Kontakt i løbet af dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2023

lineog4

Ingen kontakt på en arbejdsdag - har kun mig telefon på mig til nødsituationer og selv der vil jeg langt hellere de vælger at kontakte kontoret, for kan sagtens være min telefon er i et andet lokale. 

Min mand skriver, hvis han er forsinket, og ellers kontakter kun on noget praktiske fx gider du tage mælk med hjem.

Når vi er ude pga socialt forventer jeg ingen kontakt, hvis med overnatning forventer jeg et ring til børnene, men det er han ikke for god til.

Selvsagt forventer jeg besked ved ændrede aftaler, forsinkelser eller lignende, men derudover så ses vi jo lige om lidt og der nyder jeg et kram og et jeg elsker dig, men har ikke behov for det i min hverdag på arbejde, for der er jeg Line på arbejde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2023

Anonym

Min mand og jeg snik-snakker hver morgen, når vi kører på job. Ca. 25 minutter.

Det er mega hyggeligt at starte morgenen med “morgenkaffe” i hver sin bil, men tale sammen om alt og intet og praktik. 

I løbet af en dag har vi begge relativt travlt og skriver sjældent, med mindre der er noget uventet/ændringer i planer/syge børn osv. Hvis der er tid kan vi sende et hjerte eller lignende. Men ingen af os føler os nedprioriteret hvis den anden ikke svarer. 

Når vi er ude, det er primært mig. Så skriver vi sjældent sammen. Måske sender et hjerte. Men forventer ikke svar tilbage. Jeg sidder ikke med telefonen, og sms’er hvis jeg er ude og hygge med andre. 

Vi har egentlig aldrig talt om det. Det virker som om det fungerer. Jeg har det i hvert fald fint med det og har følelsen af at min mand synes det samme som jeg. 

Anmeld Citér

10. juli 2023

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Vi skriver sammen flere gange dagligt om alt og ingenting❤️

Anmeld Citér

10. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg ved ikke om jeg er lidt for følsom eller det faktisk er et problem andre står med, men hvor meget kontakter jeres mand/sammemboende kærester jer i løbet af en dag? 
Jeg høre aldrig fra min kæreste lige så snart han er ude af døren om morgen medmindre jeg skriver til ham. Selv når han ikke er på arbejde, men evt bare er ude, er det, det samme. 
men jeg ser jo ham herhjemme tage telefonen med det samme, svare folk når telefonen bipper osv, faktisk forlader den telefon aldrig hans hånd når han er hjemme, eller mig og ham er ude, så jeg føler mig lidt nedprioteret og er i tvivl om det måske bare er mig som kræver for meget? Det er jo ikke fordi der bliver snakket meget alligevel når han kommer hjem træt og bare vil kople af

Det er måske normalt efter flere år sammen, at man ikke længere har behov for at snakke sammen i løbet af en dag? 

Ud fra din besked lyder det til at være et større problem at din kærestes telefonen “aldrig forlader hans hånd” hverken hjemme eller ude og at han altid er på og svarer alt og alle. Det lyder da dødssygt og uinspirerende at være sammen med et menneske der hele tiden har en skærm i hånden.

Ift. beskeder i det daglige eller når vi er ude: Ingen faste “rutiner”… en kærlig besked ryger som regel afsted en gang eller to om dagen, eller vi skriver hvis noget praktisk skal koordineres. 

Derhjemme bruger vi ikke telefoner når vi er sammen med hinanden eller med ungerne… 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.