Min tænder knækker!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.020 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg døjer med at mine kind tænder knækker for mig, og jeg er ærlig talt ved at blive lidt nervøs Jeg har ikke råd til at gå til tandlæge, og det resulterer så i, at mine tænder er dårlige. Jeg fik i sin tid at vide, at der var en del kindtænder (de øverste) der skulle rodbehandles, og det ville koste over 50.000 kr!!!!   Jeg fik det aldrig lavet pga økonomi! Det er jo sindsygt dyrt!! 
Men jeg kan så se, at på “Godt Smils” hjemmeside, at man kan få hjælp til finansiering. Altså lån åbenbart. Hvor man på en må afdrager hver måned. Er der nogen der har erfaringer med det?? 
Udover økonomien, så syntes jeg er det mega flovt at komme til tandlægen med så dårlig en tandstatus som jeg har, og jeg er altså kun 35 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2023

Anonym

Kender ikke til økonomi delen, meen vil alligevel skrive at du ikke skal være flov, jo før, jo bedre, du skal jo trodsalt have dine tænder mange år endnu

Anmeld Citér

13. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kender ikke til økonomi delen, meen vil alligevel skrive at du ikke skal være flov, jo før, jo bedre, du skal jo trodsalt have dine tænder mange år endnu

Og det er også derfor jeg bliver nervøs, for vil ikke være tandløs allerede nu  
Kan umiddelbart se og mærke, at det er 1 kindtand i hver side af overmunden der er knækket Fortryder virkelig, at jeg ikke bare er gået regelmæssigt til tandlæge Øv hvor er jeg dum!

Anmeld Citér

14. juli 2023

Anonym

Flere tandlæger køre med afbetaling. 

Kontakt dem du har evt hørt godt om via veninder og familie og fortæl din situation. 

Nogle pengene kan du måske lægge jer i starten. (vise at du er villig til at betale) også ligge en beh plan for dig. 

Anmeld Citér

14. juli 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Du skal ikke være flov, vi ser tænder hele dagen og er vant til lidt af hvert

vi tænker slet ikke over det, det der går gennem mit hovede og kollegaer er hvordan vi løser problemerne bedst muligt, jeg tænker altid løsning og alder og hvordan man kunne gøre det bedst 

vi arbejder sammen med denti.dk det er en finansierings mulighed, virkelig nem

du bliver kredit vurderet som i andre lån, typisk får mine patienter 30.000-50.000 og efter hver behandling trækker vi pengene fra dem via dit mit id når du står på klinikken, super nemt og hurtigt

det er selvfølgelig i Odense ved ikke hvor du er fra? 

Anmeld Citér

14. juli 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Der er virkelig mange der har dårlige tænder fordi det er dyrt at gå til tandlægen, så du skal slet ikke være flov

Anmeld Citér

14. juli 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

Du skal ikke være flov, vi ser tænder hele dagen og er vant til lidt af hvert

vi tænker slet ikke over det, det der går gennem mit hovede og kollegaer er hvordan vi løser problemerne bedst muligt, jeg tænker altid løsning og alder og hvordan man kunne gøre det bedst 

vi arbejder sammen med denti.dk det er en finansierings mulighed, virkelig nem

du bliver kredit vurderet som i andre lån, typisk får mine patienter 30.000-50.000 og efter hver behandling trækker vi pengene fra dem via dit mit id når du står på klinikken, super nemt og hurtigt

det er selvfølgelig i Odense ved ikke hvor du er fra? 

Jeg er fra Sønderjylland

Anmeld Citér

15. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg døjer med at mine kind tænder knækker for mig, og jeg er ærlig talt ved at blive lidt nervøs Jeg har ikke råd til at gå til tandlæge, og det resulterer så i, at mine tænder er dårlige. Jeg fik i sin tid at vide, at der var en del kindtænder (de øverste) der skulle rodbehandles, og det ville koste over 50.000 kr!!!!   Jeg fik det aldrig lavet pga økonomi! Det er jo sindsygt dyrt!! 
Men jeg kan så se, at på “Godt Smils” hjemmeside, at man kan få hjælp til finansiering. Altså lån åbenbart. Hvor man på en må afdrager hver måned. Er der nogen der har erfaringer med det?? 
Udover økonomien, så syntes jeg er det mega flovt at komme til tandlægen med så dårlig en tandstatus som jeg har, og jeg er altså kun 35 år

Jeg har heller ikke råd til tandlæge. Så jeg hae fået afbetalingsordning hos min. 
jeg betaler 400 kr om måneden. 
jeg har fået oprettet et lån hos dem uden renter pg gebyrer på 9000 kr. 

Anmeld Citér

15. juli 2023

Kir

Det lyder som en rigtig træls situation at stå i. Men der er mange der gar det som dig, og jeg lover dig at tandlægen ikke tænker dårligt om dig. De ved godt at mange, af forskellige grunde, har problemer med at få ordnet tænderne.

Jeg ved at man kan søge hos kommunen om at få tilskud til tandlægeregningen. Du kan finde info om det på borger.dk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.