Natafvænning baby sulten om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.455 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej jeg har et spørgsmål

Når man gerne vil stoppe med at amme om natten (så der er 12 timer uden amning) baby er knap et år og selvfølgelig sulten om natten endnu.. har prøvet med vand i flaske men baby falder ikke i søvn igen. Er heller ikke sur, bare vågen. Tænker det er pga sult. Vil ikke bruge MME og vil helst være fri for udmalkning og hente/varme mælk om natten.

Hvad så?

Kan man bruge de der klemmeposer i stedet + flaske med vand?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Anonym skriver:

Hej jeg har et spørgsmål

Når man gerne vil stoppe med at amme om natten (så der er 12 timer uden amning) baby er knap et år og selvfølgelig sulten om natten endnu.. har prøvet med vand i flaske men baby falder ikke i søvn igen. Er heller ikke sur, bare vågen. Tænker det er pga sult. Vil ikke bruge MME og vil helst være fri for udmalkning og hente/varme mælk om natten.

Hvad så?

Kan man bruge de der klemmeposer i stedet + flaske med vand?

Får baby rigeligt med aftengrød inden der siges godnat? 

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

Sjæleven skriver:

Får baby rigeligt med aftengrød inden der siges godnat? 

Det er egentlig noget tid siden vi har brugt decideret grød

Vi spiser omkring kl 18, hvor baby bare spiser selv (spiser godt) nogle gange hjælper jeg lidt til, og så plejer jeg lige at toppe op med en amning derefter og så skifte og putte senest 19

De første opvågninger (hvis der er nogle) frem til kl 23, altså 4 timer, går fint uden noget, Så det er mest derefter "problemet" er

Anmeld Citér

7. juli 2023

fehår

Klokken 19 er tidlig putning for en baby, hvis du forventer, baby skal gå hele natten uden mad. Har du prøvet at putte senere? 12 timer uden mad er måske ikke helt realistisk. Det har ingen af mine kunnet i den alder, men de har gået 9-10 timer uden mad.

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Klokken 19 er tidlig putning for en baby, hvis du forventer, baby skal gå hele natten uden mad. Har du prøvet at putte senere? 12 timer uden mad er måske ikke helt realistisk. Det har ingen af mine kunnet i den alder, men de har gået 9-10 timer uden mad.

Baby er simpelthen så træt der at vi ikke kan trække den. Jeg tænker heller ikker ikke at 12 timer uden mad er realistisk. Det er mere sådan hvad gør man så -hvad kan man have med op og tilbyde i løbet af natten? Det er for at minimere hvor meget frem og tilbage mellem soveværelset og køkkenet der bliver for min partner, og jeg vil have mest ro på at jeg selv "dik styr på det" så jeg ved at det virker. Om ikke så længe starter jeg med at arbejde, og jeg arbejder 12 timers vagter om natten. Så brysterne er der bare ikke..

Anmeld Citér

7. juli 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du gerne vil at dit barn skal sove igennem natten uden mad, så tænker jeg det vil være en god ide med grød lige inden sengetid.

Også kan der godt være en overgangsperiode hvor barnet skal have noget mad om natten, en banan eller brød i sengen.

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis du gerne vil at dit barn skal sove igennem natten uden mad, så tænker jeg det vil være en god ide med grød lige inden sengetid.

Også kan der godt være en overgangsperiode hvor barnet skal have noget mad om natten, en banan eller brød i sengen.

Jeg har intet krav om at baby intet må få, blot at mine bryster ikke skal involveres

Men ja det er værd at prøve at give reel grød før putning

Anmeld Citér

7. juli 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Vi har haft glæde af en moset banan om natten. Det er nemt at have en banen ved siden af sengen og det kræver minimum indsats at mose om natten og så give. Der er en del sukker i så det er ikke det bedste for bisserne, men har helt ærlig valgt søvn over hensyn til tænderne

Anmeld Citér

8. juli 2023

fehår

Anonym skriver:

Baby er simpelthen så træt der at vi ikke kan trække den. Jeg tænker heller ikker ikke at 12 timer uden mad er realistisk. Det er mere sådan hvad gør man så -hvad kan man have med op og tilbyde i løbet af natten? Det er for at minimere hvor meget frem og tilbage mellem soveværelset og køkkenet der bliver for min partner, og jeg vil have mest ro på at jeg selv "dik styr på det" så jeg ved at det virker. Om ikke så længe starter jeg med at arbejde, og jeg arbejder 12 timers vagter om natten. Så brysterne er der bare ikke..

Nu forstår jeg bedre.

Vi har tilbudt vand og klemmeposer med frugtgrød om natten. Det er ikke ideelt for tænderne, men det har været så kort en fase, at det ikke har betydet noget. Begge mine store har aldrig haft huller.

Anmeld Citér

8. juli 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Nu forstår jeg bedre.

Vi har tilbudt vand og klemmeposer med frugtgrød om natten. Det er ikke ideelt for tænderne, men det har været så kort en fase, at det ikke har betydet noget. Begge mine store har aldrig haft huller.

Ja jeg har også spurgt i en ammegruppe og der fik jeg bare at vide at baby nok bliver ved med at vågne så jeg kan lige så godt fortsætte amning. Men det er ikke det at baby vågner som er problemet, det er selve det at amme Min sundhedsplejerske sagde nemlig at jegni hvert fald ikke må give klemmeposer fordi det må de ikke anbefale? 

Har de kunne spise direkte af poserne sådan halvt i søvne, og stoppede de selv med det eller tilbød i langsomt mindre for hver nat?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.