Kunne det med at være bange for at være alene på værelset og at i ikke hører hende læses med en baby alarm? Det havde vi hos min datter i en periode hvor hun oplevede at vågne om natten og være helt alene. Så ville hun ikke sove alene, men med en baby alarm så vidste hun at hun kunne kalde hvis hun havde brug for os og så kunne vi høre hende. Hun brugte det kun et par enkelte gange og så gik det i sig selv igen.
Ifht den lange indsovning så kunne i prøve nogen af de mange børne meditationer der er lavet som godnathistorier. De kan både læses af forældrene med findes også på YouTube eller Spotify.
Så hun ligger selv og må høre historie i 15 minutter og så slukkes der. Og så nogle spilleregler for hvad man må efter sengetid. Her får man sidste udkald inden sengetid. Så hvis du skal nå at have en bid mad, noget vand eller finde en bamse så er det nu, for om xx minutter skal vi børste tænder og i seng. Jeg synes faktisk det nogen gange er givtigt at bruge 5 minutter på sengekanten og lige tale dagen igennem. Hvad er der sket, hvem har du leget med, fik i kødboller til frokost, tale om hvad i har lavet sammen om eftermiddagen..og så plejer jeg at spørge om der er noget hun vil fortælle mig for så er det nu og ellers må hun gemme det til imorgen.
Anmeld
Citér