Lorte dag!!Kraft diagnose. Strigeren forsikringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Undersøg ved pension og ved dit private forsikringsselskab om du har kritisk sygdom. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Kan man ikke også betale til noget kritisk sygdom via a-kassen?

Anmeld Citér

6. juli 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Et lille bekymringers spørgsmål, omkring kraft diagnose og forsikring.

Jeg har I dag, fået svar på en biopsi efter at have fået fjernet det halve af min skjoldbrudskirtel, som jeg fik fjernet fordi den var forstørret.

De fandt så 2 små, indkapslet kræftknuder på 1 mm og 7 mm. Og som den søde læge, så fint forklarede, så var det nærmest, den "bedste" slags kraft man kan får. 1 fordi det var indkapslet = med ingen spredning, 2 det var i skjoldbrudskirtlen, som man i princippet kan undvære, og 3 den var nu helt fjernet! Så jeg skulle bare tage det helt roligt, og gå til kontrol 1 gang om året.. 

Han siger så, at jeg kan melde det til forsikringen, som vil udbetale et 1 gangs beløb, som man kan få, når man har fået en kraft diagnose..

Jeg spurte så, om ikke man så ikke bare risikere at ens forsikring stiger? 

Så mit spørgsmål er vel endelig, at hvis jeg melder det til forsikringen, og de udbetaler et engangs beløb, er jeres forsikring så steget?

Hvis ja, hvor meget steg den så? Og hvor meget er engangs beløbet på? 

Normalt stiger forsikringen ikke..

En normal takst for kritisk sygdom ved en forsikring er kr. 100.000 - 150.000

Så er der dit pensionsselskab, dem skal du også prøve at kontakte, jeg har fx PKA og der er der også et engangs beløb ved kritisk sygdom.

Så har jeg fx. også en kritisk sygdoms forsikring igennem min fagforening, og der bliver der også ydet et engangsbeløb.

Så det er værd at undersøge for dig.

Du kan gå ind på pensionsinfo.dk og se langt de fleste dækninger du har - det kan jeg i alt fald, og det giver et meget godt overblik.

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym

Jeg har også kritisk sygdom gennem Sygeforsikring Danmark.

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo det er kritisk sygdom. Og se at komme igang med at søge det hvis du har det der hedder dækning ved kritisk sygdom. Det er formentlig via din pension- eller sundhedspakke  du har den hvis du har den altså. 

Tak for svar. 

Må igang med at undersøge de forskellige muligheder så

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Kritisk sygdom er ikke (nødvendigvis) livstruende sygdom. Jeg regner heller ikke med at dø af min sclerose. 

Årh ok, så giver det også fint mening. Troede lige at der måske var forskel, og ville nemlig have skrevet kritisk og ikke livstruende

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er svært at tilføje noget nyt - både lægen, jeg og andre i tråden har informeret dig om, at du er berettiget til ydelsen. 
En idé kunne være at google “kritisk sygdom”. 

Ja må igang med at google

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja og det kræver jo man har denne sikring. God bedring til trådstarter, sikke en forskrækkelse. 

Tak! Ja det var lige lidt en forskrækkelse!! 

Men vil vælge at se positivt på det, når nu det skal være. 

Det er fjernet, og forhåbentlig er der ikke mere i det nu

Må igang med at undersøge, de forskellige muligheder

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Undersøg ved pension og ved dit private forsikringsselskab om du har kritisk sygdom. 

Ja må igang med at undersøge de forskellige muligheder. 

Ved jo heldigvis slet ikke klar over, at de var der. Men det lyder som om der er lidt, at gå igang med fremad

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Kan man ikke også betale til noget kritisk sygdom via a-kassen?

Uha pas. 

Syntes lige der er så mange forskellige ting, der nu skal undersøges

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.