Opvågninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.862 visninger
16 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2023

Darling

Hej med jer

Vores søn har sovet igennem siden han var 2 måneder uden opvågninger, nu er han 10 måneder. Fra han var 8 måneder begyndte han at vågne 2-3 gange om natten, vi synes det er ved at være hårdt nu. Er der noget vi kan gøre? Eller skal vi bare hænge i. Han får en flaske hver gang han vågner, han vil ikke have vand og han er svær at trøste. Han får 3 måltider om dagen og 2-3 mellemmåltider, så sult tænker vi ikke det er. Måske tryghed eller bare en fase.

Andre der har oplevet det samme? Og hvornår gik det over

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Darling skriver:

Hej med jer

Vores søn har sovet igennem siden han var 2 måneder uden opvågninger, nu er han 10 måneder. Fra han var 8 måneder begyndte han at vågne 2-3 gange om natten, vi synes det er ved at være hårdt nu. Er der noget vi kan gøre? Eller skal vi bare hænge i. Han får en flaske hver gang han vågner, han vil ikke have vand og han er svær at trøste. Han får 3 måltider om dagen og 2-3 mellemmåltider, så sult tænker vi ikke det er. Måske tryghed eller bare en fase.

Er han i gang med et tigerspring? Det er længe siden at jeg har haft små børn, så kan ikke huske hvornår de er. Men måske?

Anmeld Citér

7. juli 2023

Darling

Mom skriver:

Er han i gang med et tigerspring? Det er længe siden at jeg har haft små børn, så kan ikke huske hvornår de er. Men måske?

Vi går ikke rigtig op i tigerspring så pas

Det er vores første barn, så det hele er stadig nyt

Anmeld Citér

7. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder for mig ret almindeligt og som et meget normalt mønster… men måske tre flasker om natten er i overkanten og med fordel kan drosles ned - og trøst gives på anden vis sammen med uanede mængder tålmodighed. Alt er en fase, som du skriver - men afbrudt søvn er helt almindelig de første år, desværre

Anmeld Citér

7. juli 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det er helt normalt og kan skifte flere gange det næste års tid. Nyd at I har haft så lang tid med nogenlunde god og stabil søvn

Det kan både være tigerspring, tryghed, separation, mareridt, udvikling af søvnen og meget andet. 

Tigerspring kan være meget gode at holde øje med, da de tit forklarer når der sker ændringer.

Anmeld Citér

7. juli 2023

AnoMor

Darling skriver:

Hej med jer

Min søn begyndte også at vågne meget deromkring. Vi havde altid samsovet. Da han kom i egen seng sov han igennem igen. Han trivedes ikke med samsovning mere. 

Anmeld Citér

7. juli 2023

Darling

StortOgSmåt skriver:

Det lyder for mig ret almindeligt og som et meget normalt mønster… men måske tre flasker om natten er i overkanten og med fordel kan drosles ned - og trøst gives på anden vis sammen med uanede mængder tålmodighed. Alt er en fase, som du skriver - men afbrudt søvn er helt almindelig de første år, desværre

Han får en flaske klokken 2 og de andre gange er set nok enten at tage ham op eller ligge ham til til os  vi har bare Almeida været vant til det fra 2 til 8 måneder har gan sovet 10 måneder sammenlagt hver nat uden at vågne

Anmeld Citér

7. juli 2023

Darling

AnoMor skriver:

Min søn begyndte også at vågne meget deromkring. Vi havde altid samsovet. Da han kom i egen seng sov han igennem igen. Han trivedes ikke med samsovning mere. 

Vi har aldrig sammensovet da det slet ikke er noget vi gider  han har sovet på eget værelset siden han var 6 måneder og ellers i en bedside/hans barnevogn  nu er vi dog desværre tvunget til at tage ham ind i sengen ved anden opvågning for ellers sover han ikke

Anmeld Citér

7. juli 2023

Darling

Savanna skriver:

Det er helt normalt og kan skifte flere gange det næste års tid. Nyd at I har haft så lang tid med nogenlunde god og stabil søvn

Det kan både være tigerspring, tryghed, separation, mareridt, udvikling af søvnen og meget andet. 

Tigerspring kan være meget gode at holde øje med, da de tit forklarer når der sker ændringer.

Vi har fulgt tigerspring lidt i starten, men vi tror ikke rigtig på det  han har altid haft mange mareridt og grædt rigtig meget i søvne hele sit liv. Der er hårdt at være i da vi ikke sover ordentligt. Min kærestes barsel slutter snart og jeg er gravid med barn nummer to, snart 25 uger henne

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym

Darling skriver:

Vi har fulgt tigerspring lidt i starten, men vi tror ikke rigtig på det  han har altid haft mange mareridt og grædt rigtig meget i søvne hele sit liv. Der er hårdt at være i da vi ikke sover ordentligt. Min kærestes barsel slutter snart og jeg er gravid med barn nummer to, snart 25 uger henne

Hjælper det hvis vi kalder det udviklingsspring frem for tigerspring? Det er ikke noget man kan tro på eller ej men udviklingsmæssige spring, ligesom når de ligger i maven og udvikler sig.

Børn er selvfølgelig forskellige og reagerer forskelligt (mere eller mindre, eller slet ikke) når deres hjerner tager nogle ryk i udviklingen og de tilegner sig nye færdigheder.  

Når de store ryk kommer på forskellige tidspunkter, og ved de helt store ryk, når de kommer op i 3-5 års alderen, kan de i perioder ligefrem gå tilbage i deres udvikling imens de er ved at tilegne sig nye færdigheder. 

Der er ved 1 år et kæmpe udviklingsspring som påvirker søvnen hos mange børn.

Man behøver ikke gå op i det eller 'tro' på det, men det kan nogle gange være lidt rart at vide at der er forklaring og at pinslerne går over igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.