Alderangivelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli

Kontrast

Profilbillede for Kontrast
Mor og meget mere skriver:

Jeg er også ordkløver - og det hedder “skurrer i mine ører”

Ej, hvor pinligt, jeg er uddannet cand.mag i dansk og ville faktisk også have skrevet 'skurer' med et 'r'.

Det jeg har det svært med, er når folk skriver "afvide" I stedet for "at vide". Jeg kan ikke sige, hvorfor lige den formuleringsfejl irriterer mig så meget.

Med hensyn til børns alder ville jeg bare skrive x år og x måneder, selvom det er lidt langt at skrive.

Anmeld Citér

4. juli

fehår

Profilbillede for fehår
Ms.Momo skriver:

Jeg skriver enten det hele, f.eks. "4 år 5 mdr" eller forkorter det til "4å5m", netop for at det ikke skal forvirre som jeg synes det ofte gør når folk bruger komma.

Også en god løsning, og kun et tegn længere end 4,5

Anmeld Citér

4. juli

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Kontrast skriver:

Ej, hvor pinligt, jeg er uddannet cand.mag i dansk og ville faktisk også have skrevet 'skurer' med et 'r'.

Det jeg har det svært med, er når folk skriver "afvide" I stedet for "at vide". Jeg kan ikke sige, hvorfor lige den formuleringsfejl irriterer mig så meget.

Med hensyn til børns alder ville jeg bare skrive x år og x måneder, selvom det er lidt langt at skrive.

Den er også grim Jeg kan heller ikke klare når folk skriver 'massere af' i stedet for 'masser af'

Anmeld Citér

4. juli

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lillehjerte skriver:

Haha ja okay, ikke et ord jeg nogensinde har stavet til før

Det er nok mere øjne vs. ører, jeg faldt over. En lyd kan være skurrende - altså skurre i ørerne - men et synsindtryk kan ikke

Anmeld Citér

4. juli

Lillehjerte

Mor og meget mere skriver:

Det er nok mere øjne vs. ører, jeg faldt over. En lyd kan være skurrende - altså skurre i ørerne - men et synsindtryk kan ikke

Du har selvfølgelig ret. Det havde været rigtigt at skrive 'skærer i øjnene'

Anmeld Citér

5. juli