Linlin2022 skriver:
Nu er der ikke meget matematik i pædagogik så det er ikke forvirrende for mig/os 
Og nu ved du jo også godt hvad det betyder - så hvorfor ikke bare acceptere at det er sådan man skriver i “den” verden?
2;10 giver slet ingen mening for mig. Kan man overhovedet “rent matematisk” bruge semikolon sammen med tal…?
Bare fordi at pædagogik ikke har noget med matematik at gøre, betyder det altså ikke at man derfor sagtens kan skrive år og måneder på en fejlagtig måde. Et år er inddelt i 12 mdr, og derfor kan man ikke bruge titals-systemet til at skrive månederne. Det behøver man ikke at have haft matematik på højt niveau for at vide.
Jeg stødte på det første gang for nylig, vi fik besked om at de ville sprogteste børnene når de blev 2,10 år. Det gav ingen mening for mig og der gik noget tid før jeg fangede at det var 2 år og 10 mdr.
Det virker bare dumt at bruge en måde at skrive det på som er forkert i stedet for bare lige at tilføje år og mdr. Tænker det er lidt vigtigt at man som pædagog får formidlet tingene sprogligt korrekt så der opstår så få misforståelser som muligt.
Anmeld
Citér