Lorte dag!!Kraft diagnose. Strigeren forsikringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2023

Anonym trådstarter

Et lille bekymringers spørgsmål, omkring kraft diagnose og forsikring.

Jeg har I dag, fået svar på en biopsi efter at have fået fjernet det halve af min skjoldbrudskirtel, som jeg fik fjernet fordi den var forstørret.

De fandt så 2 små, indkapslet kræftknuder på 1 mm og 7 mm. Og som den søde læge, så fint forklarede, så var det nærmest, den "bedste" slags kraft man kan får. 1 fordi det var indkapslet = med ingen spredning, 2 det var i skjoldbrudskirtlen, som man i princippet kan undvære, og 3 den var nu helt fjernet! Så jeg skulle bare tage det helt roligt, og gå til kontrol 1 gang om året.. 

Han siger så, at jeg kan melde det til forsikringen, som vil udbetale et 1 gangs beløb, som man kan få, når man har fået en kraft diagnose..

Jeg spurte så, om ikke man så ikke bare risikere at ens forsikring stiger? 

Så mit spørgsmål er vel endelig, at hvis jeg melder det til forsikringen, og de udbetaler et engangs beløb, er jeres forsikring så steget?

Hvis ja, hvor meget steg den så? Og hvor meget er engangs beløbet på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Du skal melde det til dit pensionsselskab. Der hvor du indbetaler arbejdsmarkedspension. Du kan også melde det til dit forsikringsselskab, såfremt du har tilkøbt kritisk sygdom. Normalt siger dine forsikringer ikke efter udbetaling, men det kan du læse ud af din police. 

god bedring 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Et lille bekymringers spørgsmål, omkring kraft diagnose og forsikring.

Jeg har I dag, fået svar på en biopsi efter at have fået fjernet det halve af min skjoldbrudskirtel, som jeg fik fjernet fordi den var forstørret.

De fandt så 2 små, indkapslet kræftknuder på 1 mm og 7 mm. Og som den søde læge, så fint forklarede, så var det nærmest, den "bedste" slags kraft man kan får. 1 fordi det var indkapslet = med ingen spredning, 2 det var i skjoldbrudskirtlen, som man i princippet kan undvære, og 3 den var nu helt fjernet! Så jeg skulle bare tage det helt roligt, og gå til kontrol 1 gang om året.. 

Han siger så, at jeg kan melde det til forsikringen, som vil udbetale et 1 gangs beløb, som man kan få, når man har fået en kraft diagnose..

Jeg spurte så, om ikke man så ikke bare risikere at ens forsikring stiger? 

Så mit spørgsmål er vel endelig, at hvis jeg melder det til forsikringen, og de udbetaler et engangs beløb, er jeres forsikring så steget?

Hvis ja, hvor meget steg den så? Og hvor meget er engangs beløbet på? 

Jeg ved ikke, om der er noget at hente i almindelige forsikringer, men mange har en gruppelivsforsikring igennem deres arbejde, og hér får man et beløb på vistnok 150.000 kr. ved kritisk sygdom. Det gælder fx kræft, hjerneblødning, sclerose m.m. 
Jeg modtog selv 100.000, som var satsen dengang, da jeg fik sclerose. Og da det er en slags kollektiv forsikring, så betaler alle samme beløb, og derfor stiger det ikke. 
Der findes også særlige, personlige forsikringer for kritisk sygdom, men mig bekendt er det ikke “standard”. 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Anonym trådstarter

havudsigt skriver:

Du skal melde det til dit pensionsselskab. Der hvor du indbetaler arbejdsmarkedspension. Du kan også melde det til dit forsikringsselskab, såfremt du har tilkøbt kritisk sygdom. Normalt siger dine forsikringer ikke efter udbetaling, men det kan du læse ud af din police. 

god bedring 

Tak for svar! Det må jeg lige undersøge

Anmeld Citér

5. juli 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, om der er noget at hente i almindelige forsikringer, men mange har en gruppelivsforsikring igennem deres arbejde, og hér får man et beløb på vistnok 150.000 kr. ved kritisk sygdom. Det gælder fx kræft, hjerneblødning, sclerose m.m. 
Jeg modtog selv 100.000, som var satsen dengang, da jeg fik sclerose. Og da det er en slags kollektiv forsikring, så betaler alle samme beløb, og derfor stiger det ikke. 
Der findes også særlige, personlige forsikringer for kritisk sygdom, men mig bekendt er det ikke “standard”. 

Tak for svar!

Men i det her tilfælde, gælder det vel ikke som livstruende sygdom, når de har fjernet kraften? 

Er lige lidt rundt på gulvet, samtidig med at jeg stoler på, at lægen self har ret!

Anmeld Citér

6. juli 2023

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Tak for svar!

Men i det her tilfælde, gælder det vel ikke som livstruende sygdom, når de har fjernet kraften? 

Er lige lidt rundt på gulvet, samtidig med at jeg stoler på, at lægen self har ret!

Kritisk sygdom er ikke (nødvendigvis) livstruende sygdom. Jeg regner heller ikke med at dø af min sclerose. 

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Kritisk sygdom er ikke (nødvendigvis) livstruende sygdom. Jeg regner heller ikke med at dø af min sclerose. 

Hov, der skulle self have stået kritisk sygdom, ik livstruende! 

Men kan det betegnes som kritisk, når de har fjernet det?

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jo det er kritisk sygdom. Og se at komme igang med at søge det hvis du har det der hedder dækning ved kritisk sygdom. Det er formentlig via din pension- eller sundhedspakke  du har den hvis du har den altså. 

Anmeld Citér

6. juli 2023

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Jeg synes, det er svært at tilføje noget nyt - både lægen, jeg og andre i tråden har informeret dig om, at du er berettiget til ydelsen. 
En idé kunne være at google “kritisk sygdom”. 

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym

Jeg synes, det er svært at tilføje noget nyt - både lægen, jeg og andre i tråden har informeret dig om, at du er berettiget til ydelsen. 
En idé kunne være at google “kritisk sygdom”. 

Ja og det kræver jo man har denne sikring. God bedring til trådstarter, sikke en forskrækkelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.