Kontakt i løbet af dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.853 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om jeg er lidt for følsom eller det faktisk er et problem andre står med, men hvor meget kontakter jeres mand/sammemboende kærester jer i løbet af en dag? 
Jeg høre aldrig fra min kæreste lige så snart han er ude af døren om morgen medmindre jeg skriver til ham. Selv når han ikke er på arbejde, men evt bare er ude, er det, det samme. 
men jeg ser jo ham herhjemme tage telefonen med det samme, svare folk når telefonen bipper osv, faktisk forlader den telefon aldrig hans hånd når han er hjemme, eller mig og ham er ude, så jeg føler mig lidt nedprioteret og er i tvivl om det måske bare er mig som kræver for meget? Det er jo ikke fordi der bliver snakket meget alligevel når han kommer hjem træt og bare vil kople af

Det er måske normalt efter flere år sammen, at man ikke længere har behov for at snakke sammen i løbet af en dag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg ved ikke om jeg er lidt for følsom eller det faktisk er et problem andre står med, men hvor meget kontakter jeres mand/sammemboende kærester jer i løbet af en dag? 
Jeg høre aldrig fra min kæreste lige så snart han er ude af døren om morgen medmindre jeg skriver til ham. Selv når han ikke er på arbejde, men evt bare er ude, er det, det samme. 
men jeg ser jo ham herhjemme tage telefonen med det samme, svare folk når telefonen bipper osv, faktisk forlader den telefon aldrig hans hånd når han er hjemme, eller mig og ham er ude, så jeg føler mig lidt nedprioteret og er i tvivl om det måske bare er mig som kræver for meget? Det er jo ikke fordi der bliver snakket meget alligevel når han kommer hjem træt og bare vil kople af

Det er måske normalt efter flere år sammen, at man ikke længere har behov for at snakke sammen i løbet af en dag? 

Hos os kommer det meget an på hvor travlt vi hver især har på vores job  = jo mere travlt, jo mindre kontakt. Hvis en af os er ude socialt , så kontakter vi som sådan ikke hinanden, medmindre det er for at ringe efter et lift  

Her fungerer det fint, men hvis du er ked af det, så syntes jeg, at du skal snakke med din partner om det.

Anmeld Citér

7. juli 2023

SAVI

Her er det lige omvendt. 
Hvis min er ude eller jeg er ude kontakter jeg ikke ham, heller ikke når jeg er på job og han er. 
Han er god til at ringe eller skrive i løbet af dagen men han ved også godt at der kan gå timer før jeg vender retur, men jeg skal nok gøre det. 

Jeg har egentligt aldrig set det som er problem, jeg tror bare ikke jeg har behovet. Når han er ude skal han have lov til at hygge sig og han skal nok henvende sig hvis der er noget, arbejdet har vi travlt. Så med mindre det er vigtigt må han vente til jeg har fri eller en pause med at ringe retur.

Anmeld Citér

7. juli 2023

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Vi skriver ikke sammen i løbet af dagen. Kun hvis der er noget vigtigt. Hele ikke hvis vi er i byen alene. Det har vi aldrig gjort��

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

Så ingen skriver lige for at opdatere om ændring i planer osv?  
Når man bor sammen er det ihvertfald for mig rart at vide om han er hjemme til spisetid eller om han havde andre planer, og de planer får jeg ikke afvide, medmindre jeg kontakter ham, og så er det altid lidt last minut jeg får tingene afvide, så jeg kan aldrig få dem dagen før, så jeg kan planlægge ud efter det

Anmeld Citér

7. juli 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Her er det kun, hvis der sker noget uventet, som gør vi skal koordinere eller hvis der skal opdateres efter et lægebesøg eller lign.

hvis vi er væk med overnatning er det som oftest kun pga børnene vi ringer hjem.

Anmeld Citér

7. juli 2023

Pb18

Anonym skriver:

Når man bor sammen er det ihvertfald for mig rart at vide om han er hjemme til spisetid eller om han havde andre planer, og de planer får jeg ikke afvide, medmindre jeg kontakter ham, og så er det altid lidt last minut jeg får tingene afvide, så jeg kan aldrig få dem dagen før, så jeg kan planlægge ud efter det

Altså med mindre andet er aftalt, så vil jeg da som udgangspunkt antage at vi alle spiser med og ændrede min mand planer uden at informere mig, ville jeg blive godt knotten og mene at det var respektløst. Har I børn? For så er hele eftermiddagen/aftenen jo noget der skal koordineres og man kan ikke bare melde sig ud uden at give besked.

Ift dit oprindelige spørgsmål, så skriver jeg mere til min mand end han skriver til mig i løbet af en dag. Han er mere til at ringe når han er på vej hjem, mens jeg foretrækker at skrive når der er noget jeg kommer i tanke om - så ved jeg at jeg husker det. 

Anmeld Citér

7. juli 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jo selvfølgelig hvis der ændringer i planer, men jeg troede du mente, bare såen almindelig snik snak kontakt.

Anmeld Citér

7. juli 2023

SAVI

Anonym skriver:

Som udgangspunkt kommer alle hjem efter arbejde og børnene skole/sfo. Hvis der er dukket noget uforudset op for den ene eller man er lidt forsinket så giver man selvfølgelig lige besked. 
hvis det er vigtigt og der skal koordineres noget sender vi lige en sms til den anden.

Anmeld Citér

7. juli 2023

B&J

Arbejde eller ude ja så kommer der på et eller andet tidspunkt elsker dig eller savner dig eller hvis der er nåede vi lige tænker på.

Det sker stort set hver dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.