisning til ferrililetesbehandling, og så skal du følges med scanninger.

Jeg tænker ikke, din menses ikke været fraværende længe nok endnu til, at din egen læge vil give dig en henvisning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2023

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Jeg fik en henvisning til en obstetriker og blev så scannet flere gange, så han kunne holde øje med, at min(e) follikler voksede + der ikke var mere end 2. Det var ham som gav mig recept på piller. Tror det var pergotime  men det er jo som sagt meget længe siden.

Det er altså ikke nogen, du blot kan få via egen læge. Du skal have en henvisning til ferrililetesbehandling, og så skal du følges med scanninger.

Jeg tænker ikke, din menses ikke været fraværende længe nok endnu til, at din egen læge vil give dig en henvisning.

Okay, tak for svar. Nej, tænker også jeg må vente lidt endnu og se det an. 

Anmeld Citér

21. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic
Anonym skriver:

Jeg har faktisk selv haft tanken, om det kunne være pcos. Må jeg spørge, hvilken betydning diagnosen har haft for dig? ��

Min søn er lavet i 3. Cyklus, der havde jeg også pcos, men vidste det ikke. Vi begyndte projekt Nr. 2 for længe siden og der gik jeg ind i en stresset periode. Min mens lyder meget som din, jeg begyndte at få nogle sorte hår på hagen og hårtab. Døjer med overvægt og er insulinresistent. Nu er vi i behandling og er stadig ikke gravid

Anmeld Citér

21. juli 2023

Anonym

Jeg havde 3 p pille stop inden p. 

1. 6 måneder uden mens. Fik mig undersøgt og fik afvide at graviditet på normal kunne være en udfordringer.

2. Stop og pga ovenstående 2 måneder

3. Stop pga pb.  Gravid i 2 forsøg (naturlig)

Gravid med nr 2 efter 3 forsøg (naturlig)

Efterfølgende hørt at p pille stop er en god løsning inden pb for at kroppen hurtigere kan vende tilbage til sit naturlige. 

Nu er jeg så på spiral nr 2. Og jeg har ingen mens overhovedet. 

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Min søn er lavet i 3. Cyklus, der havde jeg også pcos, men vidste det ikke. Vi begyndte projekt Nr. 2 for længe siden og der gik jeg ind i en stresset periode. Min mens lyder meget som din, jeg begyndte at få nogle sorte hår på hagen og hårtab. Døjer med overvægt og er insulinresistent. Nu er vi i behandling og er stadig ikke gravid

Okay, tak fordi du vil dele det. Krydser fingrer for det snart lykkes for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.