Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vores ældste taber sin første mælketand når som helst, så manden og jeg snakkede om tandfeen her i aften.
Hvad giver tandfeen hos jer?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det er lidt forskelligt - men det er som regel 20 kroner. Nogle gange har tandfeen dog været i en frygtelig knibe, fx hvis hun har glemt at hæve kontanter eller hvis tanden er faldet ud et andet sted end hjemme - så har hun i stedet måtte finde en lille pose slik frem, en pakke hårspænder, eller anden forkælelse
Hos os har der været en lidt større gave ved første tand og derefter lidt forskelligt f. Eks 5kr og en slikkepind, 20kr, robucks eller andre pakker til spil på iPad’en.
20
Hos os har det været hvad vi har kunne trylle frem af mønter Vi har virkelig sjældent kontanter. Men som regel et sted mellem 10-30kr.
Hos os lægger børnene tanden i et glas vand og så tager tandfeen tanden og lægger penge i glasset. Don’t ask me why… Sådan er både min mand og jeg vokset op. Alle jeg taler med har dem under puden.
Hos os giver tandfeen 50 kr for første tand, 2 tand giver hun 10 kr for, denne tand får barnet selv lov til at beholde. 3-6 tand får man 20 kr for.
Derefter er det slut med tandfeen.
20 kr . Og kun ved 1 tand.
10kr og et Anders And blad
20 kr og ved alle tænder selvfølgelig, ellers holder historien ikke rigtig om tandfeen og tænderne tager hun selvfølgelig
20 kr for første tand og 10 kr for de efterfølgende
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128