P-pille stop,uregelmæssig menstruation,gravilitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.831 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej alle

Håber I kan hjælpe. 

Jeg stoppede på p-piller i januar og fik herefter menstruation som vanligt. Herefter har min menstruation været meget uregelmæssig, herunder 32 dage, 36 dage, 44 dage og i denne cyklus er jeg nu på dag 57 og har ikke fået min menstruation. 

Jeg har selvfølgelig testet for graviditet, men disse viser alle negative desværre. Kan jeg være gravid alligevel? Og hvis ikke, er det så meget unormalt og noget der bør tjekkes?

Jeg har oplevet menstruationslignende smerte i underlivet de sidste uger, samt ømme bryster. 

Andre der har oplevet noget lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2023

Anonym

Der kan jo gå op til et år før din cyklus er normal efter stop på p-piller, så det kan sagtens være det som spiller ind stadigvæk. 

Jeg vil dog mene du ikke er gravid så længe testen er negativ. Min læge vil ikke gøre noget før mens udebliver i 90 dage eller medmindre man kun har mens få gange om året. Det skader jo ikke at give din læge et kald

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

https://www.marlenedencker.dk/hvad-er-post-p-pille-pcos

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Sådan som du beskriver din cyklus, sådan var starten på mit pcos. Jeg ville give lægen et kald, så du kan få en henvisning til gyn

Anmeld Citér

18. juli 2023

TLO

Da jeg for snart 20 år siden stoppede m p-piller ifm pb, så opførte min krop sig som din. De første par gange kom menses som venligt, og så ingenting. Min læge sendte mig efter 6 mdr til gynækolog, som sagde jeg blot skulle have lidt hormon for at sparke min cyklus i gang igen. Blev gravid i 2. forsøg og derefter har min mens kørt efter en snor, indtil jeg ramte overgangsalderen.

Giv din læge et kald og hør, hvornår hun/han vil se dig.

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der kan jo gå op til et år før din cyklus er normal efter stop på p-piller, så det kan sagtens være det som spiller ind stadigvæk. 

Jeg vil dog mene du ikke er gravid så længe testen er negativ. Min læge vil ikke gøre noget før mens udebliver i 90 dage eller medmindre man kun har mens få gange om året. Det skader jo ikke at give din læge et kald

Ja, det er rigtigt, synes bare stadig det er mærkeligt, at det er så uregelmæssig. Synes man bliver helt nervøs for, om der er noget galt. 

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

https://www.marlenedencker.dk/hvad-er-post-p-pille-pcos

Tak, det vil jeg læse. 

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Sådan som du beskriver din cyklus, sådan var starten på mit pcos. Jeg ville give lægen et kald, så du kan få en henvisning til gyn

Jeg har faktisk selv haft tanken, om det kunne være pcos. Må jeg spørge, hvilken betydning diagnosen har haft for dig? ��

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Da jeg for snart 20 år siden stoppede m p-piller ifm pb, så opførte min krop sig som din. De første par gange kom menses som venligt, og så ingenting. Min læge sendte mig efter 6 mdr til gynækolog, som sagde jeg blot skulle have lidt hormon for at sparke min cyklus i gang igen. Blev gravid i 2. forsøg og derefter har min mens kørt efter en snor, indtil jeg ramte overgangsalderen.

Tak for svar, det vil jeg gøre, krydser for, at det blot er det, og jeg kan blive gravid

Anmeld Citér

21. juli 2023

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Har lige været til lægen, og umiddelbart vil de ikke gøre noget ved det. De kendte ikke til, at man kunne få et hormon for at sætte gang i det. Vil du hjælpe med, hvad det var du fik?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.