Anonym skriver:
Ja jeg har også spurgt i en ammegruppe og der fik jeg bare at vide at baby nok bliver ved med at vågne så jeg kan lige så godt fortsætte amning. Men det er ikke det at baby vågner som er problemet, det er selve det at amme
Min sundhedsplejerske sagde nemlig at jegni hvert fald ikke må give klemmeposer fordi det må de ikke anbefale?
Har de kunne spise direkte af poserne sådan halvt i søvne, og stoppede de selv med det eller tilbød i langsomt mindre for hver nat?
Det er jo også sandt men bare ikke relevant i dit tilfælde. Min mand og jeg har gjort følgende med succes som alternativ til amning, når baby har virket sulten om natten:
Baby har siddet halvt op i mine arme, og så har jeg holdt posen for at undgå griseri. Jeg har tilbudt vand først, og tit har det virket. Ellers frugtgrøden, som de har fået lov at spise så meget af, de havde lyst til. I starten har det været 1-2 poser hver nat, men det har været en relativ kort fase. Så har det været en hver nat, nogle nætter ingen. Stille og roligt er det stoppet helt. Jeg kan huske, at min den mellemste kun fik tilbudt vand, da hun var 15 måneder.
Sundhedsplejersken er nok bange for, at det bliver en vane og bekymret for tænderne. Begge dele er valide bekymringer, men hvad skal man ellers gøre? Jeg har ikke selv noget bedre bud. Mine ældste er 4 og 6 og har aldrig haft huller eller lignende.
Anmeld
Citér